Mijn dochter wordt in de herfstvakantie 5 jaar en wil voor het eerst een kinderfeestje. Natuurlijk hartstikke leuk en we hebben al een planning van wat we gaan doen. Alleen nu vraag ik mij af wanneer zij de uitnodigingen het beste kan verdelen. Ze is dus midden in de herfstvakantie jarig en zal dus pas de maandag (30-10) na de vakantie op school trakteren. Als ze dan de uitnodigingen uitdeelt voor haar feestje op zaterdag (04-11) is dat dan vroeg genoeg? of kan ik dan beter het feestje een week later doen op zaterdag 11-11? Voor de vakantie uitdelen vind ik eigenlijk weer te ver van voren omdat er dan nog een hele vakantie tussen zit. Ben benieuwd hoe jullie er tegenaan kijken.
Nou ik krijg uitnodigingen graag heel ruim van te voren. Ik deel ze zelf minimaal een maand van te voren uit. Maar goed ik vind veel ouders ook veel te laat ermee
Dank jullie voor het bericht. Dan ga ik zorgen dat de uitnodigingen voor de vakantie uitgedeeld worden.
Dochter had gisteren haar kinderfeest en de laatste dag van de zomervakantie heb ik een groeps app gemaakt dus 10 dagen van tevoren om te peilen of iedereen kon. Iedereen kon, dus ruim op tijd.
Hier minimaal 2 weken van te voren worden ze uitgedeeld. Ook omdat ik "bang" ben dat sommige kinderen al vaststaande plannen hebben voor de dag waarop het feestje is. Dat zou ik sneu vinden voor ons feestvarken. Verder hoeft men dan ook niet op het laatste moment nog op cadeautjesjacht.
Ik doe het meestal 2 à 3 weken van tevoren. Al was ik bij mijn zoontje dit jaar wat later, 10 dagen van tevoren ofzo. Bij mijn dochter ongeveer 3 weken, want er zijn er dan heel veel jarig in die periode. Ik heb ze gewoon in de vakantie uitgedeeld, fietstochtje maken en bij de kinderen langs brengen.
Dat is ook nog een idee om inderdaad in de vakantie uit te delen.....maar ik denk dat we ze 16-10 uit gaan delen op school en dan houdt ze haar feestje 04-11. Zou denk ik dus op tijd moeten zijn.
Mee eens. Hier zijn ze dan wel gelukkig meestal goed op tijd ermee. Sommige moeders sturen eerst een appje om te kijken of de kinderen kunnen op de data die ze willen en daarna worden de kaarten nog uitgedeeld met de tijd ed. Erg handig.
Das idd handig ja. Ik vind zelf 2 weken van te voren echt veel te kort. Maar goed dat ligt vast aan mij want krijg heel veel uitnodigingen zo kort.
Zo doe ik het hier tegenwoordig ook en dan komen de uitnodigingen gewoon in de week van het kinderfeestje maar zijn de ouders al op de hoogte . Maar dan moet je ze natuurlijk wel een beetje kennen.
Hier worden de uitnodigingen bewust niet op school uitgedeeld maar in de brievenbussen thuis gedaan. Dit om kindjes die niet uitgenodigd worden niet teleur te stellen, zeker kindjes die nooit een uitnodiging krijgen. Van anderen ook nog altijd in de brievenbus gedaan.
Ik wa afgelopen keer ivm vakantie en feestdagen eerder dan normaal (vier weken van te voren oid), was de helft het vergeten oid... In de zin van dat er later dingen tussen kwamen en ze heel last minute afmelden en een ander zei na mijn reminder dat ze het vergeten was, dus dat ze blij was met mijn reminder... Volgende keer hier dus een week of vier van te voren via de app de vraag of iedereen kan en dan een week of twee van te voren de daadwerkelijk uitnodiging. Dan staat het, als het goed is, al bij mensen op de kalender, maar is de uitnodiging een reminder. Hopelijk gaat het dan wel bij iedereen goed...
Zo doe ik het ook vaak. Ik maak dan een whatsappgroep aan met alle ouders van de kinderen die we uit gaan nodigen met de vraag of iedereen kan. En dan wat later de papieren uitnodiging in de brievenbus. En dan een paar dagen van tevoren vaak nog even contact via de whatsappgroep over spullen die meegenomen moeten worden, of er nog kinderen moeten sporten na het feestje, etc. @tuc: ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom je 2 weken van tevoren te kort vindt? Wat moet je nog allemaal doen in de tijd tussen het krijgen van de uitnodiging en het feestje zelf? Hier geven sommige ouders de uitnodiging pas een paar dagen voor het feestje, maar dat vind ik eigenlijk ook prima.
Een paar dagen van te voren vind ik te laat. Dan staat er soms al een speelafspraakje of moet iets afgezegd worden (sport, bso, ...) en je moet nog een cadeautje halen (lastig als je veel werkt of net andere afspraken hebt). Een week is voor mij echt wel het minimum, liever twee weken. (En natuurlijk draai ik me met een paar dagen ook in allerlei bochten als dat nodig is, maar handig is anders. )
Ja hier ook. Ik probeer het meestal een week van te voren te doen. Maar hier krijgen we ook gerust 2 dagen van te voren een uitnodiging. Tja dan heb ik niet altijd kans om iets te kopen en wordt het gewoon geld met een snoepje erbij. Helaas! En ik heb van bijna geenéén ouder het mobiele nummer. Dus appen zal ook biet gaan. Vind ik niet nodig ook hoor. Op een dorp gaat het toch makkelijk zat.
Hier staat een speelafspraakje eigenlijk nooit van te voren vast, dus dat maakt al niet uit. Op woensdag en vrijdag zijn ze bij ons s middags vrij en dan zijn dus meestal de feestjes. Maar weinig kinderen gaan die dagen naar de bso en anders worden ze ipv thuis gebracht, naar de bso gebracht na het feestje. Zwemles kan ik tot 10 uur van te voren afzeggen, maar dat doet ze s avonds en zoon gaat ook s avonds naar de scouting. Tuurlijk heb ik regelmatig wel wat gepland op de vrije middagen, maar dat ik lukt er dan eigenlijk altijd wel omheen.