wij willen graag van de zomer op vakantie. ik ben 4maart uitgerekend nu vroeg ik me af kan ik dan beter begin juni op vakantie gaan met de baby of is het slimmer om te wachten tot eind augustus begin september om op vakantie te gaan met de baby. het word gewoon een weekje bij een centerparks.
Maakt denk ik niet zoveel uit. Ligt eraan hoe je kindje is en hoe jouw herstel gaat. Bij mijn kindjes was met een week of 6-8 een weekje centerparcs wel relaxed. Maar zou pas boeken als je bevallen bent als ik jou was.
Maakt op zich niet zoveel uit denk ik, maar ik zpu pas boeken als de kleine er is en alles wat rustiger is. Als je buiten de vakantieperiode gaat kun je last minute nog mooie dingen boeken. En misschien nog binnen je verlof als dat van toepassing is? Wij zijn toen rond de 6-7 weken gegaan na de bevalling. Scheelde daarna weer vakantiedagen.
Dan zou ik zeggen de laatste. Is ook wel lekker na weer een paar maanden werken. En dan kan je altijd nog besluiten om gewoon thuis te blijven mocht het niet lukken met de kleine.
Voor zo'n weekje Centerparcs maakt dat weinig uit tenzij je echt een horror bevalling zou hebben of andere complicaties. Maar zelfs bij de moeizamere bevallingen ben je in principe na 10-12 weken wel zodanig hersteld dat je van een weekje in een vakantiehuisje in eigen land kunt genieten.
Ik had een bevalling waar van allles mis ging en wij zijn toen hij 6 weken was ruim 3weken met de camper weg geweest. Was heerlijk! This beetje lastig van inschatten zo. Maar ik zou dan denk ik voor eind augustus gaan omdat je dan weer wat hebt om naar uit te kijken na paar maanden werken 😁
ga je liever in juni om er na de bevalling even tussenuit te gaan of in augustus/september nadat je weer gewerkt hebt... dan is de kleine iets ouder kan waarschijnlijk iets langer in het water.. mijn zwangerschapsverlof is nu voorbij twijfelde ook om nu nog een weekje centerparcs te boeken.. maar ga later dit jaar.. dan is hij iets groter en voor mijn gevoel heeft hij er "meer" aan
Persoonlijk zou ik dan kiezen voor augustus september.je weet niet hoe je herstelt en hoe het met je kindje gaat. Onze uk had verborgen reflux en we hadden hele slechte nachten, zou dan niet ergens anders willen zitten. En je kindje is wat ouder en lijkt me dan ook leuker.
Ik zou voor juni gaan. Ideaal zo makkelijk en klein. Slapen nog makkelijk in wagen of maxicosi of in je armen. En dat geeft jullie nog wat vrijheid. Ook vrijheid qua eten. Baby heeft alleen nog maar melk nodig. Altijd bv paraat of flesvoeding mee in je tas. Ga je naar september dan zit je al meer met regelmaat en schema's dat je fruithapjes moet inplannen,groentenhapje en wellicht stukjes brood enz. Waars al meer een ritme dat de baby uren in een bedje wil slapen. Ik vond t hier heel zwaar rond een half jaar,Heb wel een tweeling dat scheelt ook wel maar toch. Ze sliepen sochtends nog van 10 tot 13 en daarna nog van 15 tot 17u. Echt alleen in bed anders was het drama. Mn wereld was toen ff zo klein met er op uit gaan. Dus ik zeg juni
haha heerlijk echt heel verschillend dus wat mensen handig vinden. daar moet ik dus mijn hoofd nog even flink over gaan breken hihi
Bij de eerste was de eerste zes maand op vakantie gaan echt een hel geweest. Reflux, voedselallergie, huilbaby.... Dan kan ik me niet voorstellen dat ik op mijn gemak zit in een bungalow met kartonnen muren. Nu met de tweede kan dat perfect. Je kan het echt niet voorspellen. Dus zou ik voor veilig gaan en in september gaan.
Met mijn eerste met 5 maanden met het vliegtuig naar het buitenland. Was prima te doen en met de jongste met 7 weken naar een bungalowpark in eigen land geweest, was ook prima.