Zindelijkheid en middag slaapje.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Froetsel, 31 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Froetsel

Froetsel Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.154
    0
    36
    NULL
    NULL
    We zijn al een week bezig met zindelijkheidstraining.
    Afgelopen vrijdag tot zondag geen middag dutjes en toen dus helemaal geen ongelukjes.
    Ook buiten zonder luier etc.

Prima zou je denken, vandaag dus weer een middag dutje omdat ze t echt nodig heeft. Hele ochtend niet geplast ik doe die luier om en ze plast erin ze weet precies waarvoor het dient.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
    Heb nu maar weer de luier uit en zonder luier in bed.

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Waarom zou ze geen luier tijdens een slaapje mogen? Dochter is bijna drie, al meer dan een jaar zindelijk, maar 's nachts draagt ze ook gewoon een luier. Vaak is ze ook nog wakker als ze er toch in geplast heeft. Ik maak er geen punt van. Zolang ze maar weet dat ze niet mag plassen in haar broek. De rest komt later wel.

3. Froetsel

Froetsel Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.154
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ze is nog klaar wakker en plast er dan in, ik ben bqng dat ze steeds gaat wachten tot de luier omgaat ze slaapt namelijk best vroeg

4. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dan laat je haar nog even passen voor ze gaat slapen. Ze is sowieso nog alles aan het leren. Dat komt wel goed

5. Froetsel

Froetsel Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.154
    0
    36
    NULL
    NULL
    Heb k gedaan maar ze zegr dat ze nuet hoeft ookal zet k haar erop komt er niets uit

6. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier hebben we dat 'probleem' nu niet, de jongste slaapt al niet meer tussen de middag sinds haar 2e verjaardag. Maar bij de middelste en oudste wel.. Bij hun gewoon inderdaad laten plassen voor het naar bed gaan en meteen erna, die luier werd vanzelf op een gegeven moment droog. Misschien vindt ze het nu nog makkelijk omdat jullie er relatief kort mee bezig zijn, ik denk dat het best snel zal veranderen hoor :)

7. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Geen luier misddagslaapje.
    Luiermatje leggen en laten plassen voor naar bed gaan

Hier gewoon verplicht plassen voor buiten gaan en voor slapen.
    Ik vraag dan zegt ze "nee" maar ik zeg gewoon: nu je broek uit en plassen voordat we gaan buiten/slapen.
    Ik dwingt niet qua helpen of erop zetten ik maak gewoon de stelling en als niet dan niet dan plast ze in broek/bed eigen schuld volgende keer weet ze dan

8. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Gaat vanzelf inderdaad! Gewoon doorgaan met voor en na het slapen plassen. Hier laatst een bijna droge nachtluier en toen ik haar op het potje zette deed ze een grote plas.

9. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hier net als voor mijn oudste voor het peuterplasboekje gekozen en mijn meisje is er erg enthousiast over!

10. Froetsel

Froetsel Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.154
    0
    36
    NULL
    NULL
    Middag slaapje is goed gegaan. Alleen poepen doet se nog in haar onderbroek geeft t pas aan als ze t heeft gedaan plassen doet ze netjes op de wc..

11. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Dat is normaal. Drang is lastiger op te houden.
    Probeer haar zetten op potje vaste poep tijden. Of zeg: ga nu eens poepen dan gaan we naar buiten! Zo iets.
    Hier poept ze op die manier want ze wil alleen thuis poepen nergens anders. Ze kon in begin ook niet ophouden maar na 2 mnd is wel gelukt ze kan nu zeggen dan: ik wil naar wc thuis grote poep doen! Of ze grijpt aan kontje. Maar dan weet ik dat ze in principe nog wel kan ophouden en ergens gaan anders dan thuis heeft geen zin. Als niets kan we zijn nog niet thuis of moet ze echt nu dan maar in broek!
    Ik time zo dat ze in ochtend poept thuis voor buiteb dan is relaxt als niet dan neem ik extra setje mee altijd

12. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Wow, ik kan niet op commando poepen hoor ;) Onze kinderen ook niet: je moet of niet, je kunt het ophouden ja, maar zeggen 'ga nu even poepen' :(

13. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Haha blijkbaar mijn dochter wel;))
    Nee ik weet gewoon haar "poep gedrag" net als bij volwassene poep je toch meestaal bijv in ochtend of zo. In elk gevaal wij;)
    Dus ik weet dat in 8 van 10x ze wil in ochtend poepen dus ik zeg: ga maar poepen voordat we gaan naar buiten. Dan doet ze dat ook, ze moet/kan ook alleen als ik het niet zeg dan herinnert ze daar niet aan. Als ze zegt nee of alleen plasje is ook prima dan weet ik dat het in 8 van de 10x in avond is;)) het is hier vrij makkelijk te timen omdat zemaar 1x poept en veel per dag en dus meestaal vaste tijd vind ik maar handig want gezien ze niet graag op andere wc gaat straks op psz/school gaat het makkelijker.
    Ze poept bijv hier altijd voordat we naar kdv gaan. Ik zeg gewoon ga maar poepje doen en gaan we naar kdv fietsen. Zo doet ze dus ook..

Deel Deze Pagina