Duplo voor 5-jarige?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by lilo77, Jan 9, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lilo77

lilo77 Bekend lid

Jul 2, 2009
    692
    10
    18
    NULL
    NULL
    Ons zoontje wordt binnenkort 5 jaar. Is het raar om nog duplo te geven/vragen?
    Hij speelt er veel mee. We hebben ook aardig wat playmobil maar kijkt daar minder naar om. Nu zag ik dat er weer wat nieuwe dozen van duplo uitkomen. Doen, of te kinderachtig?

2. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Zou toch meer richting de kleine lego gaan. Het kan zo ineens over zijn en willen ze toch de stoerdere lego ;)

3. Storm

Storm Niet meer actief

Als hij er veel mee speelt, zou ik dat gewoon doen.
    Je kan lego introduceren, maar ik weet van veel kinderen die ouder zijn dan 7 dat ze nog steeds met duplo spelen.

4. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,739
    1,060
    113
    Ik zou het niet meer doen.. van 5 naar 6jr kan dat ineens omslaan.

5. grietje84

grietje84 Actief lid

Jan 17, 2009
    413
    0
    16
    rotterdam
    Hier 5,5 en voor Sinterklaas nog twee sets Duplo gekregen. Onze dochter vindt het leuk omdat het ook lekker snel bouwt. Lego doet ze niks mee.
    je hebt tegenwoordig ook wat een technische soort Duplo. Superleuk!

6. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,192
    431
    83
    Female
    home sweet home
    Zou t doen. Dat lego spul is zo klein spul en kwetsbaar

7. oxbow

oxbow Niet meer actief

Hier is de duplo bij alle 4 de kinderen in trek ook bij de oudste van 9, die speelt er ook nog heel regelmatig mee.

Mijn ervaring hier is dat de duplo vaker gepakt wordt dan het lego.

Maar je moet naar je eigen kind kijken, speelt hij er nog bijna dagelijks mee dan zou ik het zeker doen, maar wordt er maar zelden mee gespeeld niet.

8. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,782
    18,929
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Onze zoon van vier is helemaal verslingerd aan lego, nu hij dat 'ontdekt' heeft. Dat vind hij echt veel leuker. Dat hebben we op zijn kamer staan, de duplo staat beneden (Dit i.v.m. jonger broertje) Onze oudste speelt ook nog wel met de duplo als we beneden zijn. Maar liever gaat hij naar boven om met de lego te spelen.
    Ik denk dat duplo op zich ook nog wel leuk blijft als het er ligt en zeker als er ook jongere kinderen bij zijn. Maar persoonlijk zou ik het niet meer uitbreiden als er geen jongere kinderen in het gezin zijn. Ook voor jezelf trouwens: lego neemt toch minder ruimte in beslag!

9. mari

mari Fanatiek lid

Jun 9, 2007
    1,078
    0
    0
    noord-holland
    onze zoon van 4 speelt ook nog met de duplo. we hebben een hele doos met lego gekregen maar die staat nog op zolder.

10. Mamaatje81

Mamaatje81 Fanatiek lid

Oct 29, 2013
    1,046
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoon van 5.5 speelt absoluut niet met lego of Playmobil. Hij speelt nog steeds met Duplo (Maar Toet Toet blijft favoriet)
    Het verschilt volgens mij heel erg per kind.

11. Miss T

Miss T Fanatiek lid

May 3, 2012
    4,367
    306
    83
    Mijn dochter wordt bijna zes jaar en ze heeft vorige week haar Duplo herontdekt. Ze zit er uren vreselijk lief mee te spelen. Ik zou het dus gewoon doen.

Lego heeft ze ook: basisstenen & lego friends. Daar speelt ze minder zelfstandig mee.

Om heel eerlijk te zijn zit ik er nu ook over te denken om nog een doosje Duplo op haar verlanglijstje te zetten (in overleg met haar uiteraard).

Share This Page