Onze dochter hoest al vanaf de geboorte veel. Vaak verkouden. Nu zijn veel baby's dat. Alleen het hoesten blijft. Is ze er een week vanaf en dan is het er weer. Overdag wanneer ze wakker is valt het vaak nog mee. Ook heeft ze een periode gehad dat het overdag ook extreem was. Maar nu is het weer wanneer ze gaat slapen ze eigenlijk na een paar minuten begint met hoesten. Dit kan zo 1,5 uur aanhouden. In de avond is het ook extreem en hoest zo van half 8 tot 11 uur. Nu lijkt mij dit vermoeiend voor haar. Ze slaapt er toch slechter om. Maar wel onrustiger. We zijn al een paar keer bij de huisarts geweest. Die zegt longen zijn schoon en moet vanzelf over gaan. Alles van luuf tot bed schuin hebben we al geprobeerd. Wie herkent dit?
Mijn oudste was een hoestbonbonnetje.. Als hij ook maar iets verkouden was begon hij te hoesten en hield dat standaard 2 weken langer vol dan de verkoudheid duurde. En toen we eindelijk een middeltje hadden gevonden dat hielp, ging dat van de markt. Daarna zijn we overgestapt op bronchicum van natterman, maar toen was hij al 2,5.. Geloof dat het pas vanaf 2 jaar mag. Dat andere middeltjes was Balsoclase E. Dat hielp echt goed. Als ik zo kijk zou je nu daarvoor tuclase kunnen krijgen. De werkzame stof is Pentoxyverine. Misschien kan je apotheek daar iets mee?
Ik ben al bij de apotheek geweest. Het enige wat ze mag is hoestsiroop al het andere is vanaf 2 jaar. Het is gewoon erg vervelend. Voor haar maar ook voor ons. Soms kan ik zelf niet slapen doordat ik continu haar gehoest hoor.
Ik weet het. Ik was blij dat het met het jaar minder werd. Maar die eerste 3-4 jaar waren niet grappig.. Die balsoclase mocht vanaf een jaar. Maar de regels zijn wel veranderd in die jaren
https://www.kruidvat.nl/medias/sys_master/front/zoom/9146027638814.jpg Misschien kan je deze proberen? Mijn dochter is 18 maanden en was ook constant aan het hoesten, dus dit was eigenlijk het enige wat we konden vinden en wat ook wel werkt. Mocht ook wel voor de prijs
Hebben nu een pufje gekregen van de huisarts. Het is om gek van te worden. Ze heeft er ook echt last van. Vanavond sinds paar dagen geen paracetamol gedaan voor het slapen maar direct continu wakker, extreem hoesten en huilen. Het lijkt haar ook echt pijn te doen. Soms komt ze er amper uit. Net zetpil gedaan en nu slaapt ze.
Ja. Hier ook!! Vorige keer 3.5 maand iedere nacht minimaal 1.5 tot 3 uur aan het hoesten. 3 keer huisarts, longen schoon. Overdag reutelde hij ook steeds. 4e kër ha eindelijk ab en toen een paar maanden weg. Nu vanaf 10 december alweer hetzelfde liedje alleen in de nacht veel minder gelukkig