Hallo, Even jullie mening... Mijn dochter van 5 jaar oud heeft al een aantal weken zo her en der een rood bultje met wit kopje erop. Eerst dacht ik puistjes, maar ze blijven op andere plaatsen komen en sommige doen ook pijn. Ze heeft ze voornamelijk op de billen en benen (voor en achter). Waterpokken heb ik al eens voorbij horen komen in mijn omgeving, maar het breidt niet heel erg uit en worden er ook niet meer. En daarbij, is het al een aantal weken... Dus de waterpokken vallen ook af. Iemand een idee wat dit is? Het zijn nu foto's van kleine bultjes die ze momenteel heeft, maar ze heeft ook grotere met echt duidelijk een wit kopje erop. *sorry als iemand niet zo goed tegen de foto's kan...*
Daar dacht ik eerst ook aan, vandaar ook geen actie ondernomen. Maar ze doen heel erg pijn geeft ze aan, en dat vind ik dan weer totaal niet daarbij passen. Daarbij vreemd dat ze vooral op onderbuik/billen/benen zitten....
Bij mij doen ze ook altijd gemeen pijn (staat toch een soort spanning op), en ik heb ze uitsluitend op mijn bovenbenen, daarom dacht ik eraan Edit: zijn wel zalfjes voor via de huisarts!
Waterwratjes verspreiden zich wel snel. Bij mijn dochter zagen die er overigens wel anders uit, meer als opstaande pukkels.
Bij mijn zoon verspreiden de waterwratjes niet snel.hij heeft er al een half jaar 2 of 3 op zijn bovenarm. Wel een paar bij elkaar in zijn knieholte.
Morgenvroeg een afspraak bij de huisarts, ze heeft nog iets waar ik toch eens mee moest gaan dus alleen maar fijn dat het even wordt beoordeeld. Ik zal het morgen even laten weten wat het is. Nu zitten ze ook (kleintjes) rond de schaamstreek...
Terug van de dokter, inderdaad gewone ontstoken haarzakjes. Evengoed blij dat ik ben geweest, dat al de andere gekke dingen zijn uitgesloten. Dankjewel voor het meedenken...