Consultatiebureau maakt fout met vaccinatie.. Opnieuw vaccineren of niet??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mavi derya, 4 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Ik kreeg zaterdag een brief van het RIVM dat mijn zoontje de 14mnd vaccinatie niet heeft gehad.. HUH:$ dacht ik die heeft hij wel gehad. Ik heb in zijn boekje van het cb gekeken, in zijn vaccinatiebewijs en daar stond inderdaad niks over die vaccinaties en ook zaten zijn vaccinatiekaarten van het RIVM er nog in. Gisteren gelijk het cb gebeld en zij kon ook niks in de computer vinden over de prikken die hij heeft gehad. Ze ging het de arts nog vragen maar waarschijnlijk weet die het ook niet meer want het was op 5 november.

Hij heeft tijdens dat consult wel 2 prikken gehad, maar ik heb niet gecontroleerd wat daar inzit.. De kans is groot dat hij ze gewoon gehad heeft dus maar dat is niet meer met 100% zekerheid te zeggen.

Nu gaven ze me de optie om hem dan nog een keer te vaccineren voor de BMR en menC.. Maar ik weet ook niet of daar goed aan doe als hij ze wel gehad heeft dan vind ik het maar onnodige rotzooi die ze in zijn lichaam spuiten.. Volgens haar zijn er geen risico's aan een eventueel dubbele vaccinatie.

Ik heb gezegd dat ik er even over wilde nadenken en ze gaat me volgende week terug bellen.

Wat zouden jullie doen??

2. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Met bloedonderzoek kun je erachter komen of een kind antistoffen tegen bijvoorbeeld Mazelen heeft. Je zou dus kunnen laten bloedprikken en daarop checken. Heeft hij geen antistoffen dan heeft hij dr prik nog niet gehad (of wel gehad maar niet aangeslagen) en kun je hem nog een keer halen. Heeft hij wel antistoffen dan heeft hij de prik wel gehad.

3. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

21 dec 2013
    1.805
    655
    113
    Plakken ze bij jullie tijdens de prikken geen kleine stickers van de prikken in je inentingsbewijs?

4. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Normaal wel maar dat heeft de arts dus niet gedaan. Ze heeft helemaal niks geregistreerd

5. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.818
    4.057
    113
    Als je zeker weet dat hij 2 prikken heeft gehad zou ik persoonlijk niet zo maar opnieuw laten enten.

6. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Ik denk ik ook niet. Aan de andere kant, als er totaal geen risico aan verbonden is kan je hem wel nogmaals laten prikken. Ik geloof dat ik dat nog eens zou navragen bij een onafhankelijke arts.

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik zou via de HA bloed laten prikken om te controleren op antistoffen. Zo kun je er wel achter komen of hij ingeent is tegen BMR etc

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

Wel een grote blunder trouwens, ik zou een klacht tegen de arts indienen

9. Jennifer0306

Jennifer0306 Bekend lid

19 mei 2012
    809
    7
    18
    Wat ontzettend rot, ik zou ook zeker een klacht indienen. En inderdaad laten bloedprikken op antistoffen.

10. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Kreeg laatst ook een brief van het rivm dat Floor iets niet gehad zou hebben, maar wist zeker dat dat wel zo ISS. Dus volgens mij zijn ze gewoon daar aan het sukkelen met administratie.

11. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Ik zou idd contact opnemen met m'n ha, gewoon om even te overleggen. Vragen wat hij kan betekenen met een bloedonderzoek.

12. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Maar hoe weet je zeker dat het wel is gebeurd?

13. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.616
    1.156
    113
    jeetje wat een onkunde van het cb! vind het heel slecht hoor! maarja ook dat zijn maar mensen natuurlijk!

tsja ik weet niet waar je beter mee af bent, opnieuw de spuiten laten zetten zodat ze ze zeker heeft gehad of eerst bloed laten prikken en dan misschien alsnog de spuiten als blijkt dat ze ze niet gehad heeft...

maar wie was erbij met haar? weet je ook niet meer of ze spuiten heeft gehad toen of niet welke spuiten dit waren?

14. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik ook, dit hoort echt niet!

15. carry27

carry27 Lid

9 mrt 2013
    91
    0
    6
    Zuid-holland
    Ik kreeg laatst ook al een brief van het RIVM dat mijn zoontje de 14 mnd prikken niet heeft gehad. (Die heeft hij dus wel heeft gehad) Ik denk dat de fout niet bij het cb maar in de administratie vh RIVM zit?

16. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik zou zeker bloedprikken..Die arts was er duidelijk niet bij. Je hebt zelf gezien dat ze geprikt is? dan.heeft ze dus iets gehad... en.hopelijk is dat iets de juiste prik geweest e... anders natuurlijk een andere.. want er is geprikt! Wat slordig dit zeg !

17. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Idem hier, ik heb dat nu al 2 keer gehad, echt zwaar irritant

18. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    De fout ligt bij mij bij het cb want er staat niks in hun computer en ook niet op het vaccinatie bewijs van mijn zoon en ook zitten zijn kaarten nog in zijn boekje. Ik weet zeker dat hij 2 prikken heeft gehad maar ik heb niet gekeken wat er in die prikken zat..

19. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.879
    113
    Lastige situatie... Ik weet niet of ik wel bloed zou laten prikken...is ook een hele belasting bij zo'n kleintje... Als jij zeker weet dat hij twee prikken heeft gehad, dan mag je toch wel aannemen dat ze gewoon de goede hebben gegeven, alleen dat het niet is vast gelegd...?

20. maliro

maliro Niet meer actief

bij mij was het cb juist super. mijn dochter kreeg haar inentingen in het umcg tijdens een opname (ze moest aan de monitor om haar reactie te zien, anyway niet van belang). Ze gaven maar 1 prik terwijl het er echt 2 moesten zijn, heb ze ongeveer een miljoen x gevraagd. volgens hen klopte het want het was een cocktail. ik heb toen dat kleine ronde stickertje opgeëist zodat het meekon naar het cb. Die hebben het voor mij uitgezocht en mijn dochter bleek idd niet voldoende gevaccineerd te zijn. ook had het umcg niks doorgegeven aan het rivm waardoor ik daar nog een brief van kreeg. In dit geval heeft het cb dus heel goed gehandeld en het zkh niet.
    als je zeker weet dat hij de prikken heeft gehad zou ik het zo laten, bij twijfel nog een x doen.

Deel Deze Pagina