werkende mama`s (fulltime/parttime)

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Sima Mamalu, 18 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sima Mamalu

Sima Mamalu Actief lid

8 aug 2007
    278
    0
    0
    verzorgende
    Een Hel - nog 3.5 jaar volhouden
    Ik wil graag in contact willen komen met (buitenhuis) werkende moeders.
    Ik werk zelf parttime(2 dagen/week - zo 7 uur/dag).Het is niet mij droom baan (zij dagen dat ik mij job haat), maar ja beter iets dan niets. Voor me is werken een "uitval klep" van de hedendaagse leven, een verandering van de routine, een contact met volwassene mensen - sociale contacten dus.

Laatst had ik een hevige discussie met mij moeder over werk en kinderen hebben . Zij vind dat als jij kinderen heb, hoort jij alle tijd met de kinderen bezig zijn en als jij buiten huis werkt - ben jij een egoïst.

Als ik thuis ben voel ik me niet volmaakt, ongelukkig en niet gewaardeerd.Voel me moe en zelfs depressief, en prikkelbaar - sacherijnig dus) Ik ben niet gemaakt om alleen thuis te zitten, huismoeder te spelen, en opruimen. Ik heb een "eigen wereldje" nodig om goed te functioneren, waar ik niet moeder en schoonmaakster/ poetsvrouw hoeft te zijn... maar mij moeder zeg dat ik hartstikke fout ben.

Ik doet het zeker niet alleen voor het geld (al is die heel erg hard nodig in deze tijden) maar vooral voor een afwisseling, ontsnapping van de sleur, en sociale contacten.

Ik ben ziekenverzorgende van beroep, maar DAT wil ik ook niet meer doen.
    Papjes geven, pempers verschonen, en in kindertaal praten heb ik meer dan genoeg thuis. Anderhalf jaar geleden heb ik gezworen dat ik nooit meer in mij beroep zou werken, het is over en uit - en mij beslissing staat tot nu toe vast.
    Het probleem was (met mij moeder) dat ik een grote rijbewijs wou halen - voor truck dus. Ik rij graag auto, achter het stuur voel ik me ontspannen en gelukkig, dus wou ik van mij hobby een beroep makken, maar volgens mij mama, is dat heel dom idee.
    Ik heb kinderen, dus mij droom kan aan de kant (pech gehad dus), alleen dat is niet eerlijk... mij zus heeft op universiteit gestudeerd, heeft 2 kinderen, en werk veel ( dagen lang 10 uur/dag - zij wil een directeur worden van een instelling dus moet zich nu inspannen) en dat mag (zij hebben een privé oppas geregeld) en dat mag (is nodig om hoger te klimmen met haar cariere en ik - omdat een vrachtwagen chauffeur geen carriere voorstel blijkbaar) moet ik thuis zitten en niet zeuren.
    Ik heb trouwens die grote rijbewijs niet gehaald door privé omstandigheden. Nu werk ik in een kantine (en dat haat ik soms echt ), dus daarom mij gedachten over truck rijbewijs kan ik niet vergeten, maar volgens mij moeder het is over en uit,"soms loop leven zo"volgens haar.

Ik ben boos, kwaad en gekwetst

Hoe denken jullie erover? Ben ik een slechte moeder , omdat ik niet thuis wil zitten? Wil iets meer berken in mij leven dan alleen : eten, poetsen, wasmachine draaien en speelgoed opruimen?
    Ik denk dat de kinderen meer hebben aan gelukkige moeder (door haar buitenhuis werk) dan een depri moeder dat tegen haar zin thuis zit (omdat zo hoor het volgens de omstanders).

Groetjes! Sima

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Nou Sima, ik denk dat je groot gelijk hebt. Ik vind het ook heel vervelend dat je moeder eigenlijk zegt dat alle mama's die werken, slechte mama's en egoistisch zijn. Ik zou als ik jou was niks van haar aantrekken en doen waar JIJ je goed bij voelt, want dat merkt je kindje ook.

Ik werk ook 3 dagen per week en ik vind het heerlijk! Niet dat ik niet graag bij Louise wil zijn want dat vind ik natuurlijk fantastisch, maar ik vind het ook fijn dat ik af en toe meer ben dan alleen moeder/huisvrouw. Dat ik deel uitmaak van de maatschappij, mijn steentje bijdraag aan de economie en in mezelf investeer. Ook is het geld natuurlijk erg welkom maar afgezien daarvan vind ik het ook gewoon leuk om te werken. Zo heeft papa ook een dagje alleen met zijn dochter en gaat Louise 2 dagen per week lekker spelen en knutselen met andere kindjes op het kdv. Iedereen happy!

3. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    ongeacht wat je moeder vindt, ik vind dat ze jou niet mag veroordelen om wat je doet!
    Als mijn moeder me een egoist zou noemen zou ze geen goede aan mij hebben! Ik noem mijn moeder ook niet dat soort dingen.

Ik werk 4 dagen en mijn man ook. Best veel voor een moeder, maar ik voel me er lekker bij.
    Ik heb een baan waarin ik heel flexibel kan zijn, en een heel kindvriendelijke baas. Als ik vroeg naar huis wil om boodschappen te doen is dat mijn eigen zaak en als ik naar het ziekenhuis moet met mijn kind, dan kan dat.
    Ik heb veel vakanties (onderwijs) dus ik ben vaak met mijn kind gewoon thuis.
    Hoewel ik dit in de toekomst nog wel zie veranderen, misschien ga ik wel minder werken, maar ik voel me er nu nog lekker bij!

4. matje

matje Niet meer actief

hoi hoi

ben het wel eens met het bovenstaande...
    jij runt jou gezin.....en jij maakt zlef die keuze is mijn mening

ik werk donderdag 3 uurtjes en de vrijdag en zaterdag omdat mijn man dan thuis is.
    het is goed vind ik, je sociale contacten inderdaad
    en je kunt er weer beter tegen als je thuis komt.

jij moet doen waar je je prettig bij voelt.
    als dat zegt dat je een paar dagen of uurtjes wilt gaan werken..

vooral doen. (vind ik)
    ook kunt je met je eigen verdiende geld weer wat extraatjes doen of kopen.
    wat dus ook weer ten goede komt aan je kindje!

5. suikerboon

suikerboon Bekend lid

30 dec 2007
    924
    0
    0
    arbeidster
    menen
    ik ben een fulltime werkende mama.
    ik werk in ploeg, de ene week van 6h tot 14h en de andere week van 14h tot 22h. soms werk ik ook de nacht. ik ben geen persoon die altijd thuis kan zitten, ik moet tussen de mensen komen. maar ik heb toch wel pijn in mijn hart voor mijn zoontje. maar de centjes zijn wel mooi meegenomen, en we hebben ze nodig. dus eigenlijk heb ik ook geen andere keus : :)

6. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    ik vind je gedachten ook niet vreemd hoor!
    ik werkte ook 3 dgn, zalig.... helaas wilde me baas mij niet meer hebben en ban ik naar een andere baan gegaan, welke mijn totala niet bevalt maar je moet wat, dat was voor 20 uur nu hebben ze me contract terug gezet naar 8 uur en wat ik altijd heb gezegd van ben geen mama die altijd thusi wil zitten komt uit
    ben soms niet te genieten en ook tegen me zoontje niet...ben ook driftig op zoek naar een andere leuke baan voor 3 dgn zodat alles weer op zijn pootjes terecht komt, maarja deze tijd :rolleyes:

meid ik zou zeggen doe wat jij wilt het is jou leven en niet die van je moeder en als jou droom die is van achter het stuur zitten van een truck zou ik zeggen doen... en er gewoon weer voro gaan
    als je partner er ook zo overdenkt komt alles toch ten goede van jou gezinnetje en daar gaat het toch om :D

7. busster

busster Fanatiek lid

6 dec 2007
    1.462
    0
    0
    touringcarchauffeur
    zoetermeer
    @Sima Ik zou mijn moeder eens de waarheid zeggen als ze zoiets over me zou zeggen maar goed daar gaat dit topic eigenlijk niet over.

Ik vind het juist heel goed dat je wil blijven werken omdat je anders chagerijnig etc word want je bent een betere moeder als je er de dagen die je niet werkt er wel helemaal voor je kindje kan zijn als dat je niet werkt en er dan thuis geen zin in hebt.
    Ik werk ook en merk echt dat ik me na 3 dagen werken weer helemaal kan inzetten voor mijn kleine meisje.
    En je droom als het je nog lukt die te verwezenlijke echt doen hoor . Ik rij op een touringcar maar kan ook vrachtwagen rijden en het is heerlijk achter het stuur op de weg kan me geen leukre baantje voorstellen in iedergeval nu nog niet.

8. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Meid volg je hart...als je dit jouw ding is, dat rijbewijs halen, dan zal het vanzelf naar jou toekomen.

Ik werk zelf 18 uur in de gehandicaptenzorg. Vanaf het moment dat ik afstudeerde, nu 3 jaar terug, wist ik dat dit niet mijn passie was. Ik heb in de tussentijd veel geleerd tijdens mijn baan, vooral wat ik niet wil/leuk vind. Maar ook veel geleerd over mensen. En over hoe ik ze zie en hoe ik ze tegemoet kom. De gehandicaptenzorg is niet meer toereikend. Ik vind mezelf er helemaal niet meer in terug. Ik wil geen mensen meer helpen, want mensen kunnen zichzelf heel goed helpen. Mits je hen de ruimte geeft.
    Ik zou willen stoppen met werken. Gewoon om even rust in mijn hoofd te hebben. En omdat ik mijn dochtertje erg mis als ik er niet ben. Ik doe dingen die ik echt heel leuk vind, namelijk muziek maken. Nu kan ik zeggen dat het erg moeilijk is met muziek geld te verdienen, maar goed stel dat het mijn passie en doel is, dan zal ik vanzelf geld daar mee verdienen. In the mean time...bedenk ik nu wat ik wel wil doen om de tijd te overbruggen. Ik wil meer rust in mijn hoofd, dus denk ik eraan om thuis te gaan werken. Helaas is het zo dat we niet zonder het geld kunnen wat ik inbreng. Ik moet dus betaald werk doen. Echter, ik zie niet in waarom ik dat niet zou doen met iets wat ik leuk vind.

Ik vind dat wanneer jij als moeder iets doet waar je helemaal vol van bent, je kinderen daar ook de vruchten van plukken. Je geeft ze de boodschap mee dat het leven leuk is en dat je kunt doen wat je wilt, als je er maar echt in gelooft en offers er voor wilt brengen. Als je iets doet wat je echt tof vindt, zal het ook niet voelen als offers brengen maar iets wat je graag er voor over hebt om je doel te bereiken.

Je moeder bedoeld haar commentaar waarschijnlijk ook wel goed, want ik denk dat ze niet wil dat je in financiele problemen raakt. Echter, ik kan me niet vinden in haar uitspraken. Jij blijkbaar ook niet. Volg daarom nogmaals je eigen hart en niet de goede adviezen.
    Ik zou haar persoonlijk niet de waarheid vertellen. Want dan zou ik een persoon verliezen van wie ik veel houd. En ik zou proberen me in te leven in haar denkwereld. Ze is van een andere generatie waarin vrouwen minder keuzes hadden en andere taken deden. In haar optiek zou het dan ook heel logisch zijn dat ze zo reageert.

Een keuze heb je altijd....van 1 salaris leven kan ook. Je moet dan dus alleen die offers brengen. Ik zou dat ook kunnen doen, maar ik heb er voor gekozen om toch dat geld maar te verdienen en om geen spanningen in huis te krijgen (mijn vriend vindt het namelijk niet zo tof als ik zou stoppen met werken omdat hij dan alles alleen moet ophoesten).

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

HOi,

je moeder mag natuurlijk denken wat ze wil, maar dat jij met een minder gestudeerde baan niet zou mogen werken en je gestudeerde zus wel, is erg raar. Dan zou ik m'n moeder toch eens de waarheid zeggen, alhoewel wel op zo'n manier dat ze gaat inzien hoe dubbel ze bezig is.
    Lekker doen, dat werk, als je dat zo graag wilt, ik ben hier ook erg blij dat ik kan werken, werd tijdens m'n verlof al gek van het thuiszitten, ;) (NOuja, nu ging het ook niet zo lekker met Thirza, speelde wel mee).
    Maar lekker je ding doen dus!

Deel Deze Pagina