Misschien een hele domme vraag, maar wat bestellen jullie altijd bij de visboer? En moet je dat nog klaar maken? Zo ja, hoe doe je dat. Ik ben eens toe aan wat verandering heb altijd kibbeling
Realiseer je je dat dit met jouw nickname een heel grappig topic is al? Zelf ben ik overigens niet gek op haring . Als lunch is het hier ook vaak kibbeling, maar bij het avondeten zalm, zeewolf, kabeljauw, makreel, etc. etc. Wel altijd filet hier, want ik heb een hekel aan ongefileerde vis op mijn bord (of vlees met botten, zelfde categorie ).
> gestoomde makreel, heerlijk op brood samen met rucola, aioli. > wokgarnalen, die bakken we licht op en doen we door een gerecht met bijvoorbeeld quinoa, kruiden, tomaat. > paling, ook zo lekker op brood
Garnalenkroket Paling Vers gerookte zalm Licht gegrilde tonijn Haring Lekkerbekje Vispalet met allerlei soorten koude vis. Wokschotel met verschillende soorten vis Zalmwrap Gevulde zalm Makreelsalade Makreel Allemaal heerlijk! We zijn dol op vis hier thuis!
Heerlijk, vis! Zalmfilet (om te bakken met b.v. een mosterdsausje, of uit de oven met tomaatjes erop, of ingepakt in alufolie met komkommer, uienringen, kruiden, kappertjes etc, of gemarineerd in honing/vissaus en dan grillen), slibtong, makreelfilet om salade van te maken (of bij de hutspot met mosterdsausje, of in een thaise groene curry), tijgergarnalen om te grillen voor bij de risotto of thais eten, roodbaars filet (gegrild met auberginepuree),meervalfilet (voor in frans vispotje met stokbrood) . En mosselen natuurlijk (stomen in kruiden/soepgroenten/witte wijn). Etc etc!
Broodje haring met uitjes, makreelfilet (wat ik thuis dan op wit brood doe), kibbeling of lekkerbek. Soms een broodje garnalenkroket. Mijn man soms een broodje paling.
Haha, ik ben mij inderdaad bewust van de naam i.c.m. de topictitel Bedankt voor jullie reacties, hebben jullie ook weleens de wokschotel geprobeerd? Denk dat ik dat binnenkort maar eens ga proberen
Bij mij varieert het van een kibbeling, een tonijn steak, lekkere stevige witvis tot schaaldieren, oesters en kreeften.