Ik liep zojuist in de supermarkt en opeens kwam er een sterke, zeurende pijn opzetten. Net boven mijn heupen, in de hele omtrek van mijn buik. Het voelde een beetje alsof een riem ontzettend strak werd aangesnoerd om mijn middel. Ik moest me echt vasthouden aan mijn winkelkarretje en ben uiteindelijk op een bankje gaan zitten. Echt alles deed pijn, ademhalen, adem inhouden, bewegen, niet bewegen, liggen, zitten. Niets hielp. Ondertussen kreeg ik het heel heet en m'n voorhoofd was nat van het zweet. Voelde me zo belabberd dat ik bang was dat iemand me zo van de grond moest oprapen. Maar zo snel als het kwam, ging het ook weer weg. Uiteindelijk heeft het zo'n minuut of 6 a 7 geduurd denk ik. Nu een uurtje later voel ik soms nog een lichte steek, maar afgezien daarvan voel ik me oké. Ik werd er toch even een beetje bang van. Heeft iemand enig idee wat dit kan betekenen? Wat voor pijn is het en waar kan aan liggen?
Ai klinkt pijnlijk. Ik heb zulke aanvallen vaker gehad, maar bij mij volgt er diarree op. De pijn is dan bij mij afkomstig van de darmen.
Ik herken het als meerdere dingen. Soms als darmkoliek, soms een nierkoliek (dan zit er bij mij ergens een steentje vast) en elke maand wel als eisprong. Zo snel als dat het komt omzetten zo plotseling is het weg na een half uurtje -uurtje. Vind de pijn afschuwelijk en beval nog liever 3 keer achter elkaar dan dat ik zo'n aanval krijg. Al een paar keer een morfinespuit er voor moeten halen bij de huisarts omdat de pijn niet meer te dragen was en ik van ellende over de grond kroop.
Oh jakkes dit klinkt echt heel naar Naar aanleiding van de reacties hier en wat zoeken op internet denk ik inderdaad dat het een koliek is geweest. De syptomen komen aardig overeen. Ik vraag me nu alleen af of ik hier iets mee moet doen of dat ik het moet laten. Gal of nierstenen klinkt niet als een pretje, maar ik neem aan dat ik dat niet heb... Aangezien het maar eenmalig was en maar enkele minuten duurde. Eisprong kan het niet geweest zijn, ben net een paar dagen van mijn menstruatie af
Was dit de eerste keer? Nu erna niet meer gehad? Galstenen kunnen het niet zijn. Die voel je bovenin je buik. Beetje richting je maag. Misschien nierstenen? Of blinde darm? Maar omdat je nu geen pijn meer hebt zal het je blinde darm denk ik niet zijn. Drink je wel goed?
Ik bedenk me nu dat ik een jaar geleden ook zo'n soort pijn heb gehad, alleen veel minder heftig. Toen kon ik nog wel redelijk lopen en m'n ding doen. Voor de rest eigenlijk nooit ergens last van. De pijn zat echt rond mijn middel, dus te laag voor galstenen inderdaad. Blindedarm ook niet, daar was de pijn te veel verspreid voor. Nierstenen dan misschien ja... Wat kan drinken er mee te maken hebben? Ben inderdaad geen goede drinker
De keren dat ik een niersteen aanval had wist ik meteen dat het een niersteen was. Pijn in mn rug/zij, alsof er iemand met een schroevendraaier in zat te wroeten.. echt hels was het. Jouw verhaal doet me niet denken aan een niersteen.. Ik zou het even met je arts bespreken als je er een keer komt. Of natuurlijk een afspraak maken als de pijn nog eens terug komt.
Als je niet goed drinkt dan worden je nieren niet goed schoon gespoeld waardoor je sneller last kunt krijgen van nierstenen. Hoe is het nu?