Dames, Wellicht hebben sommige van jullie hetzelfde probleem als. Ik ben 25 jaar, heb drie prachtige kinderen, weinig budget om kleding te kopen (voor mij zelf) en totaal geen gevoel voor mode! Ik loop er net zo bij als mijn moeder dat 25 jaar geleden deed: simpel en goedkoop. Ik ben wat gezet (weeg 80 kilo bij lengte van 1,74, het meeste zit op mijn buik en taille, tenminste een taille heb ik niet). Kun je jezelf leuk en modieus kleden bij een zeeman, wibra, hans textiel, bristol e.. d.? Ik zie zoveel meiden met leuke colbertjes, sjaaltjes, overlapping, tuniekjes blablabla. Ik durf (en kan) dat zelf niet kopen. Ik heb geen totaal idee wat match en niet. Wie kent dit en wie heeft tips?
Misschien wat foto's plaatsen. Dan kan je misschien met een paar simpele tips, de kleding die je wel hebt, goed / beter gebruiken? Een leuke riem kan al wonderen doen maar ook je haar en een simpel make-upje kunnen je aardig opleuken hoor! Moet zeggen dat ik soms de prijzen in goedkopere winkels nog belachelijk vindt! Daar heb je in een hippe zaak (in de aanbieding) veeeel leukere dingen voor. Net als MP (marktplaats), leuke jurkjes voor weinig (en mooie merkkleding!).
Een riem kan wonderen doen, laarsjes en leggings ook. Riem onder je borsten net boven je taille. Het is moeilijk om je advies te geven. De zeeman heeft ook leuke vestjes zonder sluitingen, daar een riempje over is ook mooi. Zorg dat de kleuren niet vloeken. Half opgestoken haar kan ook wonderen doen.
Ik denk zeker dat je kunt slagen in de goedkopere winkels en vooral lekker in de uitverkoop. Misschien gewoon eens wat via internet bestellen wat je normaal nooit zou kopen en dan zelf lekker mee experimenteren, alles wat niks blijkt weer terugsturen. Dan heb je misschien wel een idee wat je leuk staat. Van de simpelere kleding die je hebt kun je soms met een sjaal of riem toch een toffe outfit maken!
Herkenbaar! Inderdaad moeilijk om zo tips te geven, het enige waar ik op kom is: trek eens een dagje uit en ga gewoon eens passen. Neem eventueel iemand mee die je kan helpen. Ook bij de winkels die jij noemt kun je best wel leuke dingen vinden denk ik. Klinkt zo wijs, maar ik heb hetzelfde probleem. Geen geld voor een hele nieuwe garderobe en ook nog eens niemand om mee te nemen.. dus val ik telkens maar weer terug op dezelfde veilige kledingstukken.
Ga jij met mij mee? Heb hier precies hetzelfde... Ben wat vereenzaamd sinds mijn verhuizing... Mijn basis bestaat uit zomerkleding (op zich nog wel leuke, tuniekjes, leggings en jurkjes, 3 spijkerbroeken waarvan ik er nog maar 1 pas, helaas weer wat kilootjes aangekomen, en 1 fijne beige coltrui). Ik vind het belangrijk om eerst de kids te kleden en daarna mijzelf maar wat blijkt achteraf meestal: Budget voor pa en ma is minimum. Half opgestoken haar heb ik uitgevonden sinds ik vorige week een nieuwe coupe erin heb laten knippen en wat highlights. Ik heb meteen een paar klemmetjes gehaald. Nu nog de garderobe. Het probleem is dat ik niet zie welke stukken bij elkaar passen tijdens het winkelen of uberhaupt de modieuze kledij eruit pik.
Die riem, kei leuk! Maar dat accentueert (denk ik) moijn uitpuilende buik. En op de heup dan valt er een vetkwab over..
ik heb niet echt geen budget voor kleding maar geef het vaak aan mijn dochter uit omdat ik dat belangrijker vind dan mezelf. ik draag vaak een legging van 7.95 (h&m) met leuke jurkjes van de h&m erbij (voor bijv. 9.95 heb je hele leuke jurkjes bij de h&m)... dat kunnen hele leuke combi's zijn! en niet duur natuurlijk. en dan leuke ugg's of laarzen eronder die ook niet duur zijn!
Kunnen jullie aangeven hoeveel je uitgeeft aan een totale wintergarderobe met accessoires? En waar jullie dat gehaald hebben? Ik bestel heel veel voor de kids bij wehkamp en H&M. H&M heeft enkel voor mijn figuur niets echt leuks. Hoewel ik daar wel mijn leggings koop hahah.
Half december is het alweer uitverkoop, daar wacht ik meestal op. Je kunt je ook in de winkel laten adviseren en kijk eens wat de verkopers aan hebben. Bij de shoeby geven ze altijd goed advies. Ik zou zeggen..wacht op de uitverkoop en ga dan naar de iets leukere winkels, bv esprit of H&m. In januari hangt alles voor 70%. Ik winkel dus maar 2 periodes per jaar..in januari en in augustus en koop dan voor het seizoen daarop! Succes
Blazertjes vind ik leuk! met zo'n sjaaltje erbij en bijpassense oorbellen of armbanden! Leuk! Maar waar en wat erbij te dragen?
Dat kan echt overal bij, op een spijkerbroek met een simpel truitje eronder. Sjaal erbij klaar Legging met jurkje, daarover kan ook weer een blazer. Ik heb wat blazertjes van de h&m, zara en vera moda. Prijs valt mee. En je hebt ze in alle soorten en maten.
Blazers zijn echt dé manier om er op een simpele manier toch stijlvol en 'af' uit te zien. En het verbloemt ook nog eens je oneffenheden Ik zou dan wel een mooi vallend, getailleerd jasje nemen...dat kleedt slanker af lijkt mij. Je ziet tegenwoordig ook veel van die mannencolbertjes voor vrouwen. Dat zou ik dan weer niet doen. Ik draag ze overal bij: over een tuniek met een legging eronder, over jurkjes, of gewoon boven een spijkerbroek met een topje eronder.
Ikzelf ben werkzaam bij MS Mode, afgelopen 7 jaar zijn wij behoorlijk verjongd (staan vaak nog steeds te boek als oudbollig) Wij hebben lage instap prijzen. De truc is om goede combi's te maken (wij als team vinden het het allerleukst als dames binnen komen en iets compleets nieus willen, maar niet weten wat of hoe (al dan niet met een budget) om die met zo veel mogelijk combi's kennis te laten maken en zo zijn er wel meer winkels, maar dat scheelt van winkel tot winkel, niet eens zo zeer van merk tot merk, ik ken ook collega filialen die dat totaal niet leuk vinden). Maar ga vooral nu richting stad, er is nu overal al mid season sale aan de gang (kleinere vorm van sale) met op veel plaatsen als afprijzingen tot 50% en soms zelfs meer. Wij zouden daar eigenlijk volgende week mee beginnen, maar er is besloten dat dat eerder moest, dus ook bij ons is dat inmiddels zo. Veel websites/webshops van winkels (miss-etam, ms mode, h&m ed) hebben daarop allerlei voorbeelden staan van hoe te combineren. Sommige hebben dan bijvoorbeel iedere week 1 artikel die ze dan op 3 manieren combineren. Wellicht kun je daar wat ideeen op doen. Als je twijfelt over wat goed bij je postuur past, moet je eens naar Trinny & Susannah kijken (ik meen RTL 4 op woensdag avond heb net nog gekeken bij uitzending gemist) zij kijken niet zo zeer naar mode, maar wat past bij iemands postuur. Ook daar kun je veel tips opdoen. En zo kun je bij duurdere merken natuurlijk ook op websites, folders of zelfs in de winkel kijken wat de trends zijn en dan bij een zeeman, wibra of zelfs op de markt kijken wat je daar aan treft met wat je in gedachte hebt. Heel veel succes iig!!!
Bij de winkels die jij noemt zijn id leuke kleren te koop maar het ligt ook een beetje eraan wat je staat tuurlijk. Wat je ook zou kunnen doen aangezien je aangeeft weinig budget te hebben is kijken op de site van miss etam en kijken waar er een outlet zit. Ik kom met regelmaat in die in Wijchen en daar komt al mijn zwangerschapskleding vandaan. Ook hebben ze kleding van promis enzo hangen die voor weinig te koop is en nog wel leuk en modieus!
Ik heb vandaag bij de Vero Moda 2 broeken voor 13 euro gekocht! Kon het niet laten liggen voor zo weinig geld, haha. Wel wat strakkere broeken ( skinny model ), maar als je wat dunnere benen hebt dan is dat erg leuk. En 2 wollen truien/vesten voor weinig. Super leuk met mooie laarsjes, een wollen winterjas en eventueel wat sieraden.