Tips spiegelreflexcamera

Discussie in 'De lounge' gestart door Dapper, 19 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dapper

Dapper Niet meer actief

Hoi,

Is hier iemand die handig is met een spiegelreflexcamera?

Ik heb er een in bruikleen en vind het leuk om zelf een beetje te prutsen en er beter mee te worden. Maar zoals bekend, mooie foto's hangen vooral af van de fotograaf en niet geheel van de camera.

Dit merk ik dus ook ;) Ik vind het vooral lastig om goed te focussen... en dan vooral in het klein. Ik kan wel goed zien of hij de voorgrond of achtergrond pakt, maar soms denk ik scherp te zitten op een punt en zie ik op de computer dat hij net het punt ernaast scherper heeft gepakt.

Heeft iemand tips over het focussen?

Daarnaast snap ik niet helemaal waar het instelwiel voor dient. Misschien kan iemand mij dat ook uitleggen :)

Liefs

2. mama2bengeltjes

mama2bengeltjes Fanatiek lid

28 jan 2015
    1.199
    531
    113
    Hier in de buurt heb je cursussen van een paar avonden puur om dat soort dingen te leren. Vind je dat niet iets als dat ook bij jullie in de buurt zit?
    Heeft mijn man in elk geval gedaan en heeft er veel aan gehad.

3. Dapper

Dapper Niet meer actief

Ja, heb er wel eens over nagedacht! Zou het best willen maar het is behoorlijk prijzig nog (wat ik erover kan vinden iig).
    Dat kan ik helaas niet zomaar ophoesten, dus probeer in eerste instantie zelf een eind te komen.

4. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Je zou ook ipv een spiegelreflexcamera een bridgecamera of systeemcamera kunnen nemen. Je hebt dan de optie klik en klaar (dus zonder zelf in te stellen) foto's te nemen of foto's nemen met wel zelf in te stellen dingen.

Ik ben zelf aan het oriënteren op zo'n camera. Zie alleen de bomen door het bos niet meer. Ik heb inmiddels wel een rijtje met kenmerken wat ik wel/niet wil. Maar dan nog de vraag hoeveel wil ik er voor uit geven. Met het bedrag wat ik eerst in gedachte had kom ik er niet. Twijfel dus nog even verder haha!

5. Diaantje78

Diaantje78 Niet meer actief

Ik fotografeer bijna elke dag met mijn spiegelreflex. Ik heb alles geleerd via youtube of verschillende fotografie sites. Typ scherpstellen met spiegelreflexcamera in op youtube en je vind een heleboel filmpjes. Succes!

6. Emsy

Emsy Fanatiek lid

29 jan 2015
    1.872
    1.681
    113
    Vrouw
    Ik heb heel veel gehad aan de site van vink academy!

7. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    cambridgeincolour.com is ook een geweldig nuttige site en het forum van dpreview.com is super als je je een beetje kan behelpen in het Engels. 😃

8. Dapper

Dapper Niet meer actief

Dank voor de tips! Ik denk dat ik wel even verder kan! 😊

Deel Deze Pagina