Mag ik jullie mening?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door saartje27, 30 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Hoi,

Er zit me al een tijdje iets heel erg dwars...

Ik werk in de logistiek, ik werk deels op kantoor en deels in een magazijn waar ik de orders controleer. In het magazijn ben ik de enigste vrouw tussen 7 mannen. Een aantal vind ik erg vervelend, met name de sexuele opmerkingen die ze maken. Nu ik zwanger ben krijg ik steeds vaker te horen: ohho, die tieten van jou blijven maar groeien hé, he zie je dat, die tepels, die zie je gewoon door haar trui heen. En doe je nog aan sex, want dat zal je nou wel lekker vinden hé, en welk standje pak je dan?

Toen ik nog niet zwanger was, zag ik er de lol soms wel van in, maar ik begin me nu steeds minder op mijn gemak te voelen. Dit levert me erg veel stress op. Vandaag een collega na een opmerking er goed op aan gesproken dat ik hier niet meer van gediend ben, en dat hij moet oppassen met wat hij zegt, want ik kán er werk van maken. Nu zegt hij steeds, intereseerd me niets wat je doet of zegt, ze kunnen me hier toch niets maken.

Ik weet gewoon niet meer wat ik nu moet doen. Volgende week heb ik een gesprek bij de Arbo, en wil hier dan eigenlijk wel over beginnen, maar ben bang voor de gevolgen...

Een gesprek met mijn baas aangaan is mogelijk, in het verleden ben ik heel erg gepest geweest door die zelfde collega's, toen is mijn baas goed boos geworden, maar verder is er geen actie ondernomen.

Mag ik jullie mening hier over, want weet het op dit moment echt even niet meer.

2. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Jeetje, wat vervelend zeg! Sommige mannen zou je ook.......

Als ik jou was zou ik het zeker aankaarten bij de arbo, wat voor gevolgen zou het kunnen hebben?

En toch weer met je baas gaan praten, want dit is toch niet prettig werken voor jou?!

Heel veel succes in elk geval!

Liefs Merel

3. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    De gevolgen zouden ontslag voor hun kunnen beteken. En ik weet hoe een iemand is, die komt me gerust opzoeken zeg maar. Dus daar ben ik erg bang voor.

4. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Aankaarten bij arbo en bij je baas.

5. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    heey meis,

nu zit ik te denken dat je het beter zelf ook kunt aankaarten bij je werkgever, want dat zal de arbo ongetwijfeld ook doen en dan moeten de "pestkoppen" alsnog op het matje komen..

ik zou denk ik als ik jou was het met je baas bespreken en eventueel om overplaatsing vragen naar een andere afdeling (als je niet met ze geconfronteerd wordt kunnen ze ook geen opmerkingen maken)

gewoon duidelijk maken dat je je geintimideerd en bedreigd voelt

veel suc6

6. wannabe

wannabe Fanatiek lid

17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    ten eerste : wat een rot situatie voor je.

Hoewel ik je angst wel kan voorstellen , is nog één keer waarschuwen en dan naar je baas, en daarna naar de rechter stappen toch de juiste aanpak.
    als je bang bent dat hij je op komt zoeken ( en dat ook reeël is) zal dat ook meegenomen kunnen worden.

Kijk een klein sexueel grapje hier en daar.. ach dat heb je in mannenbedrijven, en als je zelf net zo hard mee kan doen, prima. Maar er is wel een grens, en die is duidelijk bereikt.
    Nog één keer aan iedereen duidelijk maken dat ze de grens overgaan, en als dat niet helpt ,stappen ondernemen is mijn advies

Ik werk ook tussen de mannen, maar hoogopgeleid, en bel zelf manager, ken de opmerkingen van groeiende borsten, maar 1x boos worden en waarschuwen voor mijn zeer gevaarlijke hormonen hielp.
    ik denk dat jouw situatie wel erg anders is en wens je sterkte.

7. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Naar je baas EN de Arbo. En sowieso niet meer werken in het magazijn als dit betekent dat je eraan blootgesteld blijft.

Jij maakt toch ook geen opmerkingen over in de weg zittende bierbuiken en of sex dan nog wel mogelijk c.q. aantrekkelijk voor hun vrouw is (ofzo, maar goed, ik ben net zo grofbesnaard als een kerel als ik wil!)

Wat een idioten. Neem ze apart en ze durfen niks meer te zeggen... en al helemaal niet als er meer vrouwen in dezelfde ruimte zijn!

Niet pikken dus. En laat je niet gek maken door de intimidaties van 1 mannetje... jij staat daarboven.

8. augustus

augustus Niet meer actief

Heb je geen vertrouwens persoon bij jullie bedrijf?

9. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Ga deze week een gesprek aan met mijn baas, en donderdag heb ik een gespek bij de Arbo. En wat je zegt, als ze alleen zijn zeggen ze inderdaad niets meer, en als hun vrouwen erbij zijn al helemaal niet!

Gr. Vanessa

10. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Nee helaas die is er geen...

11. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Zowiezo eerst bij je baas melden, die hoort dit vast liever van jou als van de arbo.

Hij zal dan actie moeten gaan ondernemen, want als hij dat niet doet krijgt hij de arbo op zn dak, en gaat het straks misschien van kwaad tot erger.

Kijk een grapje is leuk en daar moet je wel tegen kunnen als je tussen mannen werkt (ik kan het weten) maar wat jij schetst gaat echt VEEL te ver dat zijn geen grappen meer.
    Zo zal je baas er ook over denken, en als hij lakoniek reageert moet je eens vragen hoe hij het zou vinden als iemand zijn vrouw zo respectloos toe zou spreken.
    Dan begijpen ze het meestal stukken sneller! Hij zal vast actie ondernemen, anders is het een waardeloze baas.

Sterkte, hoop dat de rust snel wederkeert

12. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Hihi..ik zit "heel gemeen" te denken:

Je kunt natuurlijk ook altijd zelf heel nonchalant tussen neus en lippen door melden dat hun vrouw er ook vast niet op zit te wachten om te horen hoe 'respectvol'meneer op zijn werk met zwangere collega's omgaat"..

Je kan dit 'dreigement'ook gewoon jolig brengen enzo..Maar je maakt hem daarmee wel effe bewust van het gevolg van 'dreigementen" (zoals hij die ook nogal makkelijk lijkt te uiten wat ik begrijp uit je verhaal)

Misschien kun je er iets mee? Ik wens je veel succes..

13. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    goed dat je het gaat aanpakken, want dit kan echt niet. grapjes of geen grapjes, mannenbedrijf of niet, zodra jíj je niet meer happy voelt is de grens bereikt! over laten plaatsen naar een andere afdelinmg of niet meer in het magazijn werken is iets dat ik persoonlijk niet zou doen, ik ben zo'n strontkoppige dat ik dit zou zien als een overwinning voor de mannen, maar dat is echt heel erg super persoonlijk hoor! snap het ook prima als jij er wel weg zou willen! maar ik denk dat er na die gesprekken emt de arbo en je baas wel het een en ander zal veranderen, want zij lopen een veel groter risico. als ze namelijk niet na een waarschuwing hun gedrag aanpassen én je geeft aan al eerder een kalcht ingedient te hebben, dan staat hún baan op de tocht, niet de jouwe!

maakt de situatie er niet leuker op dus wens je heel veel sterkte! hoop dat het met een sisser afloopt en die onbehouwen mannen gewoon eens na gaan denken over gevoelens!

14. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Bedankt voor jullie reacties.

Heb vanmorgen een gesprek gehad met mijn leidinggevende. Had hem eerst een mail gestuurd met daarin wat er was gebeurd, daarna samen om de tafel gaan zitten.
    Ik zat helemaal in tranen, alles kunnen vertellen, aangegeven dat ik mijn werk met plezier wil blijven doen, maar dat het plezier op dit moment ver te zoeken is, en dat ik me lichterlijk overspannen begin te voelen.

Hij gaat vandaag nog een gesprek aan met één van de mannen, en dan heb ik morgen weer een gesprek met mijn leidinggevende. Zit nu alleen goed in stress omdat ik ongeveer kan voorspellen hoe dat mijn collega kan gaan reageren. Maar ja ik wacht het even af, als het probleem maar opgelost word dan vind ik alles best.

Groetjes

15. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    goed zo meid! denk dat je daar echt goed aan gedaan hebt. en niet teveel zorgen maken hoor. dat komt vast allemaal wel goed. jouw werkgever heeft ook niks aan een zwangere vrouw die overspannen thuis zit en die mannen uiteindelijk ook niet. sterkte meid!

Deel Deze Pagina