Openingstijden kinderopvang sluiten niet aan

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door Judith1983, 10 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Judith1983

11 nov 2013
    36
    0
    6
    Morgen moet ik voor het eerst weer aan het werk na mijn verlof. Ik reis altijd met het openbaar vervoer en dat ging prima.
    Wij werken met wisselende diensten van 08.00 tot 16.30 of van 08.30 tot 17.00
    Maar nu werd ik er toevallig vandaag op gewezen dat de bustijden zijn veranderd, en help nu sluit het totaal niet meer aan!!
    De opvang heb ik al extra vanaf 07.00 sochtends en zelfs dan red ik het niet om tijdens de vroege dienst op tijd te beginnen en nu red ik het ook niet meer om op tijd terug te zijn bij de late dienst voor het kinderdagverblijf sluit om 18.00.
    Er is wel een extra mogelijkheid voor verlengde opvang tot 18.30 maar dit kost ook weer extra geld en als ik heel eerlijk ben wil ik dit ook niet. Dan zie ik de kinderen wel heel weinig :(
    Bah nu zie ik er helemaal tegenop om morgen weer te gaan werken, dacht het toch echt allemaal goed geregeld te hebben! Iemand tips??

Oja op manlief kan ik niet echt rekenen met het brengen en halen van de kids. Hij werkt in de detachering en werkt door het hele land en bij hem is er dus qua tijden helemaal geen pijl op te trekken. 1 dag in de week neemt hij nu gelukkig voor zijn rekening maar de andere 2 dagen komen toch echt op mij neer.

2. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Ander vervoersmiddel? lijkt me de enigste optie.

3. Mamaatje81

Mamaatje81 Fanatiek lid

29 okt 2013
    1.046
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gastouder? Die van mij begint om 05:30 tot hoe laat je wil. Gastouders zijn vaak veel flexibeler en betaal je ook per uur van plaats per dagdeel.

4. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ja dit, of andere opvang natuurlijk.

5. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Eens horen of er geen collega in je buurt woont met wie je kan carpoolen?

En als KDV echt niet gaat met je uren, zou ik helaas inderdaad op zoek gaan naar een ander of een gastouder.

6. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Is er een kinderdagverblijf in de buurt waar je werkt?
    Dan moet je wel je kindje meenemen in het OV, maar hoeft ze wel minder naar het kdv en het sluit aan bij jouw werktijden.

7. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Niet alle kdv betaal je per dagdeel... ik betaal gewoon per uur.

Ik zou dan ook opzoek gaan naar een ander kdv of met je baas overleggen of er wat te regelen valt?!
    Kun je niet carpoolen met een collega?!

8. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Is er geen opa, oma, buurvrouw, vriendin in de buurt die je kindjes kan halen?

9. 2debaby

2debaby Actief lid

25 feb 2013
    409
    1
    0
    NULL
    NULL
    Of je bespreekt dit met je leidinggevende en oppert om bijv je tijden wat op te schuiven (vroege dienst een bijv een kwartier later te starten en een kwartier langer door te werken, late dienst een kwartier vroeger te beginnen om een kwartier eerder naar huis te kunnen, of compenseren met je koffiepauze. Dit is natuurlijk alleen een optie wanneer je dat eerste en laatste half uurtje niet qlleen werkt en moet openen/sluiten.

Deel Deze Pagina