Ik zit op een facebook pagina met ook heel veel Belgen...en zij hebben het steeds over: Stoeffoto's Met googlen kom ik er niet achter....In google translate staat er geen België tussen... Wat zijn dat voor foto's ?
Ja een foto om mee op te scheppen inderdaad. Even laten zien waar ze trots op zijn. Ik "ken" het ook van een facebookgroep waar ik lid van ben. Maar bij ons gebruiken ze stoefen ook wel eens.
Aha..... ha ha Nu gaat het kwartje vallen.. Bedankt allemaal... Ga ik zo daar even wat stoeffoto's plaatsen
Ben zelf ook Belgische maar had er nog nooit van gehoord haha. Zijn het toevallig West - Vlamingen? Die hebben wel een apart taaltje
Haha ik ben Belgische, Oost-Vlaanderen en wij hadden het inderdaad ook over stoefen (opscheppen). In de provincie Antwerpen wordt het ook gebruikt dus niet beperkt tot West-Vlaanderen voor zover ik weet.
Mijn vader is ook een Tilburger - en bij ons thuis (in west-brabant) werd het dus ook gebruikt. Ik wist eigenlijk niet van wie het kwam, m'n vader of moeder..