Nachtdiensten, hoe doen jullie dit???

Discussie in 'De lounge' gestart door mamavanmimi, 13 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Momenteel zit ik weer in mijn maandelijkse ritje nachtdiensten en ik heb altijd zo'n moeite om te slapen overdag! Net mijn eerste nacht gehad en was sinds zondagochtend half 7 wakker door de kinderen ( de jongste wil momenteel alleen maar mama) en nu vandaag heb ik maar tot 12 uur geslapen. Ik moet nog 2 nachten werken, maar hoe zou ik meer slaap kunnen krijgen? Ik ben gewoon echt wakker, terwijl ik normaal gezien redelijk wat slaap nodig heb. Zo hou ik dit niet vol natuurlijk!

Wie werkt hier ook nachtdiensten en heeft de gouden tip?!

2. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Oordopjes en een extra goed verduisterend rolgordijn??

3. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.900
    5.215
    113
    Home
    savonds voor het werk nog even slapen?

4. zustertje

zustertje Niet meer actief

Je hebt van die natuurlijke slaappillen (even de naam kwijt) oordopjes en een donkere koele kamer.
    Voor de rest niet echt tips ik sliep altijd goed na een nachtdienst 08.30 tot 17.00
    Je zou vanavond na het eten nog een poosje terug kunnen gaan?

5. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Volgens mij bedoel je melatonine, zustertje?
    Dit helpt bij mij altijd als ik voor mijn werk ver moet reizen, met enorm veel tijdsverschil. Ik heb een vriendin die veel nachten draait en die zweert bij melatonine.

6. zustertje

zustertje Niet meer actief

@Elvira klopt dat bedoel ik... Mijn moeder gebruikt ze ook altijd als ze nachtdienst heeft (werkt ook in de zorg) en die slaapt er op van 08.00 tot 16.30

7. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

16 jun 2012
    1.666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik gebruikte vroeger tijdens mijn nachtdiensten altijd een slaaptablet. Nooit wat natuurlijks, dat werkte niet. Als ik dat niet deed was ik rond 12.00 uur wakker en met 7 nachten werd dat toch war teveel van het goede...

Succes!

8. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Ik draai om de week een serie nachten en mijn vriend zorgt dat hij s ochtends de deur uit gaat met m'n dochter en komt net voor haar slaapje weer terug. Dit doe ik ook als hij nachtdiensten heeft. Ze slaapt van 10.30 tot 12 uur en huilt zichzelf niet in slaap dus tot 12 kunnen we dan sowieso slapen. En eventueel s avonds nog maximaal 2 uurtjes. Het is doorbikkelen als je nachtdiensten werkt en een kind hebt :)

9. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Hier ook melatonine tabletjes geprobeerd.
    1e nacht sliep ik van 8.00-12.00 en daarna wat hazeslaapjes, maar nauwelijks uitgerust. 1e nacht heb ik zo'n tabletje genomen en ik sliep van 8.00-17.00! Tja, of het is toeval natuurlijk, maar ik vind 't wel wat:)
    En verder idd oordopjes en donkere kamer

10. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    Ik slaap na de eerste nachtdienst ook meestal maar kort. Daarna gaat het wel iets beter. Ik ga nooit 's avonds nog slapen, dan kom ik helemaal niet in het nieuwe ritme.
    Op Nachtrust van Bional slaap ik wel iets beter, maar voel me daarna alsof ik door een bus ben overreden. Dat is dus ook geen succes, dan maar liever moe.
    Als ik een paar dagen amper had geslapen, nam ik nog wel eens een echte slaappil in...

11. Aviya

Aviya Niet meer actief

De nachtdiensten zitten er nu sinds zaterdag op, tot na de zwangerschaps verlof, wat ik deed, 5-7 dagen in de week nachtdiensten (mag niet maar gebeurt gewoon) een paar uur in de morgen slapen, smiddags het middagslaapje van de kleine (van 13-15) en dan "sluimeren" tussendoor, meestal slaap ik met nachtdienst 4-5 uur, is de nachtdienst afgelopen dan ga ik 1 of 2 dagen gelijk met de kids naar bed (8 uur 's avonds tot 7 uur smorgens)
    en veel water drinken, goed eten en gezond op vaste tijden tussen de slaapjes en kinders bezighouden en co door.

12. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

Mijn man heeft regelmatig nachtdienst

Hij gaat om 19.00 uur naar bed tot 22.30

Zijn dienst begint om 23.30

Om half 8 is hij thuis en 8 uur ligt hij in bed
    Soms 8 uur thuis en half 9 naar bed

Hij slaapt dan tot max 13.00 uur en gaat vervolgens weer tussen 19.00/20.00 uur Naar bed om voor te slapen voor de volgende dienst

Hij heeft er meestal 3 achtereen en op de laatste dag probeert hij tot 14.00 uur te blijven liggen en gaat die avond redelijk optijd naar bed tussen 21.00/22.00 uur

13. Eylem

Eylem Niet meer actief

Mijn man heeft 5 dagen achter elkaar nachtdienst (23.00 - 7.00). Hij gaat meestal rond 8.00 uur naar bed en hoe lang hij slaapt verschilt heel erg. Hij wordt heel erg vaak wakker tussendoor en voelt zich nooit echt uitgerust als hij opstaat. Misschien die melatonine tabletjes eens proberen, vind ik wel een goede tip, niet eerder aan gedacht.

14. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    En ik ben zo brak hè? Om half 3 ouzo toch nog weer even in slaap gevallen tot om half 6 mijn vriend belde voor het eten........ Lig nu nog even op bed te relaxen en dan om 22.30 de deur weer uit. Als ik er eenmaal ben zal het wel gaan gelukkig, is meestal zo. En hopen dat ik morgen beter slaap.
    Die tabletjes waar jullie het over hebben, ik ben persoonlijk altijd een beetje huiverig voor dat soort dingen maar ik kan het natuurlijk altijd proberen. Ik onthoud het in elk geval zeker even!
    Bedankt!!!

15. Bertha

Bertha Bekend lid

13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    slaaptabletje ;) anders ben ik serieus elk uur wakker, en snachts niet helder.

16. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.674
    1
    0
    Als ik soms nachtdiensten heb brengt mijn vriend ons zoontje voor zijn werk naar opa en oma of het kdv.
    Ik heb zo'n stoffe haarband die ik om mijn hoofd, voor mijn ogen doe (lekker donker) en oordopjes in. Ga vantevoren goed plassen. Soms neem ik 1 paracetamol (ik merk dat ik dan langer slaap) Vaak ga ik na het avondeten nog terug naar bed van 18 tot 21 uur.

Als ik in het weekend nachtdiensten heb dan ontkom ik er niet aan dat vriend en kind thuis zijn vroeg in de ochtend. Maar oordoppen werken dan op zich wel goed.

Maar ik heb eens in de paar maanden een blok nachtdiensten dus dat is nog wel te overzien.

17. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Hier is het elke maand weer raak! Telkens een blok van 2 of 3 nachten. Morgen ga ik in mijn dochters kamer slapen. Deze is donkerder en stiller dan onze kamer ( op zolder, aan de zij/ voorkant) en haar kamer is aan de achterkant en dus stiller. Wie weet dat het helpt hè?

Voor de nachtbrakerij vannacht in elk geval werk ze!

18. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    Ik draai alleen nog maar nachtdiensten, wat voor mij goed werkt: 1e nacht slaap ik even voor, ik ga dan om 19.00 uur naar bed en zet mijn wekker op 22.00 uur. (ik begin 23.00u)
    Om zeven uur ben ik klaar en ik kan dan ook meteen mijn bed in, goed plassen van te voren, niet een te zware maaltijd vlak voor je naar bed gaat en de laatste +/- 2 uren niet meer of weinig drinken. Ik ga dan altijd nog even lezen en slaap met een stoffen haardoek om en oordoppen in.
    Je hebt oordoppen van wax die je zelf kunt vormen, die werken echt perfect!

De ene keer slaap ik tot 16.30 uur en de andere keer ben ik 15.00 uur al wakker. Ik blijf in ieder geval dan wel in bed en ga wat tv kijken of lezen. Verder til ik er niet te zwaar aan, ik baal soms ontzettend maar ik kom de nachtdienst altijd weer door.

Ik ga 's avonds dan niet meer naar bed, dan lig je dus de hele dag in bed. 's nachts lig je toch maar 8 uren op bed?

succes en hoop dat je de nacht goed doorkomt!

19. Mama Roos

Mama Roos Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.061
    1
    0
    Werk als Verzorgende IG in een gesloten pg afdelin
    Twente
    Hallo,
    ik draai ook elke maand 2 of 3 nachten en gelukkig slaap ik eigenlijk altijd heel goed overdag, wel inderdaad met oordopjes en zo donker mogelijk. Voor mij werkt het om niet meteen naar bed toe te gaan, ik vang mijn oudste s'ochtends op was en kleed haar en ontbijten samen, dan de jongste de fles en op naar school en de jongste breng ik bij mijn moeder. Om 9 uur nog effe de krant lezen met een klein borreltje en dan heerlijk mijn bed in. De kids blijven dan tot 18 uur bij mijn moeder en mijn man haalt ze weer op en ik ben dan weer goed wakker.
    Dat borreltje helpt mij in ieder geval super...

Deel Deze Pagina