Ik werk in een verpleeghuis en wij hoeven geen nachtdiensten te draaien. Hebben inderdaad een vaste ploeg voor de nacht. Enkele collega's draaien wel optioneel nachtdiensten bij ziekte of vakantie van de nachtcollega's, maar dat wordt dan specifiek aan je gevraagd. Werkte hiervoor in de gehandicaptenzorg en daar was ook een vast team voor de nacht. Heb dus in m'n hele carriere nog nooit nachtdiensten gedraaid.
Ik zou ook niet gaan zitten wachten op vacatures. Heb je linked in? Zoniet: maak een profiel aan en ga connecten met mensen die op plekken werken waar jij zou willen werken. Je kunt ze dan via hun persoonlijke pagina uitnodigen om te connecten en dan een berichtje meesturen met de reden dat je ze uitnodigt. Op die manier ga je contacten opdoen die jou kunnen helpen aan die werkplek. Verder is er momenteel een enorm tekort aan verpleegkundigen, dus je zit in de positie dat je eisen kunt gaan stellen. Maar er zijn zat plekken waar verpleegkundigen uberhaupt geen nachtdiensten werken. Lekker rond gaan kijken en netwerken dus!
Gewoon bellen met personeelszaken of het nummer wat erbij staat. Heb ik destijds ook gedaan om te vragen of ik vaste dagen kon werken. Helaas willen ze hier in de regio bij de meeste organisaties hebben dat je 6 dagen per week voor alle diensten inzetbaar bent. Maar werk nu ergens met vaste dagen. Dus gewoon bellen en vragen. En soms hebben ze ook open dagen of kan je tijdens de dag vd zorg ergens kijken. En inderdaad netwerken.
Ik heb gesolliciteerd op een functie waar je wel weekend en avonddiensten moet draaien. Uiteraard geen punt. En ik ben uitgenodigd dus ben benieuwd
Ik werk als vpk in een verzorgingshuis, wel in België Wij werken met een vaste nachtdienst. Ik doe dus enkel vroege of late dienst. Ik werk 28u/week, bijna altijd lange diensten. 1 weekend 7u tot 15.15 en het ander weekend 15u tot 22u Als er ooit een 2de kindje komt, wil ik 19u gaan werken, dan heb ik zo goed als altijd korte diensten, zeker in 't weekend. Ik ga dus blij zijn als ik van die lange diensten af ben, moet ik door de week wel wat vaker gaan wrs maarja Succes ermee!
Ze kan het psychisch niet aan. Hebben bij haar ingrbroken en ze heeft de inbrekers gezien. Toen bij een psycholoog gelopen. Maar die psycholoog heeft haar hele nare dingen aan gepraat waardoor ze snachts niet alleen meer kan zijn. Dit heeft de huisarts op paier gezet voor haar en is op haar werk bekend. Dus is niet zomaar om niks