Na ruim 1 jaar in de MMM (02-2012)

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Jufaman81, 26 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

17 aug 2011
    2.098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Ha meiden,

In januari 2011 zijn wij gestopt met de pil om zwanger te worden van ons eerste kindje. Helaas is dat tot nu toe nog niet gelukt!

Afgelopen vrijdag 24-02 ben ik vol spanning naar de HA gestapt en heb mijn situatie voorgelegd. Ze was heel begripvol en heeft me aangemeld bij de gynaecoloog. Ik hoef zelf geen contact op te nemen, ze nemen binnen 3 werkdagen contact met mij op. Dat vond ik al bijzonder!! Zoals zij verwacht kunnen we binnen 2 a 3 weken bij de gynaecoloog terecht.

Maar eerst zijn er wat vooronderzoeken gepland. Morgen (maandag 27-02) moet ik bloed laten prikken om mn hormonen te checken en om SOA uit te sluiten (je weet maar nooit!?). Dinsdag 28-02 moet mijn vriend zijn zaad naar het ziekenhuis brengen om te laten testen op vruchtbaarheid.

Allemaal vreselijk spannend en doodeng! Maar aan de andere kant ben ik opgelucht dat we er nu misschien achter komen waarom het zo lang duurt. Hopende op een simpele oplossing waarmee we snel zwanger kunnen worden.

Ik zit al in een aantal andere topics, maar de meeste zijn al zwanger en hebben het alleen maar over hun eigen ervaringen. Dat is hun goed recht natuurlijk, maar contact hebben met meiden die hetzelfde meemaken lijkt me fijner!

Wie zit er in hetzelfde schuitje en is pas naar de HA geweest of wie gaat er binnenkort de stap zetten? Ik zou graag met jullie in contact willen komen. Gewoon om eravringen uit te wisselen en af en toe stoom af te blazen en steun te zoeken bij elkaar.

Groetjes van jufaman

2. Badhairday82

Badhairday82 Actief lid

18 feb 2012
    171
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Haarlemmermeer
    Hoi Jufaman, wat een spannende tijd waar jullie nu in terecht komen. Voor mij is het alweer een jaar geleden dat we de MMM in gingen, maar het lijkt nog allemaal erg vers.
    Veel succes met alle vooronderzoeken. Ik hoop dat jullie "probleem" snel gevonden is en eenvoudig te verhelpen.

3. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

17 aug 2011
    2.098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Dankje baidhairday!

Ik wist eigenlijk niet goed of ik hier wel in het goede topic zit, maar ik dacht ik plaats hem gwn.

Hoe is het bij jullie verlopen als ik vragen mag?

4. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Zie mijn net geopende topic, ofo... :)

5. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

6. Badhairday82

Badhairday82 Actief lid

18 feb 2012
    171
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Haarlemmermeer
    Hoi Jufaman, je vroeg hoe het bij ons gelopen is... Nou, met veel ups en downs. Je weet natuurlijk niet vooraf wat je te wachten staat en dat maakt het zo enorm spannend en beangstigend, dat zal je wel herkennen. Allerlei onderzoeken en dan maar hopen dat ze iets kunnen vinden waar dan ook iets aan gedaan kan worden.
    Mijn man en ik hadden allebei het idee dat er met ons lichaam wat mis was. Uiteindelijk bleek er alleen bij mijn man wat mis te zijn. Toen we het bericht kregen dat er bij hem geen levende zaadcellen gevonden werden stortte onze wereld in. We kregen het bericht gelukkig op vrijdag, dus hebben een heel weekend met elkaar gepraat en ook andere mensen gelijk ingelicht. Dat zorgde voor veel steun.
    Daarna heeft mijn man verschillende onderzoeken gehad om de oorzaak te achterhalen en uiteindelijk was de conclusie dat we alleen nog kinderen konden krijgen via TESE-ICSI. In oktober is er zaad gevonden bij mijn man en gelijk ingevroren. Dat was weer even een hoopvol moment. En nu gaan we voor de eerste ICSI-poging. En is het weer even spannend als toen we de MMM in stapten.

Ik hoop dat jullie verhaal een hoopvol verhaal wordt met meer ups dan downs :) En belangrijk dat je met elkaar blijft praten, ook al denk je soms dat je partner dingen anders ziet of minder zenuwachtig is dan jij,...

7. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

17 aug 2011
    2.098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Bedankt voor het delen van je verhaal Baidhairday!

Heel veel succes gewenst met jullie 1e ICSI-poging!!

Deel Deze Pagina