wel/geen eisprong?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Zomer8, 17 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zomer8

Zomer8 Lid

17 aug 2017
    7
    1
    1
    Vrouw
    ik heb het gevoel dat ik mijn eisprong heb gemist. Kan dat? Of kan je ook geen eisprong hebben? Ik heb regelmatige cyclus, ben op dag 16 begonnen met ovulatietesten, maar nog geen pos test gehad. En voel aan alles dat die er ook niet komt deze keer. Want mijn lichaam/geest lijken zich aan het voorbereiden te zijn op ongi volgende week. Over een weekje zou ik ong moeten worden.
    Ben ik te laat begonnen met testen? Waar ik aan twijfel omdat ik normaliter ook altijd merk dat ik mijn eisprong heb.

2. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

9 jul 2016
    1.772
    817
    113
    Op je eerste vraag: ja je kunt je eisprong gemist hebben.

2: ja je kunt ook ren cyclus hebben zonder eisprong.

3. Of je te laat met ovulatie testen begonnen weet ik niet, want je vermeld nergens de gemiddelde duur van je cyclus. In mijn geval was testen vanaf dag 16 prima daar mijn eisprong meestal op dag 19 of 20 plaatsvond.

Je eisprong voelen is onbetrouwbaar. Wellicht kun je je informatie uitbreiden met: hoelang ben je gestopt met anticonceptie en wat gebruikte je. Overzicht van je cyclussen de laatste 6 maanden. Dan kunnen we je beter op weg helpen.

3. Zomer8

Zomer8 Lid

17 aug 2017
    7
    1
    1
    Vrouw
    Dankjewel voor je reactie. Ik gebruik al jaren geen anticonceptie meer, en mijn cyclussen zijn regelmatig, gemiddelde van 30 dagen. Soms 29, dan weer 30 of keer 31. Maar meestal 30. Vrij netjes omdat ik dat lang geleden niet had.
    Ik heb verder weinig inzicht in mijn cyclus omdat ik eens zonder temperaturen/ov.testen zwanger wilde worden. Maar nu zwangerschap uitblijft ben ik toch maar de ov. testen gaan halen. Nu ben ik vrij gefrustreerd omdat er nog geen pos. test was ;)

4. manaolana

manaolana Niet meer actief

Heb je wel de besluiter gelezen voordat je ging testen ;)?

Uitgaande van een eisprong 14 dgn voor je menstruatie is dat met jouw cycli op dag 15, 16 of 17. Een ovulatietest is 1 a 2 dagen voor je eisprong positief. Bij jou zou dat dus al op dag 13 kunnen zijn en dat betekent inderdaad dat je te laat bent begonnen.

In de bijsluiter zit een overzicht met op welke dag je moet beginnen bij een bepaalde cycluslengte. Kijk daar even naar en ga uit van je kortste cyclus dan kun je, als het goed is, nooit te laat zijn.

5. Zomer8

Zomer8 Lid

17 aug 2017
    7
    1
    1
    Vrouw
    ik moest op dag 14 volgens de bijsluiter testen ;) maar dat is niet gelukt. Vandaar die 2 dagen later. Inmiddels zijn mijn hormonen echt heel ongezellig, dus ik voel gewoon dat ongi er aan komt volgende week. Daar baal ik stiekem van, omdat ik toch wel beetje hoopte dat het deze maand wel raak zou zijn. En dan ga ik aan alles twijfelen, zijn die ovu testen wel goed? ben ik wel goed? moeten we nog wel gaan voor een brusje....

6. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.823
    2.249
    113
    Niet zo onzeker joh gewoon rondom je eisprong regelmatig vrijen, best kans dat je gewoon netjes je eisprong hebt gehad! Tuurlijk ben jij goed en die testen ook!!
    Toen ik zwanger was van mn zoontje wees alles op een ongesteldheid. Toch bleek hij de oorzaak

Jenneke88 vindt dit leuk.
  7. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

9 jul 2016
    1.772
    817
    113
    Dit dus. Toen het bleek dat ik zwanger was voelde ik me niet anders dan anders. Had alweer nieuwe tampons gekocht voor als de rode duivels langs zouden komen. Gelukkig niet nodig geweest.

Je schrijft dat een zwangerschap uitblijft. Hoe lang ben je nu aan t proberen? Het kan makkelijk een jaar duren. Bij ons was er niks mis, toch 15 maanden over gedaan. Het is heel frustrerend en elke maand duurt te lang, maar slechts een klein deel van de stellen heeft daadwerkelijk hulp nodig vh ziekenhuis om zwanger te worden.

8. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Dat dus. De meeste vrouwen denken dat je bij zwangerschap allerlei bijzondere symptomen moet hebben. Terwijl de meeste vrouwen juist niks bijzonders merkten in de ronde dat ze zwanger bleken te zijn en er al vanuit gingen dat ze weer ongesteld zouden worden!
    Geef de moed dus nog niet op, vooral niet als je regelmatig sex hebt gehad.

Jenneke88 vindt dit leuk.
  9. SMJD

SMJD Fanatiek lid

17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Als je cyclus tussen 29 en 31 dagen is zou je je eisprong kunnen verwachten vanaf ongeveer dag 15 (lh piek op dag 13)
    Ik zou de volgende ronde beginnen met testen op dag 10 zodat je zeker op tijd begint.

Deel Deze Pagina