Ik weet niet of dit topic goed staat, want we zijn niet bewust bezig met zwanger worden. Maar ik weet ook niet waar het anders hoort... ? Ik heb altijd heel regelmatige cycli gehad, tussen de 24 en de 28 dagen. Het overgrote merendeel van mijn cycli was precies 27 dagen. Ik houd ze al bij sinds mijn 15e (ja, je bent gefascineerd door biologie of je bent het niet... ) en ook in tijden van stress (hele middelbare school, hbo-opleiding etc.)/groot verdriet (overlijden van mijn vader) was mijn cyclus dus tussen de 24 en 28 dagen. Sinds januari is dit veranderd. Ik heb nu in januari (31 dagen) en mei (35 dagen) heel lange cycli gehad, voor mijn doen. En nu zit ik ook weer op dag 32 en nog geen teken van menstruatie. De maanden ertussendoor waren wel gewoon 24-26-27-26-27 dagen. Het lijkt erop alsof 1 op de 3 a 4 cycli dus ineens fors langer is. Herkent iemand dit? Ik ben een beetje bang voor een vervroegde overgang oid, maar ik lijk wel gewoon een eisprong te hebben.
ik heb jaren geleden ook een erg wisselende cyclus gehad, die van jou vind ik nog netjes vergeleken bij mij. Ik mocht blij zijn als mijn cyclus op 40 dagen zat. En had soms uitschieters naar 55 of hoger. Blijkbaar hoorde dat toen bij mijn lijf? Ik weet het niet, maar er was niets aan de hand, en inmiddels heb ik weer rustige cyclussen. Hoop mijn ervaring je wat rust geeft....
Ja, op zich zijn ze niet heel lang, maar ik ben het gewoon niet gewend. Ik ben 34, dus ik houd ze al bijna 20 jaar bij. En dit is nog nooit gebeurd! Maar het stelt me inderdaad gerust dat het bij jou er gewoon bij leek te horen. Ben je na die periode nog zwanger geworden toevallig?
snap je heel goed hoor! Ik zou precies hetzelfde gedacht hebben. Ik ben na die tijd inderdaad nog zwanger geworden. Terwijl ik toen in die tijd mij veel zorgen heb gemaakt, kan ik wel zwanger worden als ik maar 3 of 4x in een jaar ongi wordt?