Nachtdiensten werken, geen ritme meer.

Discussie in 'De lounge' gestart door anja89, 20 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    Weet even niet zo goed waar ik dit moet plaatsen, dus dan maar in de lounge.
    Sorry als het verkeerd staat.

Hoe dan ook, het zit zo; 2 dagen per week werk ik nachtdiensten en daarna kom ik bijna onmogelijk weer in mijn normale ritme, dus vroeg opstaan voor Milan.
    Ik probeer van zaterdag op zondag kort te slapen zodat ik op zondagavond weer op tijd mijn bed in kan gaan, maar vaak ben ik uit mijn werk zo moe dat ik dan toch echt wel 8 uur slaap nodig heb.
    Kan dan mijn wekker wel zetten en dat doe ik ook, maar meestal slaap ik dan dus gewoon verder... :)
    Nu ben ik dus nog steeds wakker omdat ik nog in het nachtritme zit, terwijl Milan straks rond een uurtje of 8 weer wakker wordt en ik me tot niets in staat voel.

Zou toch wel graag willen dat dit anders was, want wil op maandagochtend wel gewoon een gezellige, wakkere mama kunnen zijn.

Hoe doen andere meiden met nachtdiensten dat?

2. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    Goedenacht!

Hier nog een nachtvlinder! Ik werk ook 2 nachten per week en vind het perfect. De eerste nacht slaap ik even voor, ga dan om 19.00 uur op bed en moet om 23.00uur aan het werk. Volgende dag ben ik rond 7.00 uur thuis. Ik slaap dan ongeveer van 8 tot 16.00 uur. De tweede dag ga ik weer rond 8 mijn bed in en zet de wekker rond 13.00/13.30 en dan ga ik er ook echt uit!
    Ik ben die dag wel wat 'hangerig' maar plan meestal ook niet zoveel op deze dag. 's avonds ga ik op mijn normale tijd op bed en slaap meestal heerlijk. Ik ben er dan weer gewoon..

Wat veel collega's van mij ervaren is dat ze 2 nachten te weinig vinden. Met 2 nachten raak je niet echt in het ritme, hun voorkeur gaat uit naar 4/5 nachten zodat je echt helemaal het ritme omdraaid. Misschien past dit ook wel meer bij jou.
    En zowieso moet je echt je bed uit en niet blijven liggen!!
    Als je 8 uren slaapt is het logisch dat je 's nachts niet slaapt en niet meer in je normale ritme komt.

Succes!

3. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    hoi
    ik sluit mij helemaal aan bij butterfly. Ik werk ook regelmatig in de nachtdienst en sta de tweede dag ook vroeg weer op, ik moet er dan ook echt uit gaan en dan is het goed.
    heel veel succes ermee

4. Skye

Skye Niet meer actief

Mijn man draait ook regelmatig nachtdiensten! Hij slaapt van tevoren even (voor de eerste nachtdienst) ff een paar uurtjes. Dan slaapt hij na zijn nachtdienst gewoon zo'n 8 uur! Na zijn laatste nachtdienst, slaapt hij hooguit 5 uurtjes! Dus hij gaat er dan echt uit rond 12.00/13.00 uur. En dan kan hij 's avonds weer lekker slapen en is hij de volgende dag weer helemaal in het normale ritme!

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Mijn man werkte tot een tijdje terug in 3 ploegen en hij sliep de eerste nacht ook voor, rest van de week dook hij er s avonds ook vaak even in omdat hij s middags ook steeds vroeg wakker was.
    Pas na een dag of 4 zat hij wat in het ritme.
    Laatste dag kwam hij er ook rond de middag weer uit en dan s avonds weer vroeg op bed.

Deel Deze Pagina