Voorlezen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Coco, 17 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Sinds kort ben ik hier begonnen met voorlezen. Vaak heeft kleintje er geen geduld voor, maar soms zit hij echt heel aandachtig bij me op schoot naar de plaatjes te kijken en het verhaaltje te luisteren.
    Maar ik vind het zo moeilijk om leuke boekjes uit te zoeken. Heeft iemand tips?
    Kleintje is net een jaar geweest.

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Verhaaltjes van 1 minuut (365 poezeverhaaltjes) of een plaatjes boek (bijvoorbeeld Nijntje) en dan alleen de dingen aanwijzen die je ziet. Het hoeft nog geen verhaaltje te zijn

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn zoontje bleef ook nooit lang zitten om voorgelezen te worden. Maar de laatste paar maanden komt hij zelf met boekjes aanlopen en kruipt lekker op schoot :D.

Hier zwerven altijd kartonboekjes door het huis, met simpele plaatjes. Tegenwoordig "lezen" we ook wel boekjes voor met wat ingewikkeldere plaatjes. En vragen hem dan iets te zoeken op het plaatje. Echt het verhaal uit het boek vertellen dat wil ook nog niet, die verhalen zijn vaak te ingewikkeld en saai. Maar vertellen over wat je ziet, hoe die dingen heten, wat ze doen. Dat is wel leuk.

Hier zijn boeken over dieren en auto's het meest populair.

4. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Actieboekjes zijn hier favoriet, nog steeds. Boekjes met geluiden, met flapjes waar je achter kunt kijken, met rammelende schildpadden, noem maar op. En als er geen actie mogelijk is, dan is het toch wel het leukst als ik voorlees met gekke stemmetjes, en zelf de geluiden maak (keihard TOETTOET roepen of zo).

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm wij hebben ee verzamelcassette met allemaal kleine nijntjesboekjes
    vind anne superleuk

jammer genoeg vind ze na 2 minuten dat het lang zat heeft geduurd
    en probeert ze na een halve minuut al uit of ze niet beter zelf kan bladeren :)

6. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    idd de boeken met 365 verhaaltjes, die lees ik ookk voor. Toevallig hebben wij de kaboutervariant.

Deel Deze Pagina