Hoi, Wilde even weten wat ik met mijn zoontje aan moet. Hij is nu 7 mnd oud en drinkt ontzettend weinig. Kan over de hele dag maar 100-200 drinken. Dus... krijgt hij een papfles van 210 water, 7 scheppen en 2 scheppen rijstebloem. (Meer rijstebloem als het afgekolfde bv is) Nu drinkt hij die fles gewoon in 1x leeg. En als hij om 5 uur komt dan presteert hij het om ook gewoon 180 weg te drinken. Terwijl hij eerst nooit in de ochtend wilde drinken. Hij drinkt ook niet meer als het bv half 7 is ofzo. Eerst at hij heel goed fruit erbij en ook groenten. Eigenlijk hoopten we dat hij toen dat goed ging, hij misschien eens door zou gaan slapen. Nu kwam hij nl elke nacht rond een uur of 2 en 5 voor een voeding. Ik zou dus liever zien dat hij overdag gewoon goed drinkt, zodat hij de avond lekker door kan slapen. Hij heeft nl in die 7 mnd tijd nog geen 1x doorgeslapen. Maar je snapt dat ik niet die papfles weg ga laten, want dan krijgt hij helemaal niets binnen. Ik heb het wel eens geprobeerd, maar dan blijft hij de hele nacht huilen en wil dan alsnog in de ochtend niets drinken. Hij weegt maar 7100 gram en dat is al zo weinig. En zeker nu hij sinds een week of 2 zijn groenten niet meer wil eten. Vandaag heeft hij bv maar 100cc melk totaal op maar gelukkig wel zijn fruithapje (op het kdv, thuis wilde hij echt niet). Wat kan ik doen zodat hij overdag beter gaat drinken/eten, waardoor hij de avond "gevuld" is en lekker door kan slapen?
Hallo, Dat is lastig zeg. Heb je al eens geprobeerd om overdag een beker te proberen? Wil je kindje wel een toetje? Dan kun je kiezen voor een toetje op basis van opvolgmelk. Een beetje fruit door de melk wil soms ook wel helpen. Succes ermee. Groeten eveline