Sinds gisteren heb ik een flinke bortsontsteking, nu heb ik vandaag een kuurtje gekregen. Omdat de ontsteking aan de kan zit waar mijn dochter moeilijk uit drinkt ben ik gaan kolven. nu weet ik dat links wat kolven betreft een ramp is en ik er bij de andere 3 ook slecht voeding uit kreeg, maar nu helemaal niets. Toen ben ik rechts eens af gaan kolven en ook deze kant kwam maar 80 cc uit, terwijl ik normaal op rechts bijna een hele flesvoeding kon kolven. ik heb dus het idee dat ik bijna geen productie meer heb, omdat ik vanavond haar een fles had gegeven met fv en ze 130 cc achter elkaar opdronk, ondanks dat ze net de borst had gekregen, daarna nog de borst aangeboden en daar bleef ze uit drinken. Dat ik daarna nog kolfde kwam er helemaal niets meer. ik baal hier enorm van want ik wil bv blijven geven. Hoe kan ik de productie weer omhoog krijgen? Ze krijgt zo en zo nog nachtvoeding en ook overdag leg ik haar vaak aan. Kan dit ook te maken hebben met de borstontsteking waar ik ook echt ziek van ben.
Hoi, Je borstontsteking en je zorgen om je productie hebben een negatief effect op je productie. - Neem voldoende rust. - Blijf je kindje regelmatig aan de borst leggen. - Kolf na elke voeding na. (met kolven heb je altijd minder melk, dan met "live" voeden) - Masseer je borsten richting de tepel voor en tijdens het voeden en kolven. - Leg warme/natte doeken op je borsten voor en tijdens het kolven. - Voed en kolf in een aangenaam warme ruimte. Groetjes Saskia