slapen?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Ennas86, Sep 7, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ennas86

Ennas86 VIP lid

Jul 19, 2008
    5,468
    1
    36
    ik had weer even een vraagje, Finn is nu 7 weken en hij moet wat ritme krijgen. ik had het cb gebeld, en zij zeiden dat hij na de fles even samen mocht spelen, daarna alleen spelen in de box en dan verplicht MOET hij naar bed!
    Maar dat betekent dat ik dus nooit meer een boodschapje kan doen, dan moet ik dus verplicht thuis blijven, terwijl de muren al op me af komen!
    Is dat bij jullie ook zo en hebben jullie andere tips?

groetjes sanne

2. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

Jul 30, 2007
    1,714
    0
    0
    Misschien dat je dit in het begin even moet doen om in een ritme te komen. Nu onze meid wat ouder is pakken we haar gewoon op als we weg moeten anders kom je nergens meer. Maar bij ons gaat het net zo. Oppakken, flesje, spelen en bij de eerste tekenen van moe worden hup naar bed. En dat gaat perfect zo goed zelfs dat ze gewoon weet dat dat haar slaapplek is en dus bv niet zomaar bij ons op de arm gaat slapen. Klein nadeeltje is wel dat ze dus ook niet in een box of reiswieg ofzo slaapt. Als we dus ergens gaan moeten we even een campingbedje meenemen. Maar goed onze meid wil ook altijd alles zien en horen dus in haar slaapkamer komt ze gewoon goed tot rust.

3. mootjen

mootjen Bekend lid

Mar 10, 2008
    575
    0
    0
    verplicht? niets moet toch??!!
    ik heb het als volgt gedaan:
    wakker-voeding-knuffelen-spelen in de box TOT ze moe begint te worden (oogjes wrijven, gapen, jengelen, op die tekenen moet je goed letten want dan is het tijd voor bed) vaak was ze maar 3 kwartier wakker. wat ik dan deed is als ze moe werd haar in de wandelwagen leggen en naar de winkel sjouwen en dan sliep ze lekker in de wandelwagen!
    of wat je kunt doen is haar mee naar de winkel nemen als hij voeding heeft gehad, maar vaak viel ze dan ook uiteindelijk in slaap in de winkelwagen.
    Heb je hier iets aan???

het duurt trouwens wel ff voor je een ritme hebt en dan hebje eenmaal een ritme en dan veranderd er weer iets met voeding of slapen of wat dan ook... je moet nogal flexibel zijn maar wel die volgorde aanhouden. Als ze wat ouder zijn kun je er meer mee sjoemelen.

kijk anders eens op www.inbakeren.nl hier staat het een en ander over inbakeren (wat ik op een gegeven moment wel ben gaan doen vanwege haar eigen onrust) maar staan ook tips bij over regelmaat en zo...

ik weet nog dat ik het allemaal best moeilijk vond maar als ze ouder worden gaat het steeds makkelijker. veel succes

4. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

Oct 5, 2008
    4,473
    1
    38
    Female
    Thuis
    Waar slaapt je zoontje overdag? Ik kan me voorstellen dat je dan geen kant op kunt.
    Thijs sliep tot 3,5 maand beneden in de wandelwagen. Ik ging dan gerust naar de supermarkt als hij sliep of een eind wandelen. Hij werd nooit wakker. Nu is hij langer wakker en ga ik in zijn wakkere tijd met hem naar de supermarkt.

5. Wen26

Wen26 VIP lid

Jun 16, 2007
    12,487
    0
    36
    Met 7 weken was er hier nog geen ritme te bekennen hoor, de dag liep steeds anders... Nu kreeg Fenne ook wel borstvoeding op verzoek en daar is dan dus geen ritme in te krijgen.
    Op die leeftijd sliep ze ook lekker in de kinderwagenbak hoor of in de box. Ging dus gerust na het voeden lekker met haar wandelen en boodschappen doen, ze viel dan als een blok in slaap. Wanneer ik weer thuis kwam en ze was nog niet uitgeslapen dan sliep ze lekker nog even in de wagen die ik dan heerlijk voor het raam in het zonnetje zette (het was toen april)...

Ze gaf op een gegeven moment zelf aan dat ze niet meer zo goed sliep in de wagen, dan deed ze bijv een slaapje van 30 minuutjes wat natuurlijk veels te kort is. Toen ben ik gaan vasthouden aan slaapjes in bed, en dan ben je idd. best aan huis gebonden. Misschien was ze toen 5 mnd ofzo?

Ik zou doen wat werkt voor jullie, zolang je zoontje ontspannen is, goed drinkt, lekker slaapt, vrolijk is... Het cb geeft tips, maar als jouw manier voor jullie werkt, prima toch? ;)

6. poema

poema Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    4,036
    453
    83
    Female
    Verplicht thuisblijven? Hoe zit het schema nu dan? Slaapt hij niet in de wagen?

7. Ennas86

Ennas86 VIP lid

Jul 19, 2008
    5,468
    1
    36
    ik deed inderdaad ook, als hij moe werd, deed ik hem naar bed, maar dat was volgens cb niet genoeg..'je wilt toch ritme'??
    hij slaapt in zn eigen bedje, maar in de kinderwagen wil hij ook wel slapen, mits je ermee rijd, in de box slaapt ie nooit, wil dat hij weet dat bed is om te slapen en box om te spelen..

8. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

Jul 30, 2007
    1,714
    0
    0
    Niet zo star vasthouden aan het CB ze geven je handvatten maar uiteindelijk is ieder kind anders en moet je een beetje spelen met de tips die je krijgt. En zelfs in jullie ritme moet je soms wat soepel zijn. Onze meid heeft gisteren van 9.45 tot 12.30 geslapen toen weer van 13.30 tot 16.30 en dan laat ik haar lekker blijkbaar heeft ze het nodig gehad. En als ze de andere dag wat minder slaap nodig heeft vind ik dat ook best. Ik let gewoon op de tekenen van moe worden en daar spring ik op in.

9. Ennas86

Ennas86 VIP lid

Jul 19, 2008
    5,468
    1
    36
    en hij natuurlijk nog hardstikke jong, .. het enige ritme wat hij nu heeft, is dat ie om de 3 uur komt voor zn voeding... we zijn sinds 2 dagen over gestapt naar een andere voeding, omdat hij steeds niet genoeg had, op een gegeven moment kwam hij elke 2 uur... nu krijgt hij voor hongerige baby's. maar dat slaapritme heeft hij nog niet.. 's nachts slaapt hij wel goed,wordt 1 keer wakker, alleen overdag niet zo veel..en dat kon absoluut niet volgens het cb...

10. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

Jul 30, 2007
    1,714
    0
    0
    Het ene kindje slaapt veel het andere weinig wij slapen toch ook niet allemaal evenveel. Kijk hoe jouw kindje reageert op minder slaap is hij lekker vrolijk dan maakt het toch niks uit. Is hij moe en jengelt dan komt hij inderdaad echt slaap te kort. Wij hebben op een gegeven moment een puckababy aangeschaft omdat ze zichzelf wakker maakte met haar maaiende armen. Ze sliep te weinig en dat dat was duidelijk te merken nu gaat het perfect. We hebben een heerlijk uitgerust en vrolijk kind.

11. Ennas86

Ennas86 VIP lid

Jul 19, 2008
    5,468
    1
    36
    ja, dat is inderdaad ook zo ja, de 1 heeft inderdaad meer slaap nodig dan de ander.. ja, verder is ie vrolijk.. af en toe zn huiluurtje, maarja.. dat hoort er nou eenmaal bij! dank jullie wl voor alle reacties!

Share This Page