wanneer ik slaap kun je een bom naast mijn bed afsteken. En dat mag je letterlijk nemen, ooit bij mijn buren de schuur compleet ontploft, de hele straat stond 's nachts op straat, overal politie en brandweer en ik heb werkelijk waar overal doorheen geslapen, hoorde het pas de volgende ochtend Is wel het andere uiterste, maar ik wordt nergens wakker van en dat is ook gevaarlijk natuurlijk. Ik zou ook zeggen: neem een waakhond of een alarm.
Zo herkenbaar! Ik ben ook vrij angstig als ik s’nachts alleen met kind thuis ben. Ik denk dan ook vanalles te horen en laat dan overal lichten aan. Meestal val ik dan pas in slaap als mijn vriend weer thuis is. We hebben een hondje die best waaks is en vaak blaft als hij wat hoort wat hij niet echt thuis kan brengen. Ook wonen we in een tussenwoning aan een pleintje. Verder hebben we goede politiekeurmerk sloten en kozijnen. Als ik angstig wordt dan hou ik mij vast aan deze 3 punten en denk ik dat ze echt niet zomaar bij ons binnen kunnen komen. In mijn vorige huis hadden we wel alarm systeem. Ook ideaal. Alleen is het alarm 1x afgedaan zonder dat er iets was. Niet echt fijn, je schrikt je eerst wezenloos, lijkt het alarm kuren te hebben.
Hoog en droog in mn flatje ben ik niet bang voor inbrekers en dergelijke. In een gewoon huis heb ik het soms wel, maar niet zodanig dat het me wakker houdt. Meest irritante nachtelijke geluid: een blikje dat door de wind wordt weggeblazen (vooral in de zomer als de ramen open zijn). Kinkelklonkel, kinkelklonkel... Oh ja en hangjongeren met lachgas en harde muziek.
Nou ofniet. Wij hebben een schuin rieten dak en zo'n klein raam echt direct boven ons hoofd. Daar heb ik wel even wakker van gelegen. De rest van de nacht van onze zoon, die constant nachtmerries had. Man wat ben ik moe. Ik ben bang in het donker, dus zal niet naar buiten lopen hier (platteland) voor beveiliging in huis hebben we drie honden, ik weet zeker dat je niet heelhuids binnen komt, dat is best een geruststelling alarm hebben we vier jaar gehad, pure geld verspilling.
Ik ben gelukkig niet zo bang. Ik denk maar als iemand me kwaad wil doen, gebeurd dat toch wel. Als ze maar van m'n dochter afblijven!
Nee, nooit last van. Ik kom van een boerderij en wij woonden erg afgelegen. We hadden wel een paar buren (ook boerderijen) maar wij woonden aan het einde van de verharde weg dus na ons huis was er zandweg en verder niks. ‘s Avonds ging alleen de deur op slot als er iemand alleen thuis was, ‘s nachts natuurlijk wel en we hadden een alarmsysteem. Dit is nu in ons eigen huis ook zo, al staat het alarm er ‘s nachts niet op omdat de kat het af laat gaan. Ik ben nooit bang geweest en ben het nu ook niet. In het bedrijf van mijn ouders is wel eens ingebroken toen ik nog thuis woonde (niet in het huis) maar ik was toen eerder boos dan bang. Als er buren op vakantie waren gingen mijn ouders of wij (toen we wat ouder waren) ook rustig poolshoogte nemen als het alarm bij hen af ging. Dan namen we de luchtbuks mee. Daar kun je niet veel mee aanrichten maar wel mee bang maken. Ik woon nu in een wijk die nogal populair is bij inbrekers en autodieven maar bang ben ik nog steeds niet. Hier is nog nooit iets geprobeerd maar afgelopen zomer was het nog wildwest in de wijk met politie en honden die op zoek waren naar een inbreker. Ik was toevallig wakker en heb het vanuit de erker af zitten kijken. De volgende dag heb ik wel de politie gebeld om te vragen wat er precies aan de hand was (was een poging tot inbraak bij mensen die net op vakantie waren) en sindsdien laat ik de balkondeuren niet meer open staan ‘s nachts, maar verder ben ik er niet bang van geworden. Ik ben best koelbloedig volgens mij.