Knarsetanden?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Flamingooo, 29 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

Dochter had heel lang alleen twee ondertanden. Sinds een paar dagen is er één boventand door en sinds vanavond is ze ineens gigantisch aan het knarsetanden. Echt een verschrikkelijk geluid o_O

Is dit normaal? Moet ik er wat mee?

2. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Ohh ik weet dat je bedoelt, mijn zoon heeft dit ook heel lang gedaan en ik vind het geluid zo naar! Maar hij is er ook weer mee opgehouden, komt goed dus :) Kan ook geen kwaad.

3. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Mijn zoontje deed dit ook. Is er na een paar weken weer mee opgehouden.
    Is m.i gewoon ontdekken en wennen aan die tandjes

4. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.008
    113
    Zelfde als @Panter aangeeft. Hier kwam de episode overigens weer terug toen ze een paar kiezen erbij had. Toen zat ze vol trots me aan te kijken en ging knarsen. Geluid gaat door merg en been en probeer er vooral geen aandacht aan te geven. Mijn initiele (natuurlijke) reactie zorgde ervoor dat ze t een leuk spelletje vond dus ik heb pokerface op moeten leren zetten. T klinkt voor mij net als metaal over metaal schuiven, de rillingen lopen over mn lijf.

5. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Oooh ja wat een vreselijk geluid he? Was hier gelukkig tijdelijk :)

6. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Oe... Ik heb er eentje die knarsetand in haar slaap. Ik word er wakker van, zo erg (als ze naast me ligt dan) Al bij de tandarts geweest maar die doet niets zolang ze haar melktanden heeft. Overdag doet ze het niet trouwens.

Verschrikkelijk geluid...

7. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.306
    28.477
    113
    Dat is normaal inderdaad. En ook irritant , ja :p

8. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

Fijn om te horen dat het normaal is! Hopelijk stopt ze er snel mee haha :rolleyes:

9. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

21 dec 2013
    1.805
    655
    113
    Brrrrr.... dat geluid he! Alsof ze kapot gaan. Mijn dochter en zoontje hebben dit allebei gedaan, toen ze net tandjes hadden. Het ging gelukkig weer over.

10. Toverbal

Toverbal Fanatiek lid

9 mei 2012
    2.716
    907
    113
    Ik vind het ook een vreselijk geluid. Zoontje doet het net voor het doorkomen van het volgende tandje. Ik heb gelezen dat dit is om de tandjes op de goede plek te zetten. Ik mijn beleving maakt hij hierdoor ruimte om het volgende tandje door te laten komen. Of het is toeval, dat kan natuurlijk ook :p

11. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Jup. Heeft onze zoon ook gedaan. Was na een paar weken over. Nu zit hij nog lekker op de kibbrls van zijn hoektanden te bijten.

Nog 2 hoektanden boven en de 4 achterste kiezen. Dan zijn we gekukkig compleet.

Deel Deze Pagina