staand plassen ?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door beccie, 22 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beccie

beccie Niet meer actief

Vanaf wanneer laten jullie jongetjes staand plassen eigenlijk ?
    ik zet hem nog altijd zittend op de wc, heb eigenlijk geen idee wanneer ze er ongeveer bij gaan staan.

2. Porsche

Porsche Niet meer actief

Haha "raar" hè, hier zag hij het staand plassen bij zijn vader en toen wilde hij dat ook maar geen idee hoe oud hij was sorry...

3. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Ik laat hem altijd zitten want dat moet hij op school ook. Over een paar weken gaat hij naar schoolen daar moeten ze zitten met plassen dus laat ik hem thuis ook zitten. Staand plassen vind hij wel erg leuk maar nu nog even niet.

4. beccie

beccie Niet meer actief

hihi, mijn zoontje ziet eigenlijk alleen mij maar als ik plas
    mijn man is er door de week niet, en anders doet hij de deur altijd op slot :p

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Niet, hier plast iedereen zittend thuis.

6. mel05

mel05 Fanatiek lid

13 nov 2009
    3.253
    1
    38
    Hier hetzelfde!

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.790
    18.973
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik zou het staand plassen echt alleen 'in geval van nood' gebruiken. Op de meeste scholen moeten jongens ook zitten. In de kleuterklassen in ieder geval. In groep 7 controleer ik het niet meer ;) en dat is terug te zien aan de toiletten!

Dus ik zou het hem alleen laten gebruiken als je bijvoorbeeld een keer met hoge nood bij een vies openbaar toilet uitkomt of achter een boom.

8. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    hier is het thuis sowiso zittend plassen. Staand plassen is voor als we in het bos ofzo zijn en er dus geen wc in de buurt is ;)

9. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier ook.

10. beccie

beccie Niet meer actief

oke, dan laat ik hem er voorlopig nog maar lekker bij zitten haha :)

11. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    Hier vriend (32) en zoons (9 en 10) ook gewoon altijd zitten hoor :D

Waarschijnlijk gewoon uit luiigheid maar ik vind het wel handig i.v.m. de hygiëne ;)

12. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

Wij doen niet aan het kerstman verhaal. De kadootjes komen gewoon van papa mama enz. We doen wel het sintberhaal omdat het hele gebeuren daaromheen ook maar indruk maakt, sint journaal intocht enz enz

13. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

Ahummm dat was dus vor een ander topic bedoeld hahaha excuus

14. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Hier plast zoonlief altijd staand, wat eigenlijk prima gaat. Hij 'hangt hem' netjes over het randje en drupt eigenlijk nooit naast de pot. Op school moeten ze zitten (maar hebben daar wel kleine wc's wat het makkelijker maakt natuurlijk), tenzij ze het helemaal zelf kunnen. Dan mogen ze wel staan :)

15. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Doe zijn toekomstige vrouw een lol en laat hem zittend plassen. Volgens mijn moeder is staand plassen ouderwets, haha! Nee echt als ik een zoon had moest ie zitten. Al dat gespetter, getsie!

16. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Mijn zoon zit altijd op de wc en we hebben hem verteld dat hij pas staand mag plassen als hij net zo groot als papa is. Hij wilt het wel graag leren, hahaha. Het lijkt me soms ook best handig, als hij vb buiten moet plassen. Nu sta ik dan met hem overdwars vast, ziet er vast heel gek uit :).

17. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Zoonlief plast zittend, zou er staand ook niet eens bijkunnen :p en dat mag hij mooi zo houden. Wel zo fris!

18. truus1980

truus1980 VIP lid

26 sep 2007
    6.259
    2
    36
    Bij Emmen
    Wij plassen allemaal zittend..... Volgens mij heeft Lars de kracht ook niet om volledig in de pot te plassen.... Ik heb ook geen zin in t gesmeer eerlijk gezegd.

Lekker laten zitten dus. ;)

19. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Hier willen beide zoons staand plassen, net als papa.
    Ik vind het geen probleem, gewoon goed opvoeden en leren om hun eigen rommel op te ruimen :)
    Mijn zoontjes poetsen altijd netjes met een wc papiertje plasser en rand van de wc na, ze vinden dat helemaal leuk.
    Ik denk vanaf een jaar of 3.

20. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Dit dus:D.

Deel Deze Pagina