Bij mijn dochter is het juist andersom: altijd een hele goede slaper geweest en nu het laatste half jaar is het echt ineens drama. En het gaat van kwaad tot erger.
Herkenbaar. Is hier al maanden zo. Ik heb de strijd opgegeven. Als hij 's nachts wakker wordt neem ik hem bij ons in bed. Zo slapen we allemaal weer.
Bij ons in bed nemen is geen optie. Ten eerste hebben wij maar een bed van 1.40m en past dat echt niet met z'n 3en en bovendien gaat ze alleen maar liggen keten bij ons in bed. Maarrrrrr.....vannacht heeft ze de hele nacht geslapen en ze werd om 07.00 uur wakker. Wat een genot!
am aangezien ze al een achterstand heeft kan ze zich al niet goed duidelijk maken T heeft ook een periode gehad dat ik bij het cb vroeg wat te doen ze hebben toen alles na gekeken oren enzz, was niks mis mee inmiddels doen we dus weer een slaapzak aan en sindsdien sliep die weer door conclusie meneer had het gewoon erg koud mssn ook nog een tip kijken of ze het niet koud heeft waardoor ze dus wakker wordt en gewoon even uitsluiten dat het haar oren niet zijn want die druk die er op staat is namelijk wel heel erg groot als ze liggen en dus echt niet fijn ! succes en hoop dat je meisje gauw weer lekker slaapt ! want overdag chagerijnig is ook niet echt heel gezellig voor haar niet en voor jullie ook niet
Heerlijk! Het is ook gewoon een lastige leeftijd. Ze zijn nog te klein om duidelijk te maken wat er is maar beleven van alles in hun koppie. Ik weet ook niet goed wat je verder kan doen. Misschien bedje op jullie kamer zetten? Ik ben wat makkelijker geworden, was altijd bang dat ik dingen aan zou leren en niet meer af kon leren maar mijn ervaring is inmiddels dat als ze ouder worden je ze gewoon meer dingen uit kan leggen en kan 'onderhandelen' en dat soort dingen. Toen mijn dochter ruim 3 was zijn we begonnen met een beloningssysteem enzo, dat kan je nu nog niet echt doen. Ik maak het mezelf dus even makkelijk en ga de strijd wel weer aan als zoontje ouder is.
Bij ons was in bed nemen ook echt geen optie hoor. Ging ze overdwars liggen of zelfs trappen in dr slaap. En idd als ze weer eens wakker werd, was t keten of ze huilde alsnog. Mja, ik vind het nu ook wel makkelijker met onderhandelen, afspreken, belonen. Al heb ik haar de laatste weken toch weer een aantal keer in dr sop gaar moeten laten koken. Maar het ligt ook aan het kind of het door blijft gaan, ook al 'snappen' ze het best. Mijn broer heeft bv tot een jaar of 8 slaapproblemen gehad, uren stond ie boven aan de trap te roepen. Moet er niet aan denken zeg!! Pas toen ie zelf goed kon lezen, ging het beter.
Het is ongelooflijk, maar sinds we hebben besloten om 's avonds als ze niet wil gaan slapen als we haar in bed leggen niet meer elke naar haar toe te gaan heeft ze alle nachten doorgeslapen! De eerste keer sliep ze om 20.30 uur en heeft ze dus 1,5 uur gekrijst en de avonden daarna sliep ze na 30 minuten...
Missch heeft ze nu door dat jullie niet meer komen en wil ze haar eigen niet meer in de weg zitten en blijft ze slapen? Of is datgebe waar ze last van had (pijn,fase enz) vanzelf weer overgegaan en is alles weer bij het oude? Ik ga hier wel bij onze oudste zitten als hij niet wil slapen of wakker wordt 's nachts. Hier is er dan duidelijk iets aan de hand en hij heeft tot op de dag van vandaag niet het idee om het te doen om ons naar boven te krijgen en te houden. Maar ik weet ook dat als hetgene weer voorbij is dat hij weer zelf gaat slapen. X
@ Sassie: Ik denk idd dat ze doorkrijgt dat het niet meer werkt. Vanavond sliep ze na 20 minuten. En zeker, als er echt iets zou zijn (pijn, angst oid) dan zou ik ook zeker bij haar blijven.
Oei ik ken het helaas. Mijn zoontje deed dit ook minstens 3 keer per nacht. Wij waren er echt niet happy mee. Niks hielp inderdaad. Ten einde raad bij ons in bed genomen en na 2 maanden weer begonnen met in zijn eigen bed slapen. Ging verrassend goed! Kijk je kan wel blijven "vechten" met je moet slapen want dit is niet te doen maar je weet niet waarom je kind zo huilend wakker wordt. Gewoon bij je in bed nemen en daarna weer langzaam afbouwen. Hier werkte dat super
Zoals ik al aangaf is bij ons in bed nemen om meerdere redenen geen optie. Inmiddels slaapt ze de nachten weer door, nadat we hebben besloten er helemaal geen aandacht meer aan te besteden.
gelukkig zeg ! dat is ook geen pretje voor mama en papa anders , en je kind raakt oververmoeit , heb het wel eens gehad , niet in bed te krijgen zulke wallen uiteindelijk gaf ze het op en ging toch maar slapen en ook geen aandacht meer gegeven en dat werkte wel, maar het was wel even zoeken wel of niet heen gaan . soms was dat best moelijk ! maarja we willen wel slapen en de volgende dag weer fris op! weltrusten trouwens slaap lekker gr jmm
@ jmm: Nou idd zeg, mijn dochter was ook echt niet te pruimen door het slaapgebrek. Nu ze sinds een weekje weer doorslaapt (sinds augustus) is ze zoveel vrolijker. En ja, ik vond het ook erg moeilijk om de beslissing te nemen om niet meer naar haar toe te gaan, maar nadat we ervan overtuigd waren dat het puur en alleen een aandachtskwestie was hebben we doorgezet en sliep ze binnen een poep en een zucht de nachten weer door.