Lieve dames, Mijn kleine meid heeft de laatste tijd weer last van harde buiken/ harde ontlasting.. Tips? - Roosvice laxo al geprobeerd - Olijfolie in de fles geprobeerd - Meer water in het flesje geprobeerd ( Liever wel natuurlijke producten! Want heb ook al Lactulose, maar vind dat helemaal 3x niks )
Mijn zoontje heeft dit al vanaf het begin. Hij heeft ook KMA dus dat was volgens zh wel een trigger. Zelf heb ik potjes uit Duitsland. Deze reguleren de stoelgang en zoonlief heeft nu soms wel 2-3 per dag een poepluier. Voorheen had hij echt drolletjes en pijn... Nu krijgt hij dus een potje per dag (of fruit of groenten) en een zelfgemaakt hapje en gaat het een stuk beter!
Fem heeft ook veel buikpijn gehad. Het valt mij op, dat iedere keer als ze vlees gegeten heeft, ze daarvan buikpijn krijgt. Ze krijgt nu alleen nog kip, totdat ik het weer aan durf. Is de voeding gelijk gebleven?
@annabel: hoeveel vlees geef je? Dochter had dat ook, tot ik de portie minderde. TS: meer fruit en vezels geven?
Ja de voeding is wel hetzelfde gekregen, ben wel gestopt met toetjes want vind dat niet echt nodig. Verder drinkt ze geen sappen of dergelijke. Melk en water en ja nu ook laxo door de moeilijke stoelgang.
abc doplilius Solgar Vitamins ABC Dophilus | Zuigelingen | Spijsvertering | Vitami.nl prijzig maar werkt echt!! dit is dan speciaal voor zuigelingen je kunt het ook krijgen voor kindjes en volwassenen
Probleem is dat ik niet in de buurt van Duitsland woon haha! Ik woon zelf in de randstad helemaal in het westen.. Toch bedankt
Misschien van VSM druppels halen, geen infacol maar een ander soort. Dat zorgt er voor dat de luchtbellen in de darmen verwijderd worden en dat de stoelgang makkelijk wordt. Verder geen tips, ik zou denken aan datgene wat je al beschreven hebt, extra water, e.d.
Idd, kiwi doet wonderen, helemaal als je het mixed met pruimen en vers geperste sinaasappelsap (of vers uit de winkel ). Maaltijdsoep maakt het de volgende dag ook wat makkelijker. Helaas blijft het bij ons een terugkerend dingetje dus op een continu dieet van roosvice laxo. En we zijn zo snel mogelijk gestopt met rijstebloem en gewone pap aan de fles toegevoegd, maar ik weet niet of je dat ooit gebruikt hebt...
Ja rijstebloem heb ik 2x gebruikt en sindsdien nooit meer. De hele week bleef ze dan verstopt tot ik na de dokter moest! Ik gebruik Bambix- Fijne granen pap maar gewoon uit een bordje, haar melk verdik ik niet meer. De tip van die kiwi ga ik ook uitproberen! Bedankt!