Hier zit ik dan weer te piekeren. Stimuleer ik ons kindje wel genoeg. Wij zetten hem hier vaak in de wipstoel of leggen hem in de box of op speelkleed. Maar we doen verder weinig spelletjes met hem. Om zijn ontwikkeling goed te stimuleren zou dat wel wat meer moeten Wat doen jullie allemaal met een kleintje van 4 maanden
Toen Niels 4 maanden was: - vaak op de buik leggen - liedjes zingen en dan vooral waarbij zijn lijfje betrokken wordt: klap eens in je handjes, hoofd-schouders-knie-teen, etc. - vliegtuigje spelen - kriebelen - ik ga je pakken spelletjes en dan een "hapje" van zijn voetje of buik nemen - veel in de draagdoek en dan door het huis of buiten lopen en dingen benoemen die we zien
Voorlezen, voorlezen, voorlezen.. ook al begrijpt hij nog niets, het draagt al wel bij aan zijn taalgevoel! En het is heel erg leuk om te doen... tenminste, dat vind ik Je moet een kind ook weer niet de hele dag (en te veel) prikkelen want dan slaapt hij weer niet.... Je kunt misschien ook een leuke knuffel in de box leggen om naar te kijken... ze hebben nog niet zoveel nodig...
ik deed veel op zn buikje leggen, en dan bijv rol handoek onder de armpjes...en hem dan naar leuke speeltjes laten kijken of in een spiegeltje, op ons bed lekker rollen oefenen...zingen, zingen zingen....voetjes en handjes ontdekken en gekke spelletjes mee verzinnen... of zelf met opgetrokken knieen, hij ertegen aan naar me toe..en dna al zn gezicht/lichaamsdelen benoemen...lach spelletjes etc..