hallo allemaal, mijn zoontje van bijna 4 maanden was vandaag weer eens de hele dag erg onrusitg, veel huilen en hangerig.. ik had zelf het idee dat hij last had van zijn darmpjes omdat ik ze steeds hoorde rommelen en hij erg veel windjes liet. in de loop van de middag belde opeens mijn boven buurvrouw aan met de vraag of het wel goed ging. Ze hoorde hem steeds huilen en wilde eens komen kijken.. ze zei ook dat ze hem vaak hoort huilen en dat ze vandaag eens wilde komen vragen waarom hij zoveel huilt.. aan de ene kant vond ik het wel lief want ze bood me ook hulp aan mocht ik die ooit nodig hebben maar aan de andere voelde ik me op een of andere manier een slechte moeder die haar kindje dag en nacht laat huilen.. niet dat hij altijd huilt, hij heeft alleen soms van die dagen zoals vandaag... ik voel me eigenlijk een beetje schuldig beetje rotgevoel aan ovegehouden. zo dat moest ik even van me af schrijven
Ja dat is nogal vervelend idd, je voelt je natuurlijk erg opgelaten omdat ze blijkbaar je zoontje hoort huilen. Maar wel lief van haar, want zoals ik het lees wil ze alleen even kijken of ze je misschien ergens bij kan helpen. Probeer het schuldgevoel van je af te zetten... en neem haar hulp aan als je het nodig hebt
Kan me voorstellen dat je een heel dubbel gevoel hierover hebt! Probeer het positief te zien en kijk wat de buurvrouw evt. voor tips heeft?! Misschien heeft ze wel een huilbaby gehad of wat dan ook. Ik denk dat je kindje veel huilt omdat er een sprongetje aan zit te komen.... is een fase en gaat gewoon weer over. Succes ermee!
Mijn buurvrouw vroeg laatst ook of het goed ging met Emiel. Ze hoorde hem vaak huilen. Maar ja, als hij z'n vingers ergens tussendrukt, valt of niet in de box wil dan huilt hij even. Zeer logisch maar ze vond het vrij veel. Ik heb gezegd dat het goed gaat en deze dingen genoemd. Tja, niet ieder kind is hetzelfde en die van ons is zeer ondernemend, ondeugend en wil zijn oortjes nog niet goed gebruiken.