Mijn dochtertje van 4 maanden heeft regelmatig één rode wang. Het is dan volgens mij geen moeheid of van de warmte, het kan ook een halve dag duren dat ze het heeft. Moet ik hier iets mee, of is het onschuldig? Geen idee of het bij doorkomende tandjes hoort (ze heeft het al maanden regelmatig, maar nog geen tandjes), of bij oorontsteking. Ze lijkt verder nergens last van te hebben als ze dat wangetje heeft. Het is wel altijd haar linkerwang. Ervaren mama's, help!
Ons dochtertje heeft ook af en aan een rode wang, ook meestal de linker. Maar helaas nog steeds geen tandjes in aantocht. Maar ach, ooit zullen ze wel komen,
Maar is het bij tandjes krijgen dan één rode wang? En hoe lang zit er tussen voordat een tandje zich aankondigt met zo'n rode wang en het tandje daadwerkelijk begint door te komen? Dat kan toch geen maanden duren?
Kan het niet zo zijn dat je dochtertje erop gelegen heeft tijdens het slapen. Ik denk niet dat het al maanden rood is zonder tandje. Als het blijft, zou je het even kunnen navragen op het cb of bij je huisarts.
Hier ook al maanden een of twee rode wangen, soms gloeien ze ook een beetje. Heb er nooit echt op gelet of het steeds dezelfde wang is. Tandjes zijn het volgens mij niet want dan zouden die toch allang doorgekomen moeten zijn, ze heeft het nameljik al vanaf een maand of 2. Volgens mij kan het geen kwaad, de huisarts heeft er van de week niks over gezegd. Smeer ze af en toe in met bepathene zalf (of hoe je het schrijft) als ze wat schraal zijn.
het kan van de tandjes komen. ook al komen ze nu nog niet door, er zit toch werking in. die van mij heeft dat ook lang gehad voor ze daadwerkelijk doorkwamen. groetjes, Miranda
dice heeft nu ook al ruim 3 weken rode wangen dan de linker en een uur later de rechter ik zie wel dat er 2 tanjdes zitten en voel 2 ribbeltjes onder het tandvlees
Zou het dan toch vooral met die tandjes te maken hebben? Maar dan zegt het dus niet veel over dat er snel en tandje aankomt Zou het fijn vinden als ik wist dat het niet met oorontsteking of iets soortgelijks te maken had. Iemand daar ervaring mee, en of daar ook één rood wangetje bij kan horen?
Ik denk dat het niet met de tandjes te maken heeft, aangezien mijn zoontje al zijn tanden al heeft... Maar ja, daar heb je niks aan... wat is wel de oorzaak? 8)
hoi hoi, ik heb zelf nog steeds regelmatig 1 rode wang ( ben 25, dus tanden heb ik al lang ) Ik heb dit ook al vanaf dat ik jong was. Nu heb ik die rode wang vooral als het ergens warm is ( door verwarming) en ik me mentaal heb ingespannen. ( nu bijvoorbeeld als ik een vergadering heb, een paar jaar terug op school met toetsen oid.) Dus niet bij fysieke inspanning. Ik of mijn moeder hebben ons er nooit zorgen om gemaakt. Het staat alleen soms een beetje stom, 1 vuurrode wang! groetjes!
mijn zoontje heeft dat ook, dat plekje voelt dan ook heel warm aan! meestal als die moe is krijgt hij dat...
Dat heb ik wel na gevraagd bij de huisarts, niet alleen vanwege de rode wangen maar ons dochtertje zit ook vaak aan haar oortje als ze drinkt. Het heeft niks met oorontsteking te maken. Als ze oorontsteking hebben (uitzonderingen daar gelaten natuurlijk) hebben, hebben ze ook koorts en zijn ze echt zeurderig vanwege de pijn. De HA gaf aan dat je dat echt wel zou merken als het oorontsteking zou zijn.