45 minuten slapen, niet uitgerust

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door baby001, 19 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Hallo allemaal

Daar ben ik weer met een vraag :)
    Onze zoon is bijna 10 weken en hij heeft eigenlijk altijd goed geslapen. Nu slaat hij sinds een week of twee ineens heel kort. 30-45 minuten per keer. Ik weet dat dit 1slaapcyclus is en dat ze daarna wakker kunnen worden. Nou deed mijn dochter dit ook heel lang maar zij werd altijd heel vrolijk wakker. Onze zoon het tegenovergestelde, bloedchagerijnig! ;) duidelijk niet uitgeslapen, eigenlijk nog geen honger en geen zin om te spelen knuffelen enzo. Niet helemaal handig dus.

We hebben geprobeerd hem weer in slaap te krijgen daarna maar dat lukt echt niet! (Alleen in een draagstoel maar ik wil daar niet de hele dag mee rond sjouwen)

De vraag is: hebben jullie tips?

Wat mij betreft is het prima als hij 45 min slaapt per keer maar het zal dan wel fijn zijn (voor hem en voor ons) dat hij dan ook blij en uitgerust is.

Groetjes baby001

2. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Oeps..draagstoel is draagdoek natuurlijk;)

We hebben het volgende al geprobeerd

Helemaal in het donker laten slapen
    Helemaal in het licht
    In het schemer
    Bij hem zijn voordat de 45 min om zijn en hand op zijn buik
    Troosten
    Hij slaapt sowieso strak in bed(armen onder de deken)
    Speen wil hij niet en zijn duim wil hij wel maar dat lukt nog niet (frustratie!)
    In de kinderwagenbak

3. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Oh ja als ik hem aan de borst leg dan is hij zo weer vertrokken maar a met nog een peuter in huis is steeds maar bij hem op bed liggen geen optie

4. Betsy

Betsy Niet meer actief

Sommige slaapjes toch in een draagdoek? Hoeft natuurlijk niet de hele dag met zo'n ding rond te lopen. Maar als je hem 2 of 3 keer per dag toch nog verder kan laten slapen heb je al heel wat winst toch?

5. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Helaas hou ik dat lichamelijk niet vol. Ik neem hem sowieso 1x per dag in de draagdoek naar dat is lichamelijk gezien ook wel genoeg

6. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Gaat hij echt huilen? Onze dochter moest t echt even leren. Een week of 6 geleden was ze tussendoor nog 30-45 minuten wakker eer ze weer in slaap viel, maar ik haalde haar er eigenlijk nooit uit, meer dan jengelen deed ze ook eigenlijk niet. Dus ik liep gewoon geregeld naar boven voor een speen en uiteindelijk ging ze dan na een poosje weer slapen. Inmiddels is ze maar max 5 minuten wakker na een slaapcyclus en soms zelfs helemaal niet meer.
    Bij zoontje de 'fout' gemaakt om heb steeds gelijk uit bed te halen als hij wakker was, dochter laat ik nu dus altijd in bed liggen tot de volgende voeding tenzij ze echt huilt of echt al een goeie tuk van minimaal 2 slaapcycli gedaan heeft. Haal ik d'r eruit dan zit ik ook met een chagrijnig kind en ze gaat niet een uurtje later weer slapen, dat vertikt ze...

7. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Hij gaat na een minuut of 5 wel huilen. Liet je je dochter 30 minuten jengelen? Dat hou ik nooit vol! Mm zoon heeft ook geen speen en als ik wel kom om te troosten gaat hij Alleen Maar harder huilen. .

8. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18

9. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Oh nee ja dat is lastig, ging bij onze zoon ook nooit zo goed, maar dochter is een stuk makkelijker en ik nu misschien ook wel.
    Maar nee 30 minuten jengelen deed ze niet hoor. Vaak eerst een poosje stil, dan tijdje huilen en met speen steeds stil, deed ik dan ongeveer elke 5 minuten en uiteindelijk sliep ze dan weer. Maar als je geen speen hebt wordt t al lastiger natuurlijk.
    Dan zou ik t gewoon blijven proberen en gaat hij huilen haal je m eruit. Gaat hij wel bijv na een uurtje weer slapen als je m dan in bed legt?
    Uiteindelijk leren ze t vanzelf wel. Mijn zoon ging met 6 maanden ook ineens van 4x 45 minuten naar 2x 2uur slapen.

10. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Nee..vandaag was echt een dramadag. Hij ligt altijd braaf met zn armen onder de deken maar nu hij zijn handen heeft ontdekt trekt hij ze er steeds onderuit. Hij is op zoek naar zn duim en het frustreerd hem mateloos dat die duim niet in zn mond wil haha, dan pakt hij dus zn hele vuist ;)
    Ik ben vanmiddag met hem in bed gekropen en dan slaapt hij 2 uur.. en heb al die tijd boekjes gelezen met dochter. Vermoeiend maar goed, slaap is wel.belangrijk.

11. Mila88

Mila88 Lid

7 okt 2015
    51
    7
    8
    Inbakeren heeft vaak veel effect! Bijvoorbeeld swaddle me of Paco doek

12. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Inbakeren zou ik met 10 weken geloof ik niet meer aan beginnen. Wat hier trouwens wel helpt is zo'n knuffeldoekje. Die pakt ze vast met d'r handjes en ligt er dan wat mee te kroelen, daarbij ligt er ook nog een knuffel langs haar hoofd waar ze lekker tegenaan gaat liggen.
    Oh ja heb je hem al in een slaapzak (met mouwen) dat zorgt hier ook voor veel minder bewegen en wakker schrikken van de armen.
    Hier sliep ze trouwens tot voor kort op d'r buik, de 1e weken kon ze totaal niet in slaap komen op d'r rug, later lukte het wel maar altijd binnen 15-30 minuten weer wakker. Sinds vorige week wilde ze niet meer op d'r buik slapen en nu slaapt ze dus gewoon weer op d'r rug en tukt zo 1,5-3 uur. Het heeft dus ook een beetje tijd nodig, maar vermoeiend is het wel. Ik blijf ook steeds het gevoel hebben dat ik maar wat aan rommel en ik had me nog zo voorgenomen dat bij de 2e veel minder te doen omdat ik nu wel wist hoe het moest. :roflmao:

Deel Deze Pagina