Goedemiddag, Onze kleine hummel Léonie is nu 6 maanden oud en groeit goed volgens het CB, wel onderkant lijn maar daar zit ze al continu. Ze is nu ruim 7 kilo en was bij laatste bezoek CB bezoek 65 cm. (bezoek CB is nu bijna 3 week geleden) Haar schema is als volgt: 7 uur fles 240 cc voeding, daarvan drinkt ze max 220 op 10.30 / 11.00 fruithapje, eet ze driekwart leeg 13.00 fles 180 cc (drinkt ze ongeveer 160-195 van op, wisselend) 15.30 / 16.00 uur geweekte halve liga met fruitsap 18.00 uur "babydiner" eet ze bijna op 21.00 uur papfles 180 cc + 7 (en rijstebloem) (drinkt max 120 cc !!) Het laatste is nu het probleem....Léonie wil slapen rond half 8 - 8 uur en we moeten haar wakker maken voor haar fles. Overdag slaapt ze 's ochtends na de ochtendfles tot 9 uur ongeveer en om 12 uur nog es een half uurtje. "s middags slaapt ze minstens een uur, soms langer tot maximaal 2 uur. Overdag slapen lijkt me het probleem dus niet. Ze wil gewoon eerder naar bed maar nog een fles in de avond wil ze niet. Wel een beetje dorst maar niet veel. Op deze manier ben ik bang dat ze te weinig melk krijgt. Eten vindt ze super. Alles gaat erin, drie hapjes wennen en ook een nieuwe smaak is dan geaccpeteerd. No problem. Maar die avondfles.... Gisteravond lag ze er om half 8 in en heeft ze geslapen tot 10 uur omdat ik haar wakker maakte! Een badje schoot er dus ook bij in... Hoe pakken we dit aan? We kunnen wel haar avondeten verschuiven maar weet niet of dat het em doet....heb jij ideeen voor ons om die avondfles toch enigszins beter leeggedronken te krijgen en wat moet ze minimaal per dag binnenkrijgen? Ben heel benieuwd naar je antwoord, wij zijn de draad kwijt namelijk...
Hallo, Je kindje heeft minimaal 500 ml opvolgmelk per dag nodig, maar mag nog wel 700-800 ml drinken. Je kunt kijken wanneer je zou willen beginnen met brood, daarbij kun je een fles geven, vaak wordt het brood eerst geweekt in de opvolgmelk. Er zijn ook toetjes op basis van opvolgmelk, die kun je eventueel na het eten geven. Wellicht lukt het dan nog om voor het slapen gaan een flesje van 100 ml te drinken? Je kunt 1 volle fles ook over 2 momenten in de loop van de dag verdelen. Groeten eveline