Rotavirus

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door M@r10e, 28 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. M@r10e

M@r10e Actief lid

16 nov 2009
    111
    0
    0
    Hallo iedereen,

Nou mijn meisje is al 2 weken aan de diaree maar wij dachten dat het haar tandjes waren want die komen door.
    Maandag nacht erg slecht geslapen 2 uur maar mijn meisje werd de hele tijd wakker en was aan het draaien.
    Dinsdagnacht gewoon goed geslapen maar in de ochten wou ze niks eten/drinken. Om 1200 de dokter gebeld en volgens hem was het een griep of een regeldag en kon een baby best wel een dag zonder drinken etc.
    Nou opeens gisterenavond toch 120cc op (wat was ik blij zeg) maar 1 uur later kwam alles eruit ik zat er helemaal onder. En ik hoorde haar poepen ik haar verschonen zat haar hele luier omder de poep (wat raakte ik in paniek) wij naar de kinderarts blijkt ze het rotavirus te hebben nu krijgen we ors om te geven.
    We mochten kiezen of haar op te laten nemen of meenemen en in de gaten te houden.
    We hebben haar mee naar huis genomen en over haar gewaakt, gelukkig drinkt ze de ors nu op maar spuugt ze alles weer uit of poept ze alles eruit. Het is nu afwachten.
    Wat een pijn in mijn hart om mijn meisje zo ziek te zien.

2. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    Wat sneu zeg voor je kleintje!
    Heel veel beterschap.

3. appelthee

appelthee Niet meer actief

oh wat sneu om te zien he...
    maar wil je niet ontmoedigen maar, ons zoontje heeft vorig jaar ook het rota virus gehad alleen lag die echt 5 dagen in het ZH omdat de HA mij niet geloofde, en niet eens ORS advieseerde.. ik was een overbezorgde moeder..
    moest met een uber ziek kind naar de dok komen die daar alles heeft ondergespuuds en nog scheeote ze mij af met een oorontstekening.. grrr

ben maar blij dat je dr mee naar huis mag nemen.
    en idd veel en vaak ORS aanbieden.
    heel veel sterkte en hopelijk knap ze snel op.

4. Nanske

Nanske Actief lid

18 sep 2008
    388
    0
    0
    Bediende
    Ruiselede
    Zielig hé, zo klein en zo afzien.
    Heeft ze dan geen inenting gekregen tegen het rotavirus?
    Jenno heeft 2x een soort van siroop gekregen dat oraal wordt toegediend door de arts.
    Bij kind en gezin zit dat standaard bij de inentingen.
    Hopelijk wordt ze snel beter.
    Veel sterkte en knuffel haar maar veel...

Liefs Nanske

5. M@r10e

M@r10e Actief lid

16 nov 2009
    111
    0
    0
    - zwelgje

Wat rot dat jou kindje dit ook heeft gehad,heeft hij er nog lang last van gehad? en hoesnel is hij opgenomen?

- Nanske

Ik had hier nog nooit van gehoort en wist ook niet dat je hiertegen ingeent kan worden.

6. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    een meid hier op het forum (wendelaa) daarvan heeft het zoontje ook nu het rotavirus maar is al aan de beterende hand. hij doet het erg goed op de ors. dus even doorzetten en goed in de gaten houden. anders is laten op nemen niet eens zn slecht idee, dan krijgt ze een infuus met zoutoplossing.

7. appelthee

appelthee Niet meer actief

het begon dinsdagmorgen met spugen ed..
    en uit eindelijk is hij donderdagavond opgenomen.

hij kreeg om het uur 80cc ORS werd ook om het uur bloed geprikt.
    de 1e 2 dagen gaf hij geen kik bij het bloedprikken zo slecht was hij er aan. en daarna ging het langzaam aan steeds beter.
    en ja als je het niet vertouwd meteen de HAP bellen!!!
    hopelijk gata het bij jullie nu iets beter

8. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    er bestaat wel een inenting, maar die moet je zelf betalen en die moeten ze krijgen voordat ze 24 weken zijn.

hier ook een kleintje gehad die in het ziekenhuis heeft gelegen, omdat de arts het totaal onderschat heeft. dus kijk wel heel goed naar je kindje en luister naar je moedergevoel.

veel succes ermee

9. nijntje op de mac

nijntje op de mac Actief lid

20 jun 2009
    388
    0
    0
    Ik zou haar ook op laten nemen, mijn meisje heeft vorig jaar ook in het ziekenhuis gelegen met combi van het rota en noro virus en ik was zo blij dat ze haar daar al slapende en zonder te spugen via de sonde konden voeden. En je voelt je ook veel fijner als ze goed in de gaten wordt gehouden. Daardoor knapt ze ook sneller weer op! Sterkte!

10. M@r10e

M@r10e Actief lid

16 nov 2009
    111
    0
    0
    nou ze is gelukkig bijna beter nog wel diaree maar ze lacht weer en is vrolijk.
    Ze is niet opgenomen want het ging snel beter. Flesjes drinken gaat beter naar nog niet helemaal hoe het moet ze drinkt niet alles leeg maar ik ben blij dat mijn kleintje weer lacht.
    Bedankt voor jullie medeleven en verhalen
    groetjes

Deel Deze Pagina