Hallo meiden... Ik heb al eerder gepost over mijn slapeloze nachten maar helaas blijft het een probleem. Ik heb zondag op maandag helemaal niet geslapen.. na een dag werken was ik s'avonds helemaal gesloopt, maar helaas opnieuw de hele nacht wakker gelegen. Omdat ik nu voor 1/3 in de ziektewet zit hoefde ik vandaag niet te werken, en gelukkig maar want ik had het nooit volgehouden... gelukkig ben ik vanmorgen om 8 uur wel in slaap gevallen en heb ik nog 3 uurtjes kunnen slapen. Zijn er hier moeders die hetzelfde hebben gehad tijdens een zwangerschap?.. of meiden die het nu hebben?.... Toen ik vannacht wakker lag begon ik me weer zo'n zorgen te maken over de baby. volgens mijn huisarts en vk kan de baby het wel hebben... Maar die zorgen maken slapen voor mij nog lastiger.
Ik denk dat jij er meer last van hebt dan je baby. Het is vrij 'normaal' om slecht te slapen tijdens een zwangerschap, maar misschien niet zo extreem als jij.
Wat vervelend!! De kleine zou er weinig last van moeten hebben. Zorg wel dat je genoeg gezonde voeding binnen krijgt!\ Je zou denken dat je nu snel wel op een punt komt dat je zo moe bent en een flinke inhaalslag gaat hebben en een paar nachten goed slaapt.
Nouja... je hoeft de tekst onder mijn banner maar te lezen en zul je begrijpen dat ik hier ook meer niet, dan wel slaap..... (heb ik het nog niet eens over de BI, tig keer piesen en buik in de weg zaken...).... Ach baby zal overdag wel lekker in slaap schommelen......
Iki heb er ook last van, door BI, heel veel plassen en maagzuur. Gelukkig nu verlof zodat ik niks meer moet 's morgens vroeg. Het kapot zijn valt mij nog mee. En als ik eens een xtje overdag ga liggen, slaap ik die nacht helemaal haast niet.. Het went wel haha. Denk niet dat het heel erg is voor de kleine hoor. Zolang je niet oververmoeid bent.
voor de baby is het niet erg dat je niet slaapt als je maar wel je rust pakt en probeert te ontspannen. dus ga op de bank/bed liggen met een boekje en een beker warme melk en probeer zo te ontspannen vaak val je dan ook wel in slaap of dommel je even weg. voor de rest probeer je er niet druk om te maken want dat werkt vaak alleen maar averechts.
Ik herken het vanuit mijn eerste zwangerschap! Eerst bleef ik in mijn bed liggen maar dan lag ik dara maar... in het donker mijn best te doen om toch nog te slapen. Op een gegeven moment ging ik naar beneden en nestelde ik mezelf op de bank met een deken en een kussen en deed ik de TV aan. Whahaha ik kende de hele nachtprogrammering van Animal Planet uit mijn hoofd (het enige kanaal wat gewoon doorging met uitzende 's nachts) Ik had het soms dagen achter elkaar en dan ineens ging het weer 1,2 of 3 nachten goed en sliep ik wel gewoon. En indd gewoon overdag gewoon de normale dingen doen want als ik overdga ging slapen, sliep ik 's nachts niet. Behalve als ik echt al een week lang slecht/bijna niet sliep gign ik overdag even proberen, want ik was op een gegeven moment gewoon echt moe en op en ik kon niet meer! Kijk eens wat er gebeurd als je op de bank of als het mogelijk is in een ander bed gaat liggen, misschien helpt het. Ik viel soms nog wel in slaap (meestal was dat pas om 5-6uur 's morgens vroeg) maarja iets is beter dan niets! En indd gewoon oevrdag ook een rustmomentje inbouwen, gewoon een half uurtje-uurtje op de bank met een kop thee. Dan rust je in ieder geval een beetje uit. Ik heb nu erg veel last van nachtmerries en vage drukke dromen waardoor ik slecht slaap. Maar ik slaap gelukkig wel. Moet ook wel want ik werk gewoon en heb nog een dreumes van 21 maanden rondlopen die geen rekening houdt met een mama die zo moe is. Maar ik hoop dat bovenstaande me bespaart gaat blijven
Bedankt voor alle reacties! Zit nu op mijn werk met een klas vol kinderen. Ze zijn gelukkig zelf hard aan het werk dus ik kan het een beetje rustig aan doen. Vannacht wel geslapen, maar wel elk uur de wekker gezien... steeds lag ik even te dromen en dat werd ik weer wakker .. pfff... In totaal wel een uurtje of vier gehaald denk ik.. maar ben nog steeds moe... Ook toch fijn om te horen dat ik niet de enige ben met dit probleem ... @ sassie: .. Ik ga er s'nachts wel eens uit als... misschien moet ik dat inderdaad wat vaker doen...
vannacht weer een drama.. .. en mijn arme man begint het nu ook op te breken... Toen het vannacht weer niet wilde lukken raakte ik echt in paniek en rolde de tranen over mijn gezicht... Ik heb geprobeerd in het logeerbed op zolder te slapen maar ook dat was geen succes, daarna nog beneden op de bank gelegen, maar had het hier toch te koud en ben weer in bed gaan liggen. Vandaag heb ik al mijn afspraken afgezegd en gelukkig ben ik toen nog in slaap gevallen toen mijn man naar zijn werk ging en een uurtje of drie geslapen... zijn er echt mensen die dit een hele zwangerschap hebben volgehouden??? en dan ook nog erbij werken??? .... ik weet niet hoe lang ik het nog uithoud zo.... heb echt veel behoefte aan een goede nacht..
Zit door ernstige BI in de ziektewet volledig (werk in de meervoudig complex gehandicaptenzorg).. Ik slaap reuze goed. Ondanks dat ik telkens wakker wordt om te piesen, elke 2 uur sowieso, en als ik pech heb nog een keer tussen door. Verder wordt ik wakker van mijn bekken als ik draai. Ik heb dus hele gebroken nachten en zie ook wel elk uur voorbij komen, maar ik slaap wel goed tussendoor. Ons zoontje slaapt goed door, maar is smorgens bij tijds wakker, tussen 6 a 8 uur. Heeft tijden gehad dat we half 6 al beneden zaten. Dus ik kan never nooit uitslapen of bijtanken, ook al zit ik in de ziektewet omdat ons zoontje niet meer slaapt smiddags en vaak smorgens op tijd eruit komt. Baby doet het super goed. Ik voel me alleen een wrak door die gebroken nachten. Maar, die gebroken nachten zijn na de bevalling echt niet over, die gaan gewoon vrolijk verder als de kleine er is. Plus dat ik dan ook weer erbij moet werken. (twee nachten in de week, 20 uur dus). Denk dat het dan veeeeeeel zwaarder zal zijn dan nu. Mijn tip, ontspan..relax, zorg dat je geniet van je tijd voor jezelf. Als de kleine er is mis je dat ook.