nachten...

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Mimosa, 4 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mimosa

Mimosa Niet meer actief

Hoi meiden,

Ik heb even jullie tips, advies en meedenken nodig. Onze dochter is inmiddels bijna 5 maanden, maar ze drinkt nog iedere nacht 2 keer! Is dat normaal? Ik heb tot vier maanden bv gegeven, daarna heb ik dit af moeten bouwen. Op bv sliep ze in ieder geval 1 lange ruk van 19:00 tot 03:00. Nu met flesvoeding ben ik een beetje zoekende.

Ze drinkt nu 6 x per dag 150+5. Meestal laat ze er 3,5 tot 5 uur tussen, dus ze drinkt nog twee keer in de nacht.

we hebben al geprobeerd grotere flessen te geven, maar hier krijgt ze erg veel last van (ze krijgt het zuur en wil dan de hele tijd omhoog op schoot).

Nu hoor ik dus van iedereen dat t echt heel raar is dat ze met vijf maanden 's nachts nog twee keer drinkt. Is dat zo? Ik heb er nooit zo bij stil gestaan en volg altijd wat zij aangeeft (dat is dus waarschijnlijk wat slaapgebrek met je doet :D)

Kan het al gewenning zijn? Ze heeft geen speentje (we hebben er geen kunnen vinden die ze accepteert) maar sabbelt wel graag op mijn pink (niet die van een ander ;)). Maar in de nacht krijg ik haar met een pink echt niet stil!

Wat vinden jullie? Hebben jullie tips?

Sorry voor t lange verhaal :)

2. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Nou het lijkt mij niet verkeerd hoor als het zo is. Ik ken er wel meer. Hoe laat komt ze? Wat zijn de tijden dat ze drinkt? Of is alles op volledig verzoek? Dan kan ik even meekijken?

3. Mimosa

Mimosa Niet meer actief

Pfoeh gelukkig, bedankt voor je reactie! Ik heb blijkbaar alleen maar mensen in mijn omgeving die uitzonderlijk goede slapers hebben en waarbij de kinderen vanaf de geboorte meteen doorsliepen ;)

Het is volledig op verzoek, echt geen lijn in te trekken. Maar ze laat er maximum vijf uur tussen, maar dat kan onder de middag zijn, maar ook 's nachts.

Ik voelde me echt een beetje alsof ik het niet goed doe, door al die mensen die zeggen dat ze nu toch echt door zou moeten slapen en dat ik haar verwen met twee nachtvoedingen.

4. cc93

cc93 Bekend lid

10 okt 2010
    996
    2
    18
    Tja als je alles op verzoek doet zal ze niet snel doorslapen denk ik. Dit vindt ze een fijn ritme blijkbaar. Voor doorslapen zal je het iets meer moeten sturen.
    Hier gaf ik op vaste tijden de fles overdag en vanaf 19.00 in de avond maakte ik ze niet meer wakker.
    Ze drinken vanaf 4mnd 4x180.
    Ik zal niet zeggen dat ze heel goed doorslapen, af en toe is er echt nog wel een extra flesje nodig (soms alleen troost) of zijn ze om de een of andere reden onrustig.
    Maar over het algemeen slapen ze door vanaf ruim 4mnd.

5. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ow nee ik zit in een appgroep met 7 meiden en geen een baby sliep gelijk door. En toen sliepen ze door en nu bij 4-5 maanden komen ze ineens weer voor voedingen. Ook wel 2. Deed mijn zoontje vorige week nog.

Het enige wat je kunt doen is eventueel wat meer op schema gaan voeden. Ik ben dat gaan doen omdat ik moest gaan werken en toch echt om 630 die eerste fles erin wilde hebben en om 22/2230 die laatste zodat ik ook een beetje op tijd naar bed kan. Het is tenslotte ook wat wenselijker voor jou en voor de baby om in de nacht te slapen :) Alles daar tussen geef ik op verzoek al zijn dat ondertussen ook redelijk vaste tijden geworden.

Dus als je denkt ik vind het wel prima kijk het hoeft niet maar uiteindelijk als hij ook vast gaat eten is het wel lekker dat hij die nachtvoedingen niet meer heeft. Dus je kunt kijken wat er gebeurd als je wat meer schuift en er maximaal 4 uur tussen laat zitten. Maar ja als ze dan weer niks eet zou ik het ook weer niet doen.

zelf doe ik het zo: overdag geef ik na 4 maximaal 4 uur de fles. (oke als de fles van 22/2230 zou kunnen vervallen zou ik dat wel doen dat hij het klokje rond slaapt maar dat wil hij echt nog niet dus dat is prima) Ik laat hem overdag eigenlijk ook nooit langer dan 2,5 a 3 uur achtereen slapen. Doet hij zelf ook niet. Zo kwamen we vanzelf op een ritme. MAAR doorslapen doen baby's als ze er aan toe zijn he en het is een normale leeftijd om nog nachtvoedingen te geven! Dus bovenstaande kun je doen maar zegt niet dat ze doorslaapt.

Dus ik denk dat je lekker moet doen waar jullie je prettig bij voelen en niet teveel luisteren naar de rest. Je doet het hartstikke goed ;)

6. kar89

kar89 Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Ik persoonlijk zou er meer ritme in gaan brengen,want aangezien overdag er 5 uur tussen gelaten kan worden kan dat in de nacht ook.
    Ik zou dus max 4 aAn gaan houden,scheelt t 15 min prima maar zou persoonlijk t zo aanpakken,opzich 1 nachtvoeding prima maar 2 vind ik wel veel.
    Ik zou dus overdag meer aanbieden,en rond 22.30 standaard fles geven om de nacht in te gaan.

7. Miepiemoos

Miepiemoos Bekend lid

13 mei 2013
    973
    160
    43
    Nou hier ook nog hoor met 4,5 maand. 5 flessen Van 120+ 4 En 1 Van 150 + 5...dochter wil geen grotere flessen drinken (ze weegt ook niet veel 4,8 kg want geboren met 1,6 kg) En ik vind het prima zo...dochter slaapt voor de rest snachts prima. Maak me er niet druk om, beter dit dan een emmer vol Elke keer.

8. Miles

Miles Fanatiek lid

22 sep 2013
    1.372
    885
    113
    Vrouw
    Een snelle reactie: ik zou proberen 4u tussen de flessen te laten overdag, ik merk bij mijn meisje dat ze het nodig heeft om overdag voldoende binnen te krijgen, dan is ze de nacht rustig(er). Laatst de fout gemaakt haar iets langer door te laten slapen en toen zat er 5 uur tussen 2 flessen, met als gevolg een nachtfles die ik al tijden niet meer heb hoeven geven. Dus zoals de anderen al zeiden: iets meer ritme aanbrengen, misschien een vaste eerste en laatste fles en daartussen beetje zelf laten bepalen (bijv ene na3,5u, andere 4u, maar niet langer dan 4,5 bijv. Zo krijg je ook een beetje grip op je dag zeg maar). Succes!

9. Mimosa

Mimosa Niet meer actief

Bedankt voor de antwoorden! Het is dus niet zo raar, gelukkig, haha..

ik zal eens proberen er overdag max 4uur tussen te laten. Misschien brengt dat ook inderdaad een beetje meer ritme, wat op zich best fijn zou zijn, haha..

Gelukkig zijn mijn man en ik er nooit zo moeilijk in, maar mensen kijken je echt zo raar aan als je zegt dat je nog nachtvoedingen geeft :$, alsof je iets vreselijks moet doen, iedere nacht, haha..

10. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Hahaha joh als jullie het prima vinden. Ik heb tot 22 mnd nachtvoedingen gegeven ( wel bv) en vond dit prima! Kan mij het schelen wat anderen ervan vinden!

11. Mommyplus

Mommyplus Actief lid

22 jul 2014
    358
    0
    16
    Ja hoor eens met laatste reactie. Voeden op verzoek is voeden op verzoek. Vaker kleine beetjes drinken is een hele gezonde situatie. Heel normaal.
    Inderdaad, gewoon je eigen plan trekken, of beter laat je dochter haar plan trekken. Het gaat vanzelf over.
    Hier een kind wat rond de 18 maanden niet elke nacht maar nog wel regelmatig voor een flesje kwam.
    Op het consultatiebureau was dat natuurlijk vloeken in de kerk. Maar wat heb ik aan een schreeuwend kind wat wel rustig werd met een lekker warm flesje.
    Gewoon niet alles vertellen, ook niet tegen andere moeders:D

12. selina1212

selina1212 Actief lid

17 apr 2012
    134
    0
    0
    hoi.

hier liet ik jay slapen na zn fles van 19.00
    was niet wakker te krijgen om 23.00
    en werdt elke nacht standaart tussen 02.00 en 4.00 wakker
    nu iets meer dan een maandje verder en gewoon dit volgehouden
    slaap hij nu tot 6.30/7.00
    uiteindelijk regelen de kleintjes het zelf wel
    vanacht was hij wel rond 5.00 weer wakker maar viel steeds voor kort weer in slaap en haalde zo 6.45.

ik zou persoonlijk niet wakker maken rond 23.00 en zelf ritme laten bepalen.

succes meid!

Deel Deze Pagina