Onze dochter is eigenlijk al 4 weken steeds op en af verkouden, op 20 april stond de bmr prik gepland en afgezien van een snotneus had zij nergens last van. Nu weet ik dat de symptomen van de bmr prik na ongeveer een week opduiken(ondanks dat de mevrouw van het cb vertelde dat kindjes er zelden last van krijgen) op 28 april heeft zij de hele dag koorts gehad, en was erg hangerig. De volgende dag idem dito, zondag was de koorts verdwenen maar dook in de avond toch weer op (38.5) en is zij de hele dag weer hangerig geweest. Gisteren ging het eigenlijk hetzelfde als zondag, een beetje hangerig en gisteravond lichte koorts (37.9) en nu vandaag past mijn moeder op en zegt steeds dat ze niet lekker is en continue op schoot wil. Ze eet al dagen slecht en ondertussen hoest ze zich al anderhalve week de longen uit haar lijf. Zou ze deze kwaaltjes (met name het hangerige en de koorts) nog van de bmr prik kunnen hebben? Hoelang kan zoiets aanhouden? Wil nu toch wel een keer mijn meisje terug zonder dat gesnotter, gehoest en de koorts.
Ik denk dat ze een virusje onder de leden heeft als ik zo hoor. Wat ik weet van de BMR is dat het vooral kan gaan om koorts, en vlekjes. Dat hoesten, gesnotter en de koorts heerst momenteel nogal. Beterschap!
Ik denk ook een virusje, wat jij omschrijft hebben onze dames net achter de rug. Heeft echt wel een weekje aangehouden voordat ze weer helemaal de oude waren.
Ze heeft sinds afgelopen maandag vlekjes die steeds meer worden. Zou dat nog steeds van de BMR komen die inmiddels 2 weken geleden is?
Ja waarschijnlijk wel, het mazelen virus heeft een dag of 10 nodig om zich voldoende te vermenigvuldigen. Dan pas komen de vlekjes. Het moet wel met een paar dagen wegtrekken en de koorts mag ook niet te hoog oplopen, anders kun je het beste even naar de huisarts. En zo te lezen heeft je dochter daarnaast ook nog een verkoudheid opgelopen, dus dat versterkt elkaar dan lekker. Knapt ze al wat op?
Wij kregen bij de BMR als opmerking mee dat de reactie hoogstwaarschijnlijk pas na de elfde dag na de enting zou komen...