He dames, Ik ben erg benieuwd hoe jullie je flessen schoonmaken en bewaren. Ik steraliseer ze 1 keer per week in de magnetron. Verder spoel ik ze na elke voeding uit met warm water en een flessenborstel, zodat er geen melkresten in blijven zitten. Ik leg ze daarna in de koelkast. Hoe doen jullie het?? Groetjes Sjoelke
Eigenlijk bijna hetzelfde. Wij spoelen het flesje na elke voeding eerst om met koud water, dan met warm water en vervolgens weer met koud water en daana gaat het flesje de koelkast in. 1x per dag was ik de gebruikte flesjes van de afgelopen 24 uur af met water en afwasmiddel. Dit hebben wij zo geleerd van de kraamverzorgster. Het schijnt dat melk (wat natuurlijk redelijk vet is) er beter afgaat met koud water... Verder steriliseer ik de flesjes ook 1x per week in de magnetron.
Ik was ze af met heet water en sop, heb een eigen afwasborstel voor fles & fopspenen. Laat ze of uitdruipen op een schone doek of droog af met schone doek. Dan in kastje bij bekers & glazen. Ik associeer vocht/water met bacterie groeiplek dus als je dan de natte fles meeneemt in luiertas, auto, stad etc, dan lijkt me dat je een kweekplek vsan beestjes krijgt. Ik droog ze dus gewoon af. (kraamzorg adviseerde ook koelkast, dit alleen kraamperiode gedaan )
ik was elke keer mijn flessen en spenen uit met een flesseborstel afwasmiddel en spoel ze zeer goed af daarna sterliseer ik ze elke dag in een electrische sterlisator en daar laat ik ze in en ik neem er elke keer de fles en speen uit als ik ze nodig heb groetjes
Grappig dat elke kraamzorg andere dingen adviseert. Flesje in de koelkast bewaren had ik nog nooit van gehoord Hier na elke fles goed uitspoelen met koud water. Gebruiken nutriton wat een vervelend laagje achter laat, dus na uitspoelen zetten wij fles met speen er op zn kop in vol met koud water. Bij de volgende voeding spoel ik de fles nog even uit en gebruiken hem dan weer. Eind van de dag maak ik de fles schoon met afwasmiddel en zoals het uitkomt steriliseer ik hem in de magnetron (zo'n 2x per week). Tot op heden geen problemen gehad met deze methode.
Ik spoel hem na elke voeding om met heet water en zet hem daarna in de koelkast. ´s Morgens was ik hem af met dreft en de flessenborstel en 1 x per week kook ik hem uit. Dit gaat prima zo!
Tot een week of 12 elke dag steriliseren en na elke fles met heet water omspoelen en in de koelkast bewaren. Daarna hetzelfde, maar dan 1x per week steriliseren. Zo doen we het nu nog. Ik denk dat ik ze binnenkort ook eens in de vaatwasser ga doen. Welke flessenborstel gebruiken jullie? Ik vind die van de hema echt niets..! Slappe borstelhaartjes... (ik heb de difraxflesen). Iemand nog een tip?