Hoeveel ml voeding baby 4,5 maand?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Mynne, 27 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mynne

Mynne Lid

18 jun 2012
    78
    0
    0
    NULL
    Heerlen
    Onze dochter is bijna 4,5 maand. Met 16 weken woog ze 5955 gram.
    Volgens het cb drinkt ze te weinig, maar ze liet een mooie groei zien. Volgens cb komt dit doordat ze een echt slaapkopje is. Smiddags slaapt ze wel 3 uur en ze maakt nachten van ongeveer 9 uur. Tussendoor valt ze ook vaak in slaap voor een kort slaapje. Ze drinkt gemiddeld 5x150/5 nutrilon standaard. Vaak in de ochtend maar 120 ml, maar rond 12 uur drinkt ze soms 180 ml. Gemiddeld zo 150 ml maar er zijn ook dagen dat ze dat gemiddelde niet helemaal haalt. Ze krijgt ook al half potje fruit/warm potje maar nog niet dagelijks.
    Verder is ze een ongelooflijk vrolijke baby.
    Maak me er toch wat zorgen over, wie heeft er ook een baby die niet zoveel drinkt en wat aan de kleine kant is ? (Dat hoor ik ook steeds, ook niet echt fijn)
    Bedankt!!

2. Mynne

Mynne Lid

18 jun 2012
    78
    0
    0
    NULL
    Heerlen
    Sorry, het staat er raar: ze krijgt vijf flessen per dag!

3. Mynne

Mynne Lid

18 jun 2012
    78
    0
    0
    NULL
    Heerlen
    Sorry, dit hoor bij voeding!!

4. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Zou me niet te druk maken cb zegt overal wat anders hoor.
    Mijn dochter at heeel veel en kwam netjes aan maar bleef onder het gemiddelde en met 5 mnd was ze opeens net ietsjes boven.
    Zolang je kindje minimaal 500cc krijgt per dag, vrolijk is en haar eigen lijn volgt is er niks aan de hand.

5. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    onze meid is van 5 aug dus ook zo iets was met 16 weken 6300 ze kreeg 5x 150 maar sinds een week 4a5x 180 verschilt hoevaak ze komt overdag ook laat ze nog weleens wat staan. ze drinkt sinds een week goed voor haar doen
    ze dronk anders vaak slecht veel spugen zodat ze vaker kwam overdag ze krijgt nutrilon standaard heb eeen aantal weken jbp gebruikt maar hier krijgt ze erg last van slijm dus tot haar ziek zijn gebruikt toen een kuur en met jbp gestopt ze was de laatste keer maar 300 gram gegroeit.

ik kijk naar mijn kind is ze vrolijk/tevreden/poep e plast ze goed nou prima dan is ze in ieder geval geen hongerige baby de ene mens drinkt ook meer dan de andere.
    ook hier word veel geslapen afgelopen nacht gister 19.00 laatste fles en vanmorgen 8 uur de eerste, en direct vanaf dag 1 lekker doorslapen, ik vind het prima :)

6. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

ongeveer 5x150/5, das dus gemiddeld zo'n 800cc per dag. Dat is toch hardstikke prima.. Onze dochter dronk op de leeftijd 4x180/6.

7. Koon

Koon Niet meer actief

Weet je, over voeding maken volgens mij veel ouders zich (wel eens) zorgen en het CB kan die bezorgdheid vaak ook nog eens lekker voeden.

Ons zoontje was een hongerlapje en zat al heel snel aan een liter melk. Wij vroegen ons af waar dit zou eindigen.
    Uiteindelijk drinkt hij dat nu nog steeds en de hoeveelheid melk is al lang gestabiliseerd en hij is niet extra hongerig.
    Ook groeide hij in het begin op mijn BV wel eens een halve kilo per week, daar maakte wij ons dan weer zorgen over. Zo is het altijd wat he ;)

Zo lang jouw meisje gewoon groeit volgens haar eigen lijntje en niet afvalt of ineens een heel erg afbuigende curve heeft, zou ik me geen zorgen maken. (en ook gewoon vrolijk, allert is en voldoende zware plasluiers heeft)

Volwassenen eten ook niet allemaal dezelfde hoeveelheden en zijn ook niet allemaal even lang en zwaar.

Deel Deze Pagina