Zo zie je maar: wat vor de een de gouden tip is werkt voor de ander totaal niet.... Nee ik schrijf het niet op. Hij drinkt meestal zn 165 cc op en laat weleens 30 cc staan maar dat vind ik niet zo spannend. Hij was net zo moe dat ik zn flesje een uur eerder gegeven heb. Ik dacht die krijgt hij nooooit op maar dus wel!!! Ben benieuwd naar vannacht want hij heeft vandaag naar verhouding iets minder op ivm het latere wakker worden
Justy, is jou kindje nog wakker tot aan de laatste fles? ik vind t zo heerlijk dat onze meid op haar bedje ligt s'avonds...even weer tijd voor mezelf en mijn parnter. Onze meid werd vanacht weer om 04:30 u wakker, met ERGE honger haha...overdag is ze geduldiger zeg maar Ze wilde ook niet direct slapen, dus t restant nog even opgewarmd en dronk ze ook gulzig op. Ze werd om 09:00 u weer wakker, en om 09:15 u een flesje gegeven van 180+6. Ik weet eigenlijk niet of ze hem op heeft, ik ben gaan zwemmen met de jongens en mijn man slaapt nu. hoe ging t bij jullie?
Bij ons kwam hij vannacht om 3 uur. Gisteren de laatste fles om iets van 9 uur. Ik weet ook hoe het komt.... Gisteren nacht heeft hij wel een lange ruk van 10 uur gemaakt en daardoor om half 8 de eerste fles pas. Dat betekend een fles minder over de hele dag en dan komt hij snachts. Nu vanmorgen weer om half 7 en de laatste vananavond weer rond 9/half 10 dus dan zou het weer goed moeten gaan.... Dat verschilt. Meestal is hij savonds juist wakker ja. Overdag slaapt hij wat meer. Daarom hou ik hem meestal wakker tot de laatste fles en gaat hij dan naar bed. Maar we hebben geennlast van hem savonds hoor. T is een erg vrolijk mannetje wat lekker kraait ennlacht dus we vinden het heerlijk. Ook wel leuk voor mn man om hem savonds ff te zien natuurlijk en zijn ritme is nu zo. Maar we moeten uit eindelijk naar half 8 naar bed en dan de hele nacht door maar goed, dat duurt vast nog ff.....
echt tijd dus om de flessen op te hogen hoor! met 6 flessen wel doorslapen, met 5 niet. Dus als het vanacht goed gaat, en je morgen dus weer op 5 flessen uitkomt: geef dan 5 grotere flessen. als totaal komt hij dan op t zelfde uit als 6 kleinere flessen en zou het doorslapen ook moeten lukken. met 5 grotere flessen moet er dus wel iets langer dan 3 uur tussen zitten, anders kom je misschien niet goed uit 's avonds. wij zijn vandaag ook grotere flessen gaan geven, juist omdat ze weer vanacht kwam om 04:30 u en gister en eergister overdag ook eerder voor een fles kwam dan de 4 uur (elke 3 a 3,5u). we gaan kijken of met een grotere fles het overdag en mogelijk ook s'nachts weer beter gaat. ze heeft nu om 09:15 en 13:30 190 cc gedronken (liet dus 10cc staan). Ze zou om 17:30 weer mogen en 21:30 u maar ik denk dat ze nog een klein flesje tussen door krijgt zodat we iets later uitkomen vanvond. Puzzelen puzzelen..
Ja dat had ik zelf inderdaad ook al bedacht allen is het probleem dat hij grotere flessen niet leeg drinkt.... Hij drinkt nu de 150 /5 flessen meestal leeg maar soms laat hij ook 30 staan. Als ik denk ik geef hem meer laat hij net weer 60 staan. T is dus een beetje een gerommel dan maar ik had idd precies dezelfde gedachten als jou hoor.... Lijkt wel of hij echt maar 150 op kan en meer niet. Ik ga vanavond wel een grotere fles aan bieden. Ff kijken wat dat doet. Hij heeft namelijk vanmorgen maar 100 op (waarschijnlijk omdat dat nachtflesje toch nog wel in zn maagje zat) Haha t is idd een gepuzzel zeg! En als je net denkt het door te hebben blijkt het toch weer niet zo te zijn.... Ik zou zelf ook graag naar 5 flessen van 180 overgaan ipv 6 van 150 maar beeb werkt er niet aan mee! Ben benieuwd hoe het bij jullie gaat vannacht en of de grotere flessen helpen.
En hoe is het gegaan? Hier om 3 uur een klein nachtflesje en de eerste ochtend fles om half 8. Ik heb vanmorgen 180/6 aangeboden maar 30 laten staan. Ik ga toch proberen 3,5 uur er tussen en 180 aan bieden, dan kom ik op 5 voedingen uit. Eens kijken hoe dat gaat....
vanaf mijn werkplek (eerste werkdag!): 05:00 u werd ze wakker, hele fles op (165 cc) wilde daarna niet slapen, kan ook komen doordat manflief de fles beneden gaf (ik geef hem altijd boven in haar kamertje). 06:30 u nog 35 cc gegeven, daarna is ze verder gaan slapen. gisteren werd ze 4.30 u wakker en wilde ook niet makkelijk verder slapen, restandtje fles opgewarmd en daarna sliep ze wel verder. ik hoop dat met het extra flesje om 06:30 u ze het tot half 11 heeft gered, zodat we vanavond weer wat later uitkomen. jij dus ook weer een nachtflesje....haha..dat doorslapen blijft een wonder dus!
Haha ja ach... T is nu maar een klein flesje dus zo gedaan en daarna slapt hij zonder mopperen verder dus ik mag al niet klagen. Zeker niet omdat dat hij de helft van de tijd wel door slaapt.... Ik denk dat de kleine ook wat van slag was door het flesje beneden dan idd. Ach jee je eerste werkdag... Moet er niet aan denken! Past je moeder op of gaat ze naar een oppas/creche?
vandaag is mijn man nog thuis, vanaf volgende week gaat ze alleen de maandag naar t kinderdagverblijf. Mijn man is 2 dagen pw thuis (werkt nl ook om t weekend) en ik ben 2 dagen pw thuis. prima dus. wanneer moet jij weer werken?
Voorlopig niet. Ik heb door omstandigheden geen baan meer (lang verhaal) dus ik ben lekker wat langer bij de kleine thuis..... Oh das mooi geregeld zo met je man samen!
Weer even een update: gisteren om half 9 de fles en om 6 uur vanmorgen.moest ik hem wakker maken. Dit doe ik voorlopig ff om het ritme er inte houden. Dan is vanavond om 9 uur de laatste fles weer.... T is nu wel duidelijk dat onze kleine geen.nachtfles meer nodig heeft! Ik denk dat de reden waarom hij soms toch komt (en genoegen.neemt met een klein flesje) is dat hij dan gewoon even wakker wordt snachts en denkt: oh ik zou wel wat lusten. Ik merk namelijk op de dagen dat hij overdag slecht slaapt hij snachts heeeel lang slaapt. Als ik hem niet wakker had gemaakt was hij denk ik klokje rond gegaan... En hoe is het bij jullie vergaan? Petra, hoe.beviel je eerste werkdag?
mijn eerste werkdag was pittig, maar werkdag 2 gaat al beter helaas werd onze meid weer om 05:00 u wakker met erge honger. op t kamertje gegeven, t inslapen ging gepaard met een paar jengeltjes maar om 05:45 u sliep ze weer. balen hoor, 4 dagen wel doorslapen en nu weer 2 dagen niet. nu ja, doorslapen doet ze wel, maar wordt net 1,5 uur tevroeg wakker...eens kijken hoe we vanavond uitkomen. of een flesje tussendoor zodat we om 23:00 u uitkomen of maar gewoon een vroege laatste fles (21:00u) en eens kijken wat er dan gebeurd. vorige week dronk ze een x 70 cc rond 22:00 u en trok toen door tot 07:00 u. laatste dagen drinkt ze bijna volle flessen (165cc) als laatste fles en dan wordt ze wakker. Mogelijk last van haar buikje? Hoewel ze vanochtend geen poepbroek heeft gemaakt. Ik denk eraan om rijstebloem te proberen...haha...1 eetlepel...
@petra: Ja er is soms geen touw aan vast te knopen he? Ik zou gewoon eens een vroegemlate fles proberen. Misschien gaat er een wereld voor je open misschi n ook niet maar het is het proberen waard.... Rijstebloem mag pas vanaf 6 maanden ivm de darmpjes dacht ik dus dat zou ik niet zo snel doen. Anders probeer je forte.... Lijkt me wel wennen zo een hele dag zondr kleine.... Gelukkig gaat het goed!
Misschien weet niet iedereen dat je dat beter pas kan gebruiken vanaf 6 maanden. Dit gewoon uitleggen had misschien wat vriendelijker geweest.... Denk dat ze daar ook meer aan heeft dan zo een reactie toch?
ik ken kindjes die het al vanaf 6 weken krijgen, vandaar dat ik dacht, dat is wel t proberen waard. maar vanaf 6mnd pas wist ik ook niet. ik dacht altijd dat het rond de 4 maanden kon, maar sommige geven het ook eerder.
En petra, heb je gister avond de late fles eerder gegeven? En hoe ging het? Hier de fles om half 9 en om 06.15 uur heb ik hem wakker gemaakt. Gaat top dus!
tja wat ik zal zeggen haha. de middelste werd 2.10 wakker,de oudste werd ook wakker...en de jongste dus ook. wel afgewacht of ze de slaap weer kon pakken maar helaas. ze heeft 75cc op en t inslapen duurde lang...15min. vanochtend 8u wakker maar laat halve fles staan.ze is erg onrustig. ik denk dat dit n ritmeloos dagje wordt... oja gisteren 19.30 kon ze niet slapen nog. 35cc dronk ze helemaal op en later toen E al sliep bedacht ik me eigenlijk dat we meer hadden moeten aanbieden. ze had 17.45 gehad dus vandaar. mijn man heeft haar 22.15 wakker gemaakt en sronk ze 115cc...was niet wakker te krijgen voor meer dus wrsch uit diepe slaap gehaald. geen idee hoe we vandaag uitkomen...
Je kan vanaf 4 maanden rijstebloem geven. Maar dat is maar net wat je wil. Wil je met bijvoeding starten met 4 of met 6 maanden? Rijstebloem is in principe bijvoeding. Ik zou er met 2,5 maand nog niet mee beginnen. En ook echt niet voor de 4 maanden. Maar goed, ook daar zijn inderdaad de meningen over verdeeld