nachtfles afbouwen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Justy, 28 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. goldy

goldy Fanatiek lid

1 sep 2009
    2.253
    0
    36
    NULL
    NULL

Niks onvriendelijks met de reactie bedoeld hoor.. Meer verbazing.. meer omdat ik er vanuit ga dat de meeste wel weten dat je het pas vanaf 4 mnd mag gebruiken en wat ik kan begrijpen uit haar latere post wist/dacht ze het ook dus dan is mijn verbazing niet zo raar toch.
    En daarbij vind ik een baby van 2,5 maand die tot 5 uur slaapt heel erg netjes! Maar goed dat is mijn mening.

@ petra, ik heb ook wel eens gehoord dat ze het eerdrr geven maar dan rond 3,5 maand ofzo. 6 weken heb ik nog nooit gehoord, dat lijkt me ook echt niet goed hoor..

Nogmaals is mijn reactie niet aanvallend of onvriendelijk bedoeld.. Snap dat het zo over kan komen omdat je met iets typen geen toon kan zetten..

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Het is vanaf 4 maanden, zou ook echt niet eerder beginnen hoor
    Is echt niey goed voor de darmen

3. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    blijkbaar lezen er nog genoeg mee met dit onderwerp:D

de opmerking over de rijstebloem was "een gedachte" maar t levert direct veel reacties en meningen op. daar is het denk ik een forum voor...
    er zijn kinderartsen die rijstebloem wel adviseren vanaf 8 weken...ik bedenk t natuurlijk niet helemaal zelf.....maar ik kan jullie gerust stellen: ik heb het nog niet geprobeerd en wacht daar ook nog even mee maar dat komt niet door jullie reacties...:p

4. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Haal er nou een keer eens niet uit die diepe slaap! Ben zoooo benieuwd wat er dan gebeurt.... Hahahaha

Wel lastig met meerdere kindjes dat ze dan allemaal wakker worden. En dat inslapen is ook balen. Des te meer besef ik me dat wij een heeeel makkelijk ventje hebben. Ik heb hem na de fles nog nooit gehoord snachts, ging altijd meteen weer slapen als zn maagje weer vol was.....

5. goldy

goldy Fanatiek lid

1 sep 2009
    2.253
    0
    36
    NULL
    NULL
    Kan het me haast niet vooratellen dat een ka met 8 weken rijstebloem adviseert.
    mij hoef je trouwens niet gerust te stellen.. Het is jpu kondje en je moet zelf weten wat je doet maar wel goed dat je er iig nog mee wacht

6. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Dan vraag ik me af wat voor KA dat is...:)

Wel knap dt het slapen met jullie kindjes zo goed gaat btw :)

7. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Dank je! Ben ik ook blij mee. Ik wek hem nu rond 6 uur sochtends en we hebben zowaar meteen een beetje ritme er in :)

8. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Poe 6 uur!! Wat een vroegte! Knap hoop dat je dat elke dag volhoud!
    Voor 7 uur is t bij mij echt ng nacht haha

9. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0

Als ik hem laat liggen slaapt hij ook wel tot 7 uur hoor maar hij is voor zn laatste flesje altijd wakker dus die wil ik niet te laat doen omdat hij anders oververmoeid wordt en ik vind gewoon dat een baby niet zo hel laat nog wakker moet zijn dus vandaar de keus vroeg er in en vroeg er uit. Daarbij komt dat ik zelf een ochtend mens ben niet zo heel veel slaap nodig heb dus ik vind het niet erg.... Het idee is om het flesje steeds vroeger te doen in de avond zodat hij echt op kindertijd naar bed gaat straks en uiteindelijk naar 7/8 uur wakker worden sochends. Maar dat betekend dat er een flesje gaat vervallen dus nog maar 5 en dat is nu te weinig voor hem....

10. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    ik zuig het echt niet uit mijn duim hoor, het is echt waar dat er KA zijn die dat zeggen.
    daarbij ken ik veel kindjes die op 13 weken al fruit en groente krijgen, enkele theelepeltjes, maar toch. Ga ik ook niet doen.

einde discussie over bijvoeding voor de 4mnd lijkt mij....

11. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0

Nou Justy, je krijgt je zin;):D hahaha....
    vanwege het ritmeloze dagje is het zo uitgekomen dat ze vanaf 20:30 u slaapt en we haar ook niet meer gaan wakker maken.
    Mijn man wedt op 05:00 u, ik op 04:00u. Jij? ;)

ons ritmeloze dagje eindige in clusteren:
    02:45 = 75 cc / 08:15 = 165 cc / 12:00 = 135 cc / 15:45 = 115 cc / 17:30 = 130 cc / 19:10= 135 cc / 20:10 = 65cc

we wilden haar eigenlijk om 18:00u op bed leggen in de verwachting dat we haar rond 21:00 u zouden wekken. Maar ze werd om 18:50 zelf wakker, met honger! Ze had ook hele dag nog niet gepoept maar er wel iets last van, dus ik heb haar beentjes lekker bewogen en zo haar buikje gemasseerd en toen maakte ze een flinke:$
    inmiddels was het al 20:00 u en dus nog maar iets aangeboden zodat we haar niet meer gaan wekken vanavond.

je leest t morgen! t lijkt wel een soap of niet? :D

je hebt idd een makkelijk ventje als ik t zo hoor! lekker joh!

12. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Hmmmm waar ik op gok... Lastig! Heeft ze qua hoeveelheid wel ongeveer op wat ze normaal op heeft? Als dat zo is gok ik op 06.00 uur!

Haha ja hele poule over de tijd, hhahaha

Suc6 vannacht! Ik ben mega benieuwd....

13. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    ja, zelfde hoeveelheid op gisteren als normaal maar ik denk dus dat ons meisje gewoon nog niet zo'n lange ruk kan maken.

ze kwam om 04:00 uur en ze dronk 125cc en sliep verder tot 09:00u. 1x 8 u ertussen en 1x 5 uur. harstikke keurig natuurlijk maar gezien ze vorige week ook 4x vanaf 22:15 u doorsliep tot 6:30/7:30 heeft dat mijn voorkeur.

er zijn zoveel kindjes die t wel doorslapen met een late voeding...

ik streef gewoon naar 06:00u...maakt me niet uit hoelaat die laatste voeding dan is..
    miss komen we vandaag wel uit op 21:00/21:30...proberen we t nog n x ;)

ging t bij jou goed? lijkt me heerlijk als je gewoon weet dat ze doorslapen.

14. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Ja hier ging het weer goed. Dit keer werd hij wel zelf wakker om half zes dus weer van half 9 tot half 6 geslapen.

Een ruk van 8 uur vind ik al heeeel goed hoor.... En er zijn zat babies die zo jong zijn als die van ons en nog niet zo een lange ruk kunnen maken. Dat die van mij het nu wel doet is waarschijnlijk meer een uitzondering dan de regel....

Ik snap dat je voorkeur dan uit gaat naar een late voeding. Prima toch als dat voor jullie kindje beter werkt.maar t is altijd t proberen waard natuurlijk....

Suc6 vannacht!

15. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    goedemorgen weer iedereen!

hier gisteravond: 17:15 u fles / 18:15 u flesje / 22:00 u fles.
    geslapen van 22:45 u tot 07:00 u!

heerlijk dus!

bij jou Justy? werd hij weer zelf wakker of moest je hem weer wakker maken?

16. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Wat goeoeoeood!!!

Hij werd vanzelf wakker... Om 7 uur. Dus weer van half 9 tot 7! Ben zo trots op mn mannetje! En dat terwijl hij zn laatste flesje maar 120 op had.....

Vandaag kom ik denk ik op 5 flessen ipv 6 uit. Omdat hij pas 7 uur kwam. Dan probeer ik half 11 te geven, dan 2 uur, dan half 6 en half 9. Eens kijken of het dan ook goed gaat of dat het te weinig voor hem is. Ik bied dan wel 180 aan denk ik maar.... Maar das nog wel een twijfel geval want miss kan ik beter terug maar 5 flessen van 150 maar ben bang dat dat toch te weinig voor hem is.

17. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    en gisteren inderdaad 5 flessen gegeven??? hoe ging het vanacht?

hier ging het weer goed, was wel even bang haar uit haar diepe slaap gehaald te hebben omdat ze moeilijk wakker te krijgen was om 22:15 maar nee hoor, ze werd vanochtend 7.45 u wakker. echt heel fijn.
    zoontje van 3 sliep ook door vanacht, dus ik heb effe 7uur heel vast kunnen slapen! heerlijk!

18. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Heeeerlijk zeg! Dat is fijn....

Nee we kwamen toch op 6 uit. Hij gaat t zelf gewoon inhalen op de een of andere manier. Denk dat hij echt die 6 flessen nodig heeft, nou prima!

Vannacht bijna klokkie rond. Van 20.15 uur tot 07.15 uur....

19. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    wow..bijna klokje rond...de meeste kindjes komen dan op 4 flessen uit:$ hihihi, grappig, ze geven het idd zelf aan.

wij geven hier ook een 6e flesje hoor, soort clusteren ofzo...t was gister maar een flesje van 65cc, maar zonder dat flesje is ze niet tevreden en gaat ze ook niet lekker slapen rond de klok van 19:00u.

ze rolt ook op haar linkerzij in de box en gaat huilen als het doorrollen niet lukt. Geweldig te zien dat ze in de 12weken sprong zit / of er al uit is...Leren ze weer nieuwe dingen...

20. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Hij rolde vanmiddag ook op zn zij maar nog niet verder. Nou vind hij op zn buik ook niks dus ja.....

Ja erg he? Hij drinkt op de dag gewoon veel en slaapt snachts lekker... Nou, mij best hoor! Haha
    Ja leuk he? Ik ben benieuwd wannerr hij dingen gaat pakken....

Deel Deze Pagina