onze meid vind het op haar buik ook niet heel leuk, maar ze gaat echt huilen omdat het haar niet lukt haha... en ze pakte vanmiddag zelf een rammelaar! ëcht leuk hoor! t blijft wonderlijk die ontwikkelijk. vandaag rare dag met flessen: 07:45/11:45/16:45/19:00 ik heb haar laten slapen terwijl t juist niet erg was dat ze haar flesjes eerder dronk. De hele dag heeft ze al niet veel zin in haar fles, t lijkt wel alsof ze t niet lekker vind (en dat denk ik al langer) succes vanacht, hoewel ik denk dat jij er al wel zeker van kan zijn dat hij lekker doorslaapt!
Oh wat cool dat ze de rammelaar pakte. Daar wacht ik hier met smart op, hahaha. Heeft ze geen last gehad van het sprongetje? Denk idd dat het wel goed komt hier. Ik duim voor je dat het bij jou ook goed komt!
ook hier weer super, 22.15 tot 07.30. ze zat w propie vol volgens mij met om 5u fles, 7u en 10u.. maar goed, ze zorgt er zelf voor dat ze t inhaalt haha. hoe laat werd jou uk wakker?
Nou dat is best bizar... Hij werd om 08.30 uur pas wakker. En dat terwijl hij de laatste fles om 20.00 uur kreeg :-o En toen hij wakker werd ging hij kraaien ipv huilen :-s Bij jullie dus ook weer super! Wij komen vandaag dus op 5 flesjes uit dus ik ben benieuwd..... Wel bied in meer aan. Vanmogen 165 op daarna 200 en zo t derde flesje om half 3. Dan half 6 en half 9 weer dus ben benieuwd!
Lekker joh een fles eraf! Prima! En wat fijn dat hij wel de grote flessen leegdrinkt! Ik weet zeker dat het vanacht weer goed gaat!! Hier 08:00/12:00/16:00/19:00/22:00 zoiets... en dan zien we vanacht wel weer. ONs meisje heeft verder niet zoveel last van de sprong....tja het moeilijk leegdrinken van de flessen is ook een teken van een sprong. ze slaapt echt zo goed overdag, heerlijk. vanochtend van 09:00 tot 11:30 en daarna weer van 12:45 u tot nu nog (15:10)..maak haar uiterlijk om 15:45 u wakker. daarna gaat ze rond 19:30 u ook weer slapen. Tussen 16:00 en 19:00 u slaapt ze vaak niet of maar 45min. t maakt wel dat ik niet echt makkelijk t huis uitga....manlief werkt dit weekend dus ik word wel een beetje gek hier. Maar ja, t meisje slaapt zo goed...dus maar thuisblijven. volgend werkweekend van mijn man ga ik denk ik maar naar mijn ouders ofzo...haha...erg saai zo!
Ik blijf nooit thuis voor de slapjes. Maar ja.... Dat komt ook omdat hij toch niet slaapt in zn bed overdag. Dus ik ga lekker met hem wandelen dan valt hij in slaap in de wagen. Gisteren ijna njet geslapennoverdag en vandaag vanaf half 12 tot half 4 ongeveer (met tussendoor af en toe even wakker ook voor eenflesje). Ben ook benieuwd of het overdag slapen (of niet) ook meedraagt aan het slapen savonds of dat dat niet uit maakt.... We zullen er gaande weg achter komen. Hier nog niet echt een sprong te bekkenen terwijl hij altijd vroeg is met zn sprongen tot nu toe. Maar moet ook zeggen dat we nooit heeeeel veel van zn sprongen merken en deze schijnt minder erg te zijn dan de vorige dus miss merk ik er wel niks van....
Nou het overdag slapen maakt blijkbaar niet uit. Hij heeft van 8 tot 8 geslapen.... Ben heeeel erg mee blij met het schema wat we nu hebben als dit zo aanhoud. Half 8/8ur naar bed is een mooie tijd en het wakker worden 12 uur later is natuurlijk helemaal top. Ik geef nu 5 flessen van 180. Hie ginghet bij jullie?
lekker joh!! inderdaad een erg mooie tijd zo rond half 8 / 8 uur. en als je niet hoeft te werken, is slapen tot 8 u 's ochtends ook een kadootje toch? hier ging het ook weer goed, rond half 8 vanochtend werd ze wakker met om 22:15 u de laatste fles. vanochtend (we moesten om 08:00 u vanwege het werk) toch maar de 2e helft van de fles met de snellere speen gegeven: ging erg goed en we konden hierdoor mooi op tijd weg wel dronk ze de gehele fles op, net als vanmiddag. zojuist rond 6 u 80 cc gedronken en om 18:45 u nog eens 145 cc.
Bij jou verschillen de cc's nogal eens he? Hier vandaag toevallig ook een dagje wat minder gedronken. Net voor t naar bed gaa wel 200 c op.... Ook weer super goed gegaan dus! Ja sowieso. Ik ben een ochtend mens dus ik ben regelmatig eerder op dan hij, haha
Mag ik even meekletsen?? Ik heb een zoontje van bijna 9 weken oud en hij is 5,5 kilo. Ik ben begonnen met vanaf het begin lezen, maar er komt geen eind aan. Ben denk ik bij pagina 8 ofzo gestopt. Maar ik begrijp inmiddels wel dat hier de experts zitten! :-D 2,5 weken geleden zijn we gestopt met borstvoeding en overgegaan op flesvoeding. Sinds gisteren zitten we op 6 flessen. De tijden: 7-10.30-14-17.30-21 (maken we hem voor wakker) en 2 uur. Dus één nachtfles. Omdat we over zijn gegaan op 6 voedingen, zou hij nu 150+5 moeten krijgen. Maar hij stopt gewoon bij 125 cc! Hadden jullie dat ook toen je naar grotere flessen ging? En komt dat vanzelf goed dat hij wel meer gaat drinken of moet ik daar zelf iets aan doen? En wat denken jullie wat de volgende stap zou kunnen zijn om naar 5 flessen te gaan? (nu nog niet hoor, we zitten net op 6 maar ik ben wel alvast benieuwd) Of hem dat zelf aan laten geven? Het is soms zó zoeken he!
PS: Die tijden zijn om en nabij hoor. Hij krijgt wanneer hij wakker wordt. Maar het is wel redelijk voorspelbaar bij hem dus.
Ja idd met doorslapen vervalt de fles. Zo was dat hier ook. Overdag krijg ik ook echt niet langer dan 3 uur tussen de voedingen maar omda hij klokje rond slaapt zitten we op 5 voedingen, en dat vind ik prima. Ik denk dat we pas naar minder voedingen gaan als de bijvoeding start ofzo. Ik heb me dat ook steeds afgevraagd hoor. Ok als hij een tijdje alles leeg dronk en steeds snellernkwam en ik dus ging ophogen liet hij ineens weer een hoop staan. Dan begreep ik er niks meer van maar uiteindelijk kwam dat gewon goed. Je biedt alleen een tijde meer aan dan dat hij op drinkt enndat is miss zonde van het geld maar daar heb ik me bij neergelegd....
Hoi Hopje, drinkt je kindje dan ook langzaam? doet hij lang over een fles? je zou een grotere speen kunnen proberen? mijn dochter drinkt heel langzaam, en daarom dus vaak maar 120-140 cc (en dus niet de hele fles van 165cc). Nu gebruik ik 2 dagen voor het 2e deel van de fles een grotere speen en nu drinkt ze wel haar flessen leeg, ook grotere flessen (2x per dag drinkt ze ong.190cc). Mooi zou zijn als je kindje idd iets meer gaat drinken, en er dan ook langer tussen de voedingen komt te zitten. Hoelaat gaat je kindje naar bed na de fles van 17:30? Slaapt hij dan makkelijk in? Als dat nl niet zo is, dan zou je kunnen overwegen om nog een klein extra flesje te geven om 18:30/19:00 u en daarna naar bed te brengen. En dan om 22:00/22:30 u wakker maken voor de laatste voeding. Misschien dat je kindje op die manier iets meer voorraad heeft om de nacht door te komen. t is even het eea uitproberen sommige geven hier juist rond 21:00 u de laatste fles zodat de kindjes daarna in hun diepe slaap gaan en doorslapen maar bij mijn dochter werkt dit niet en haar tijd voor de laaste fles is rond 22:15 u...... wijhebben idd heel veel geschreven, ook begonnen toen ze ongeveer 8-9 weken waren. We zijn nu 3 weken verder en we hebben zeker resultaat geboekt, maar de weken dat ze ouder zijn geworden hebben we ook in ons voordeel gehad natuurlijk.
Grotere speen zijn we aan het uitproberen. Hij dronk uit de kruidvatfles met de 0+ speen. Gister de 3+ speen gekocht, maar ik merk niet veel verschil. Aan het eind van de fles is hij echt moe. (lees: buiten adem) Maandag ook al en avent fles gekocht met een speen nr. 2, maar dat ging eigenlijk helemaal langzaam, en die heeft ook zo'n 'gekke' verbreding. Dus die gebruiken we niet meer. En om nu de gok te wagen om daar een speen nr 3 voor te kopen... die zijn best duur! Zeker als het niet werkt. Welke fles/speen gebruiken jullie? En wat betreft de tijden: Hij slaapt na de fles van 17.30 zo rond 18.30 uur. Hij is dan helemaal vertrokken voor de nacht. Wij wekken hem om 21 uur voor fles, omdat wij zelf daarna naar bed gaan! Oh en de wintertijd komt eraan... hoe zal het dan gaan?!
wij gebruiken de Difrax fles met speen S. onze meid drinkt daar heel langzaam uit, en dat is best typisch, want de meeste kindjes drinken juist uit de Sspeen van Difrax heel snel. Dus zeker het proberen waard hoor! als ik mijn dochter de kleinste speen van t Kruitvat geef gaat het juist veel te snel. Het blijft toch apart dat het zo verschilt per kindje. Je kindje is wel goed wakker te krijgen rond 21:00u? En wat gebeurd er als je die fles niet geeft? Misschien dat hij dan ook wel om 02:00 u komt? Probeer dat eens een keer. je zal zien, dat als er straks 4 u tussen de flessen in zit, t er allemaal weer anders uit komt te zien. De laatste fles is dan vaak rond 19:00 u en ze kunnen dan al klokje rond slapen op die leeftijd.
Straks zit ik met een legio aan flessen hier Maar ik kan idd wel even de Difrax proberen. (Wat zijn die duur! Daarom nog niet eerder gekocht...) Hij zuigt trouwens de speen ook vacuum, moet steeds met mijn vinger even zijn lip omhoog doen om lucht erbij te laten. Ongeacht bij welke speen we tot nu toe gebruikt hebben. Om 21 uur wordt hij redelijk wakker, maar drinkt dan wel zijn 150 cc op! Net alsof hij dan niet in de gaten heeft dat het zoveel is? Dat is eigenlijk de enige fles waarvan ik zeker weet dat die wel leeg gaat... Daarna leg ik hem bijna slapend weg. (daar ben ik geen voorstander van, vindt dat ze wakker weggelegd moeten worden maar bij deze fles is het niet anders. Hij wordt amper wakker dus dan telt het niet toch )
Ja het verschuift ook.steeds. Hier de laatste fles nu om 8 uur en dan slaapt hij tot 8 uur! Wij gebruiken oo de difrax maar mijn zoon drinkt juist weer snel... Haha t is altijd wat! Met dat.langer slapen.en.doorslapen is het inderdaad gewoon steeds wat uit proberen. Als ze er aan toe zijn dan slapen ze door als je t juiste hebt gevonden voor jouw kindje.
Ojee, en nu komt het tijd verzetten eraan... Maar het biedt ook kansen, want ik wil toch wel wat gaan schuiven met de tijden als het lukt. Want hij gaat nu echt al de nacht in rond 18 uur. Hij drinkt om 17.30 uur zijn fles, even kwartiertje spelen en valt daarna in diepe slaap. Dat zou vanaf zondag dan al om 17 uur zijn. Ergens moet ik dus tijden gaan rekken, maar hoe ik dat moet doen? Ik heb vrij vast ritme met hem: Wakker worden betekent fles. Net dacht ik: Ik ga het even een kwartier rekken. Nou, dat was geen succes. Huilt alles bij elkaar, en toen gaan spenen. Maar dan is hij moe van kwartier zuigen op fopspeen en dan drinkt hij zijn fles weer niet goed leeg... En sochtends wordt hij toch weer om 6 uur wakker omdat hij dan flink gepoept heeft. Luier verschonen, maar dan is hij wel wakker. Ik kan hem dan wel nog een half uur alleen in bed laten na verschonen, maar daarna lijkt hij te huilen omdat hij drinken wil. Maar de fles die hij vervolgens krijgt drink hij niet leeg. Soms maar 75 cc! De tijden nu zijn om en nabij dus: 2.30 - 7.00 - 10.30 - 14.00 - 17.30 - 21.00 (21 uur fles = wakker maken, daarna slaapt hij direct door) Tips? PS: Wij zijn zelf vroege slapers, en vinden het heerlijk om zelf om 21.30 uur het bed in te duiken...