Al n tijdje niet meer geschreven, maar wel gelezen.. @justy wat heerlijk klokje rond slapen @hopje ons meisje gaat ook na de fles van 17 naar bed, zo rond 18 dus.. Dan valt ze ook echt als n blok in slaap.. Om 21 maken we haar ook wakker voor n flesje. Vind t ook heerlijk om zelf vroeg op bed te liggen ben benieuwd of ze straks zelf de fles van 17 naar later schuift zodat die van 21 eraf kan en ze ook nog doorslaapt.sochtends komt ze nu tussen 5-7.
Ik heb ook een vraag voor jullie! Ons zoontje is nu 11 weken en krijgt gemiddeld 6 flesjes in 24 uur van 150/5 (maar hij laat daar de helft van de keren wat van staan, denk dat het gemiddeld 130/140 aangemaakte voeding is dat hij per fles drinkt) Overdag zit er meestal 3 uur tussen de voedingen (beetje op verzoek). Soms met moeite tot 3 uur, soms gaat 4 uur er tussen ook. Hij komt tussen 3 en 6 uur 's nachts voor een flesje. Soms slaapt hij ook tot 7 of 8 uur maar dat is meer uitzondering. Nou vind ik 1 flesje 's nachts niet zo erg, maar ik heb het idee dat hij te vroeg aan zijn diepe/lange nachtslaap begint. Na zijn flesje begin vd avond (meestal tussen 18.30 en 19.30 u ongeveer) gaat hij meestal erg goed slapen. We moeten hem dan met moeite rond 23.00/00.00 oid wakker maken voor zijn laatste flesje als wij naar bed gaan. Ik heb het idee dat hij dus na het een-na-laatste flesje in zijn diepe slaap gaat en we hem er dus uithalen. We hebben altijd weer het dilemma, laten slapen of wakker maken. Maarja, een laatste flesje tussen 18.30 en 19.30 u is wel erg vroeg toch? Hoe doen jullie dat/wat zouden jullie doen?
@divatje; ik zoui proberen om hem niet meer wakker te maken om 23.00-00.00 en kijken wat er dan gebeurt!
Tja tips... T zou mooi zijn als jullie kindje eerder sliep zodat hij voor de laatste fles wakkr is of zelfs tussen de een na laatste en de laatste fles wakker is. Weet niet of dat je lukt natuurlijk, t laat zich niet echt dwingen maar misschien kan je iets ontdekken wat werkt....
Ja dat zou ik ook doen! Bij ons werkte het. Als het bij jullie ook werkt dan zal hij wel vroeg wakker zijn doordat die laatste fles redelijk vroeg is maar daar kan je later dan weer mee spelen dat je er voor zorgt dat die laatste fles iets later is. De kleine heefthbij ons nu t ritme 8 uur wakker worden en hij krijgt dan om de 3 uur voeding dus dat is 20 uur ook weer de laatste voeding..... Met de wintertijd zullen we het wel zien. Dan zal het wel even van 7 tot 7 worden ofzo?!?!? Dat zal dan vanzelf wel weer verschuiven. Maak me daar niet zo druk om. Van 7 tot 7 is mij ook prima....
Thanks dames! Vandaag heeft ie om half 6/6 uur een flesje gehad, dat vind ik dan net weer te vroeg eigenlijk. We gaan hem wakker maken rond 21 uur voor een voeding en laten hem dan de nacht in gaan. En dan kijken of we het 'schema' een beetje die kant op kunnen krijgen. Wel fijn om te lezen dat een laatste flesje rond een uur of 20.00 niet zo gek is. Het is best even uitvogelen en ontdekken wat 'normaal' is en wat werkt voor je kindje.
Het is zeker uit zoeken. Hier ook steeds proberen maar nu zijn we er. En het zal vast nog weleens verschuiven maar voor nu werkt het zo dus dat is fijn. Wij zijn ook begonnen met de latste fles om 9 uur en zo steeds iets eerder. Je moet alleen zorgen dat je kindje de diepe slaap niet in gaat voor de laatste fles dus dsnoods laten slapen in de box of in ieder geval bij je met geluiden er om heen.
We gingen om 9 uur naar boven om hem wakker te maken en toen werd hij al half een beetje wakker (net tussen 2 rondes in denk ik). Toen even met hem beneden gezeten (zoals normaal overdag) en daarna weer naar boven, schone luier, in de pacco en bij ons op bed zijn flesje gegeven (doen we normaal ook zo 's avonds). We zijn heel benieuwd.
Hij heeft tot 3.45 uur geslapen, toen een flesje en geslapen tot 7 uur. Eigenlijk niet anders als anders dus. Maar we gaan gewoon even zo door.
De tijden zijn dus t zelfde maar je hebt de fles eerder gegeven dus daardoor wel meer slaap uren achter elkaar toch?
Hoe gaat het met iedereen hier? Nog last gehad van de wintertijd? Hier werd de beeb gewoon wintertijd wakker. Normaal altijd 8 uur ennnu kwart voor 8 maar dan wel wintertijd! Echt helemaal top! We waren gisteren naar vrienden geweest en hebben hem daar over moeten leggen in de maxi cosi en this weer in bed dus ik dacht: maar eens zien hoe deze nacht gaat verlopen. Maar perfect dus! Fijn om te weten dat we dat ook gewoon kunnen doen zonder problemen.... T is echt zo een zoet en lief kind! Ik glim van trots!
Heerlijk joh en dat trotste gevoel krijg je alleen nog maar vaker de komende jaren...zo mooi is dat eigenlijk! Onze meid heeft een week lang doorgeslapen tot 07:30 maar nu alweer 2 nachten 04:00 (wintertijd 03:00). Balen natuurlijk. Niet zo zeer dat ik er 's nachts weer uit moet, tuurlijk, blijven liggen is lekkerder...maar ze wil nu 's ochtends haar fles niet goed drinken. Ze slaapt dan door tot 08:00 (wintertijd) maar wil haar fles niet. Ik durfde vanacht ook niet een klein flesje te geven, ze was zo helder wakker en hongerig! t gekke is dat ze in die week dat ze tot 07:30 u sliep, ook niet direct hongerig was bij het wakker worden. Dus ik denk dat ze wakker wordt 's nachts en een flesje nodig heeft om verder te slapen...dus ik moet haar niet gewennen haar een volle fles te geven. onze jongens hebben we gister om 19:30 en om 20:00 u naar bed gebracht (half uurtje later dan normaal) en zij werden vanochtend 06:45 u wakker (wintertijd). Gelukkig, want ze werden de hele week al om 06:45 u wakker (zomertijd)...Morgen kunnen ze natuurlijk wel zomaar weer om 06:00 u wakker worden, dus toch maar weer kijken of we ze iets later naar bed kunnen brengen vanavond. Vanavodn als het 19:00 u is, is het voor hun al gevoelsmatig 20:00 u natuurlijk...dus nog langer wakker houden weet ik niet of dat gaat lukken haha....ach we zien wel.
Hier hetzelfde als voorgaande nachten, 2 keer 5 uur ertussen. Gister proef op de som en 19 uur laatste fles gegeven, kwam toen gewoon 5 uur later, zelfde dus als we om 21 geven. En daarna weer 5 uur later. Na die fles gewoon weggelegd in bed ondanks dat hij dacht dat het ochtend was en eruit mocht (hij kent het ritme al dondersgoed ) Toen sliep hij toch nog 2 uurtjes. Nu ff zoeken om weer op de 'goede tijden' te komen. Die nachtfles gaat er hier volgens mij noooooit af! Als ik minder geef, meldt hij zich namelijk vrolijk eerder!
@ petra: wat goed van dat doorslapen de hele week! En wat gek dat t daarna weer over was. Maar ik zou dan toch geen volle fles meer aanbieden hoor. Vaak zijn ze met minder ook weer even tevreden en dan gaat de ochtendfles er ten minste gewoon in. Anders verschuifd je hele ritme weer. Toen hij zelf zn nachtfles minder is gaan drinken was ik begonnen met maar 60 cc aanbieden snachts en dit was voldoende. Als ik meer gaf gaf het priblemen met de ochtendfles. Gewoon eens 60 cc proberen ik denk dat t genoeg is ( ook gezien ze die ochtendfles niet goed drinkt) @ hopje: t gaat echt vanzelf een keer komen. Kan me voorstellen dat je denkt dat t nooit zal lukken maar ze gaan echt aan minder genoeg hebben op een gegeven moment waardoor je nachtfles er af kan....
Is het een idee om te kijken hoeveel je dochter per 24u binnenkrijgt en die hoeveelheid naar eigen wens te verdelen over de dag? Toen mijn dochter een week of zes was dronk ze consequent 5 keer 150(vijf schepjes) waarbij ze de laatste voeding rond 22u kreeg. Ze sliep toen al wel door. Om de voeding van 22u eraf te krijgen ben ik haar vanaf 7u om de 3 uur gaan voeden. Dat verliep vlekkeloos en onze dame ligt er altijd rond 20u s avonds in en om 7u moet ik haar wakker maken. Omdat ik haar geregeld wakker moest maken voor een voeding overdag (en dochterlief tussen de voedingen door nu langer wakker blijft) ben ik sinds dit weekend (dochter is nu 10 weken) overgegaan naar 4 keer 180 om de 4 uur. Ook dit lijkt te werken en is erg rustig voor ons allemaal. Ze drinkt de 180 nog niet helemaal leeg, maar krijgt het beetje dat ze laat staan net voordat ze weer gaat slapen. Ergens op de dag geef ik haar nog 30/60 cc extra en zo heeft ze toch diezelfde hoeveelheid binnen. Nou ja, zo regel ik dat dus qua voedingen/verdeling. Zal niet voor iedereen even goed werken, maar misschien het proberen waard.
Daar kwam het bij ons ook op neer maar regelde hij t zelf. Hij drinkt zn hoeveelheid nu over de dag....
Hier gelukkig weer doorgeslapen vanacht, tot 07:00 uur. Bizarre is wel dat de kleine heel weinig flessen heeft gedronken gister: 05:00 110 cc 08:45 65 cc 10:45 115 cc 13:45 165 cc 18:00 50 cc (met moeite) 22:00 136 cc echt totaal maar 4 flessen....maar goed. Eens kijken hoe t vandaag gaat.
Soms heeft het niks met de hoeveelheid voeding te maken. Ik denk hier ook weleens op een dag dat hij minder op heeft: hij komt vast vannacht! Maar dit is dan niet het geval....
ja dat is ook zo....alleen toch denk je dat het er wel mee te maken heeft soms... ook denk ik dat doorslapen er mee te maken heeft dat je baby in staat moet zijn zolang aan 1 stuk te slapen en je niet nodig heeft om verder te slapen als ze toch lichtjes wakker worden... gelukkig slaapt ons meisje weer tot 07:00u....