Hey meiden, hoe issi hier? Wij zijn hier misschien weer ietsje verder. Heb hier in dit topic wat geschreven: http://www.zwangerschapspagina.nl/baby-dreumes/399264-koemelk-allergie-vraagjes-2.html
jeetje Misa...wat een verhaal! fijn is dat Bioresonantie he! Goed gedaan joh en nu minstens 6 maanden die Nutrimagen. Als ze rond 1 jr oud is dan is t toch vroeg genoeg....lekker je eigen gevoel volgen. hier gaat het goed, ze zit wel ontzettend in een sprong. ik vind dat wonderlijk om zo te mogen herkennen na een week elke nacht weer een voeding te willen (wel maar 5 flessen per 24u) zijn we overgestapt naar de laatste fles om 23.00 uur. Dit gaat al 3 avonden goed. Hoewel ze vanacht om 05.30 u een half uur heeft gekletst en vervolgens zonder fles heeft doorgeslapen tot 08:10 uur. gezien de nachten nog zo gaan, ga ik nog niet over naar 4 flessen en ook ben ik nog niet de fles aan het vervroegen naar weer richting 22.00 u.. ze rolt op haar buik!! erg leuk! en we zijn haar aan het uitbakeren...en dat is toch best pittig...want ze heeft altijd al wel een inslaaphuiltje, maar nu nog erger zeg maar...dus vaak bakeren we haar na 10min toch weer in...
Hier ook nog steeds n voeding in de nacht meestal rond 4 of 5. Ook totaal 5 flessen/24 uur. Laatste fles savonds rond 21/21.30 (eerder of later geven maakt niet uit voor t tijdstip s nachts) Hier enkele weken in de puckababy gelegen ivm onrust maar ineens lag mevrouwtje in de puckababy op dr buik slaapt nu in slaapzak met mouwtjes rn moet zeggen dat dat best wel goed gaat! (totdat ze weer scheef in dr bed ligt of t op dr buik liggen zat is, dan huilt ze ff om hulp) t is echt n woelwatertje! Van de week ook naar osteopaat geweest maar heb niet t idee dat t iets gedaan heeft
Ja petra, het is echt fijn die alternatieve geneeswijzen..! Draait je kindje ook al met de bakerzak of bakerdoek aan dan? Want anders kund je vast ng eventje afwachten en wie weet is ze er over een maand beter aan toe? @mgeul, lastig joh als je niet weet eat er is. Wat heeft de osteopaat gedaan of ontdekt dan? De late fles verschuiven of toevoegen heeft hier ook bijna nooit invloed op haar nachttijd. Dus hier krijgt ze tussen 18:00 en 20:00 de laatste fles. Ligt er net aan hoelaat ze uitkomt die dag. En de laatste nachten komt ze dan tussen 4 en 5:30. Wel met her en der wat onrustige momenten om een speen oid te geven. Ze krijgt op het moment ook 6 flessen van 160+5 elke 3 uur. Dat werkt tot nu toe beter dan elke 4 uur grote flessen.
Hoi allemaal, nou, t heeft even geduurd en misschien is dit ook van korte duur maar ons meisje zit al 2 dagen op 4 flessen. Heeft ze zelf geregeld...wonderlijk eigenlijk he! dinsdag werd ze pas om 09:00 u wakker, toen hebben we een grote fles gegeven (210+7) en dat om 13:30 / 18:00 / 22:00 uur weer gedaan. gisteren heb ik haar wakker gemaakt om 08:00 en dronk ze om: 08:00/12.30/16:00/19/15 (nog steeds clusteren hihi) grote flessen. We merkten het aan haar dat ze zonder te huilen in slaap viel om 19.30 u dus niet meer wakker gemaakt. En ja hoor, klokje rond...weer wakker moeten maken rond 07:45 (schoolgaand kind dus dan moet je wel ). Dus vandaag om 07:45 / 12:15 u grote fles op. Straks wrsch rond 16:00 u en dan weer rond 19:00 u en dan naar bed. Echt heerlijk! Misa: kindjes met Kma zijn gewoon veel onrustiger....probeer t te accepteren. Je hebt alles al geprobeerd....meer kan je niet meer doen denk ik. Mgeul: als je alles al hebt geprobeerd houd t op toch? Heb je al eens rijstebloem geprobeerd? Rijstebloem krijgt onze meid wel in haar laatste fles.
WT fijn voor jullie pertra! Eindelijk. Weet nog goed dat ik dacht: hijngaat nooooit maar om de 4 uur drinken, dat red hij niet! Maar ineens dus wel....
@misa: de osteopaat voelde wel wat spanning, maar kon niet echt heel duidelijk iets vinden. @petra: nee nog geen rijstebloem geprobeerd, denk ook maar eens doen dan vorige week sliep ze ineens tot 7.30 (vanaf 21.30 de avond ervoor) en toen kwam ze vanzelf op 4 flessen op een dag uit. Dit was toch te weinig voor haar want de nacht erop kwam ze ineens weer. Ook aantal dagen 6.00 geweest maar nu toch weer 5.00 (en dan echt reuzehonger!)
herkenbaar hoor! Dit heeft onze meid ook tot afgelopen weekend nog gedaan Daarom: die 4 flessen nu kunnen van korte duur zijn haha.. heb jij de flessen ook opgehoogd? Dat doen wij nu nl wel en t gaat erin als zoete koek. Is een tussendoor flesje anders een idee, even 100 cc tussendoor geven?
Denk dat je dan gewoon de flessen t beste op kan hogen mgeul... Als je kindje overdag genoeg binnen krijgt zou je kindje door moeten kunnen slapen....
nou Justy, dat is niet voor elk kindje zo makkelijk....dat doorslapen. lees een ander topic van mij, als je een prikkelbaar kindje hebt kunnen ze die prikkels niet verwerken en worden ze s;nachts dus wakker....niet tegen koemelk kunnen is bijv. een prikkel, of teveel uitjes, of drukte op een dagverblijf of van een verjaardag. bij ons vallen sommige dingen gewoon op zijn plekje....en snappen we ook dat ons middelste kind nog steeds niet doorslaapt... maar de flessen ophogen is zeker een begin en t proberen waard Mgeul...andere klachten heeft je kindje toch niet echt? Misa wel weet ik...dus vandaar voor haar ook: staar je niet teveel op t doorslapen maar zoek eerst uit wat er is en zorg eerst dat je kindje happy in zijn vel komt te zitten...
Flesje tussendoor geven is lastig, aangezien ze meestal maar uurtje of anderhalf wakker is met fles geven incl. steeds en daarna slaapt tot volgende fles, waarbij we haar toch ook vaak wakker moeten maken omdat ze anders zo 5/6 uur tussen de voedingen laat (en dat moet ze niet overdag gaan doen natuurlijk!) Ophogen weet ik niet of dat nou zo goed is.. Ze heeft wat last van reflux dus ben bang dat het zo'n grote plons in een keer is dan.. en dan moet ze toch eigenlijk naar 4 flessen als ik ophoog? (zit nu op 180/6 en dan 210/7) @Justy; bij jou werkte t toch om elke 3 uur overdag n fles te geven? weet alleen niet of dat bij ons een optie is, aangezien ze meestal overdag ook erg goed slaapt (en langer wakker houden helpt dan niet, dan gaat ze echt huilen van vermoeidheid) dus dan zou ik haar voor bijna elk flesje wel wakker moeten maken..
Als ze zo goed slaapt zou ik niet om de 3 uur doen. Wij doen het wel maar vooral omdat ze zo kort en slecht slaapt. Om de 3 uur is dan net of zelfs amper haalbaar!
Dat werkte bij ons inderdaad maar was niet bewust zo. Ons hongerlapje kwam sowieso om de 3 uur dus kwam ik toen hij klokkie rond ging slapen automatisch op 5 flessen uit. Ik dacht dat hij nooooooit langer tussen zn voeding zou gaan laten maar dat is inmiddels wel gebeurt en dus zitten we op 4 flessen nu. In jouw geval denk ik niet dat t werkt. Zoals je zelf al zegt zou je haar steeds wakker moetennmaken, dat zou je best een paar dagen kunnen proberen.... Maaaaar als jou kleine om de 4 uur eet dan heeft ze na 3 uur waarschijnliji geen trek genoeg en drinkt ze de flessen niet meer leg. Maar goed dat is wat ik denk natuurlijk. Kan ook zijn dat ze best wat lust maar er overheen slaapt normaal. Ik heb toen ook allerlei dingen geprobeert dus t is miss t proberen waard, werkt het niet weet je dat snel genoeg....
Mgeul: zou je kindje echt zo lang slapen als je haar niet wakker maakt? Ik weet niet of dat normaal is maar mijn kind slaapt echt veeeeel minder. Hij slaapt snachts 12 uur en overdag verschilt maar niet super veel. Nooit meer als 3 uur over de hele dag enendat is al een dag dat hij veel slaapt. Zou je kleintje geen bloedarmoede kunnen hebben ofzo? Mijn man had dat als baby en daardoor sliep hij veel. Na medicijnen was hij ineens een veel wakkerdere baby.
Snap ik... Ik zei ook niet: stauw je kind vol met voeding overdag en dan slaapt hij door, punt. Hij/zij zou dan qua voeding door moeten kunnen slapen maar er zijn natuurlijk vele andere redenen dat een kindje wakker kan worden snachts. Hier tijdens de sprongen bijv. Dan is hij wel eens een paar nachtjes ineens wakker om een bepaalde tijd. Hij heeft dan ook geen honger maar gaat spelen in zn bedje. Na een tijdje gaat hij jengelen (hij denkt immers dat t octend is dan) je kan het die kleintjes dus ook niet verwijten, ze hebben geen horloge Wel lastig overigens dat jullie dat snachts merken als er te veel prikkels geweest zijn. Ik geloof niet dat mijn kindje weet wat te veel prikkels zijn, die vind alles leuk en heeft nergens last van.
Ooh mijn zoontje sliep ook altijd heel veel hoor! En nu hij twee is slaapt hij nog steeds nachten van 12-14 uur en overdag nog 2-3 uur.
Mgeul: jou kindje is toch ook van eind juli? mijn dochter sliep namelijk tot 4 nachten terug ook nog niet altijd door en werd de helft van de dagen nog rond 5 u wakker. Er is hoop... Gaan alle flessen ook nog op? ophogen wil niet altijd de oplossing zijn. Wij zijn pas gaan ophogen toen ze 1x om 09.00 u wakker werd.... Sindsdien slaapt ze van 10:00-12.15 en van 14:00-16.00 ongeveer. En dan rond half 6 is ze weer zo moe maar wil ze absoluut niet slapen...we proberen dan te rekken naar 19.00 voor de laatste fles (terwijl eigenlijk 20.00 u laatste flestijd is...) Misschien zou je kunnen proberen einde van de middag t slaapje eraf te halen? Heb ik wel eens gehoord; als ze einde van de middag nog lang slapen, t in de nacht niet altijd lukt. Einde middag dus max. 45 min laten slapen. (hier sliep ze ook nog 3x op een dag tot dus 4dgn geleden - nu nog 2x) Er is ook een boek, een heeeeel dik boek: de babyfluisteraar lost alle problemen op van Melinda Blau. er staat heel veel praktische info in, ook hoe je kan zorgen dat je kindje kan doorslapen (en dat is soms gewoon net iets meer dan 1 liter geven). Ook allerlei schema's etc etc. Ik heb het gehuurd bij de bieb (online reserveren en dan wordt t uit een andere locatie gehaald...heel handig ) maar meer dan een liter geven heb ik niet hoeven doen...en geld volgens mij ook pas vanaf een bepaalde leeftijd. want zo eerlijk is het boek ook wel: tot 4 maanden mag je niet verwachten dat ze doorslapen en al helemaal niet verwachaten dat ze de fles van 23.00 u niet meer nodig hebben. Zoek het boek eens op...er staan tips in tot ze een jaar of 4 zijn volgens mij dus aanschaffen is ook nog een idee. @justy: jou kindje is volgens mij ook een prikkelvrijkindje die weinig slaap nodig heeft en ondanks dat heel vrolijk is en goed slaapt. Je boft daarmee! (hoewel ik het wel lekker vind hoor dat mijn meisje 2x per dag 2uur op haar bedje ligt...heerlijk!)
Dat is hij zeker.... Mijn moeder past op kinderen en die vinden hem geweldig. Ze staangergeld boven de box te bleren en met soeeltjes druk heen en weer te zwaaien ennhij heeft er niks van! 2x2uur? Pfff wat veel! Ben ik echt niet gewend. Als hij een slaapdag heeft wil hij wel eens twee uur slapen smiddags. Dan "mis" ik hem echt. Weet nietmzo goed wat ik met mn tijd aan moet dan, haha. Heel gek want als hij wakker is speelt hij ook zoet in de box en doe ik van alles maar als hij langer slaaptmdenk ik toch al snel: hmmm hij slaapt al bijna een uur... Gek he dat kindjes zo verschillend zijn?
@Justy: idd...kindjes kunnen zo anders zijn....hoewel de meeste baby's (ik schat zeker 95%) tot de leeftijd van 1 jaar nog minstens 2 lange slaapjes doet op een dag. Rond de 13mnd gaan ze naar 1 lange ruk tussen de middag en tot een leeftijd van ongeveer 3 jaar houden ze dat zo. ik vind het heerlijk als ze lekker slaapt, ik kan meer aandacht aan de andere 2 geven of makkelijker even de oudste van school halen of iets voor mijn werk doen...Als ze wakker is kan ik ook veel doen, want ze kijkt gewoon vanuit haar wipstoel/box of speelkleed geboeid naar mij of haar broers...Daarbij: ze moet ook echt slapen want ze begint echt te jengelen en soms te huilen van vermoeidheid!
Ja dat hoor ik ook overal idd. Misschien dat die kinjes snachts minder slapen! En sowieso is ieder kind anders natuurlijk... Zo lang hij vrolijk is ga ik er vanuit dat het voor hem genoeg is en vind ik het ook best. De tijd dat mn kindje aandacht vraagt op een dag is echt op een hand te tellen. Hij vermaakt zichzelf in de box of de wipper als we er op uit gaan in de wagen slaapt hij meestal wel maar ook als hij niet slaapt zeurt hoj niet. T is gewoon een heel makkelijk kindje en ik besef mezelf heeeeel goed dat we heel veel geluk hebben met dit lieve lachebekje! Dit is mn eerste dusnheb geen andere kindere omrekening mee te houden, dat scheelt ook!