Nee hoor mijn man heeft de laatste fles om 1 uur gegeven en ik vanmorgen om 6 uur pas. Daarbij heb ik weinig slaap nodig en vind ik de nachtvoeding juist gezellig. ik was alleen bang dat ik de signalen van mijn baby verkeerd oppikte en hij alleen even troost zocht en geen fles (gezien hij dus niet veel drinkt en soms het er weer uit gooit, gewoon op zoek naar ervaringen niks geks verdrr) Ik denk dat de mensen die meteen zonder goed te lezen een oordeel over mij vellen (ze zal er snachts wel niet uit willen) misschien niet goed hebben geslapen...
Goed dat je het erbij zet, haha anders wordt je meteen met de grond gelijk gemaakt hoor! Zo zie je dus maar dat jouw kindje blijkbaar geen nachtvoeding meer nodig had en ik denk dat mijn baby misschien zelf aan het afbouwen is nu door minder te nemen....
mama sylvie bedankt voor je reactie maar toen ik je eerste bericht las dacht ik al meteen: ai hier gaan reacties op komen, haha. Er zijn hier blijkbaar een hoop mensen die iemand die het anders doet raar vinden of dat diegene die het fout doet. Jammer dat iedereen elkaar niet gewoon in hun waarde kan laten..... Iedereen doet het gewoon anders en ook een speentje geven is misschien een optie. Ik denk dat ik je raad wel op ga volgen door een keer proberen of hij met het geven van een speentje weer verder slaapt maar als hij dan erna weer komt ga ik hem toch voeding geven. Dat voelt voor mij beter. Maar zoals gezegd ieder doet het op zijn eigen manier! Bedankt voor je reactie!
Ons zoontje heeft meestal ook genoeg aan zijn speentje. Anders neemt hij daar echt geen genoegen mee. Honger is honger (net z'n moeder ) Vannacht om 04.00 was hij wakker, speentje gegeven, toen geslapen tot 8.00. Geen honger dus. Je kan het altijd proberen, kan echt geen kwaad.
Bedankt voor je reactie. Ik ga het vannacht eens proberen. Komt hij later weer bied ik alsnog gewoon de fles aan, hij moet natuurlijk ook geen honger hebben, dat vind ik niet nodig.... Mijn gedacht dat hij miss geen fles meer nodig zou hebben komt ook alleen voort uit dat hij zelf weinig drinkt en zijn lichaam het er soms weer uit gooit. Misschien zit ik ernaast en wil hij juist wel wat maar dat merken we dan snel genoeg!
Je kan ook als hij wakker wordt/gaat huilen, speentje erin en ondertussen de voedig maken. Als hij echt honger heeft dan is ie echt niet tevreden met de speen en anders zal hij misschien weer lekker rustig inslapen. Hoef je er maar 1x uit.. Overigens geef ik zelf ook liever 1x een (nacht)voeding dan dat ik moet blijven lopen voor een speen. Maar wij slapen dan ook op zolder..
Ja ik zal iig vast de flessenwarmer aan zetten. Als hij dan echt een voeding wil dan is dat vast warm...
Wij gaven 's nachts altijd een half flesje en daar nam ie genoegen mee. En we hebben dit afgebouwd tot 30cc en een paar nachten later een speentje geprobeerd en dat werkte vrijwel meteen goed. We hebben het wel overlegd met het cb, en die raadden aan de nachtfles af te bouwen ook omdat hij overdag genoeg melk kreeg en hij best flink is. Hij drinkt nu zijn ochtendfles ook beter. Wat ik ook gek vond; hoe laat wij de laatste avondjes ook gaven, elf uur of twaalf, hij werd standaard om 4 uur wakker. Op het bureau zeiden ze dat dat dan niet van de honger was maar dat dat gewoon zijn ritme is. Maar goed, nu slaapt ie dus door, toch wel lekker hoor succes!
Ben super blij met je reactie! Dat bedoelde ik nou met mensen die hier toevallig ervaring mee hebben.... Ik heb vandaag bewust de baby zelf aan laten geven wanneer hij wil eten. Hij heeft nu 5 flessen op, rond half 1 krijgt hij zn laastste. Mocht hij vannacht komen probeer ik een speentje en komt hij dan toch geef ik een klein flesje. Mijn gevoel is namelijk dat hij zelf aan het afbouwen is. Voorheen ging immers het flesje leeg.... Super bedankt voor je reactie!
Ahh nou hier een ontaarde moeder die het fijn vind dat mijn dochter de helft van de tijd door slaapt s'nachts , en ja als ze om 4 uur wakker wordt ze gewoon! Maarre justy kijk eens wat er gebeurd als je hem laat doorslapen ? Ennuh al wilde je wel van de nacht voedingen af groot gelijk hoor gewoon je eigen gevoel volgen waar jij je happy bij voelt !
Ik ben heeeeel ontaard denk ik haha ik had na 1 week al genoeg van die navhtvoedingen! Ik heb écht mijn slaap nodig. 's Ochtends ben ik begonnen met ietsje rekken half 7 wakker dan 7 uur de fles pas zodat de laatste fles wat later uit zou komen. De laatste fles hoogde ik flink op zodat hij vol zou zitten. En goddank heeft het gewerkt zo hup in 1x ! Laatste fles toen om volgens mij een uur of 10 en tussen 6-7 weer wakker. Succes!
niks raars aan hoor.. wij deden dit: elke week fles 10cc omhoog. fles rond 23 uur zodat je er maar 1x "echt" uit moet snachts. zodra je ze snachts moet wakker maken, laten slapen! op den duur komt ze steeds later. bij ons sliep ze uiteindelijk na 1 a 1 weken door toen ze n week of 5 was. en haar laatste fles is om 22uur. ohja, om misverstanden te voorkomen: mijn dochter gaf dit zelf aan en ik heb niks geforceerd van.mij mocht ze snachts best komen, nu nog, maar ik heb het geluk dat ze dat niet doet
Eigenlijk bizar dat je jezelf moet gaan verantwoorden (zie bijv laatste twee regels in het bericht van melanie) maar goed, on topic: Wij geven de laatste fles idd rond 11 uur of zelfs soms later (omdat er nog geen ritme in zit) vannacht kwamen we uit om 1 uur. Mijn man blijft dan wakker en geeft de laatste fles. Om half 5 kwam hij al weer en datis maar 3,5 uur. Normaal maat hij min 4 a 5 uur. Dus ik ben een speentje gaan brengen en dit werkte. Om 6 uur werd hij weer wakker, weer een speentje geprobeerd maar toen wilde hij echt wat eten, dus flesje gemaakt. Weer maar 100 cc op. Vannacht ga ik het weer zo doen alleen proberen maar 60 cc te geven. Ik merkte nameijk aan de ochtendfles dat hij nog wat vol zat van die 100 cc. Dus ik ga maar een beetje proberen... Meer geven bij de laatste fles gaat hem niet worden want de laatste fles gat er meestal maar 120 in in plaats van 150.... Ik vnd de nachtvoeding nog steeds niet erg, wel gezellig ook.... Alleen hij is zelf zo aan het rommelen met minder drinken in de nacht en de ochtend dat ik gewoon denk dat hij er zelf aanntoe is geen nachtvoeding meer te krijgen. Alleen slapen de meeste babys dan gewoon door en hij dus niet, haha. Bedankt voor alle reacties!
Wat bedoel je met kijk eens wat er gebeurt als je hem laat doorslapen? Het "problem" is juist dat hij wel wakker wordt maar als ik dan een flesje geef drinkt hij er bijna niks van en lijkt hij er sochtends nog vol van te zitten....
Heb niet alles gelezen, geen zin in want er staan in dit soort topics altijd van die verwijtende berichten. Dus is waarschijnlijk al gevraagd maar een speentje geven werkt niet? En zijn laatste voeding iets ophogen? Aai over zijn bol ssst en weglopen?
Ja ik heb vannacht om half 5 een speentje geprobeert ( laatste voeding om 1 uur) en dat werkte. Om 6 uur kwam hij weer en toen werkte het speentje niet dus heeft hij 100 cc op. Probeer t vannacht weer zo en dan geef ik 60cc en kijk ik wat dat doet. Of de ochtendfles er dan ook eeer beter in gaat. Laatste voeding krijgen we er vaak niet meer in als 120. Ophogen als wij t willen doet hij niet aan haha
Lijkt mij dat als ie snachts minder gaat drinken er wel aan toe is om die fles te laten vervallen, toch? Fijn toch, langer slapen is altijd fijn voor jezelf (en dat wil niet zeggen dat k t erg vind om nachtvoeding te geven)
Naja dat dacht ik dus ook. Dus ik dacht laat ik wat ervaringen vragen, fout! Haha. Maar goed ik denk het dus ook. Ook de eerste ochtendfles gaat er niet heel gretig in misschien door die nachtfles.... Ga gewoon proberen hem met een speentje zoet te houden. Lukt dit niet dan geef ik hem wat maar steeds minder. Lijkt hij ineens weer meer trek te krijgen kan ik altijd weer meer gaan geven.....
Mijn ervaringen: Bij dochter zijn we gaan afbouwen op het moment dat ze steeds later kwam voor de voeding. (rond 5.00u )Ze kreeg dan 90cc + poeder aangeboden en dit bouwde we af. Uiteindelijk was een speentje nog voldoende en sliep ze door en kon dan 's morgens om 7.00u weer haar 1e flesje hebben. Zoon heeft vannacht voor het eerst doorgeslapen. Toen hij zich daarna meldde hebben we hem een gewone fles aangeboden. Met als gevolg dat hij die leegdronk en we de rest van de dag een stuk later uitkwamen met de voeding. Als hij nu blijft doorslapen en/of 's morgens rond 5.00uur wakker wordt gaan we de fles afbouwen. Het zelfde als bij dochter. Betekent wel dat we hem overdag ook meer voeding gaan geven.