nachtfles afbouwen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Justy, 28 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hopje

Hopje Actief lid

7 jan 2009
    172
    0
    0
    Rekken lukt hier nog steeds echt niet!!! 16 uur kukkelt hij in slaap... en 5 uur sochtends vrolijk wakker.

2. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    Hopje; pittig!
    je hebt vast alles al geprobeerd, of niet?

3. mgeul84

mgeul84 Bekend lid

17 aug 2012
    790
    116
    43
    Ja ze is inderdaad van eind julie. De flessen gaan nagenoeg allemaal op, soms laat ze 50/60 ml staan (vaak maar van 1 fles). Hier slaapt ze meestal na alle flessen wel 3 uur. Vanaf 17.30/18.00 is ze hier zo moe dat ze heel snel in slaap valt ;)
    Van de week kwam t toevallig zo uit dat ze na de fles van 14.30 maar 3 kwartier geslapen heeft tot 18.30 (toen kreeg ze de fles). Maar ook toen kwam mevrouw weer om 5.00 's ochtend hoor (en nog een fles om 22.00 gehad).
    Laatste dagen is ze wat verkouden dus misschien dat dat meespeelt maar ze word om 5.00 hongerig wakker, drinkt hele fles 180/6 op en is dan om 7.00 alweer wakker :( Bezig houden helpt vaak maar voor even, maar dan wil ze toch echt alweer drinken!
    Ook hier merk ik dat ze heel erg op prikkels reageert, wij doen maar erg weinig uitstapjes omdat ze tijdens wandelingen wel moe is, maar niet in slaap valt en dan gaat huilen van vermoeidheid. Ook als ik haar dan thuis alsnog in bed leg vat ze de slaap 9 van de 10 keer meestal niet meer.

@Justy; je hebt zeker geluk met zo'n makkelijk kind! Geniet ervan, want ik begin zo langzamerhand wel erg moe te worden van dat vroege wakker worden :)

4. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    jeetje, wat slaapt je kindje veel zeg! 3 u na elke fles??
    t lukt ons de laatste 2 weken om haar iets langer op te houden, max. 2 uur redden we. Misschien moet je dat ook eens proberen, elke dag 10min langer ophouden...om 07;00 u altijd de fles geven en dan elke 4 u (dus ervoor wakker maken). Misschien een boodschapje doen, klein wandelingetje om t naar bed gaan te rekken, of omkleden op t moment van bedtijd zodat je iets tijdrekt...
    is jullie schema zo: 5 / 7 / 11 / 14.30 / 18.30 / 22.30?
    ik zal die laatste fles zo laat mogelijk gaan geven, dus rond 22.30 u of zelfs 23.00 u. Dat is helemaal niet zo;n gek schema voor deze leeftijd en wieweet doet je meisje het er wel veel beter op!

hier is t trouwens vandaag rommelig; gisteravond kletste ze wat rond 23.00 u...heb haar gewoon laten liggen en ze sliep weer verder, maar om 04:00 u vanacht was ze meer wakker, luiertje verschoond, dikke pret had ze...weggelegd (zonder fles erin dus) en dat pikte ze zeker wel 20min maar t slapen lukte niet. Toen 110 cc water +3 schepjes gegeven om 04:30.
    Vanochtend om 08:30 / 12:45 / 16:00 / 18:30 u ontroostbaar terwijl ze nog geslapen had van 17:00 tot 17:45...fles ging er maar half in, niet zo gek natuulrijk. Nu slaapt ze. Straks dus weer wakker maken maar we hebben geen idee hoelaat:( hahahaha...

soms denk ik weleens dat ze bij ons einde van de dag zo rommelt doordat het einde van de dag nooit een ritme is maar soort van op verzoek en kijkend naar hoe we dan s'avonds uitkomen.
    dat is 3 dagen geweest: 8 / 13 / 16 / 19 en dan 235cc....ppfff...vind t nog al wat die grote flessen zo dicht op elkaar...
    vandaag dus 4.30 / 12.45 / 16:00 / 18.30 / ?
    :(

Ik snap dat je moe begint te raken Mgeul...GAAAAP!!

5. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Jeetje ja dat is zwaar!!! En wat slaapt ze veel zeg. Wat petra zegt is nog niet eens zo gek. Alhoewel ze dan niet "vervelend" moet gaan worden natuurlijk want daar zit je ook niet op te wachten....

6. misa

misa Niet meer actief

Ik zou overdag ook niet meer dan 4 a 4,5 uur tussen de flessen laten. Mijn zoontje sliep ook altijd erg veel. Moest hem overdag ook wel met enige regelmaat wakker maken. Op die manier zou ik ook zorgen dat je savonds een beetje mooi uitkomt.

Met mijn dochtertje ken ik het heel erg: savonds een extra fles wat later, maakt niet dat ze langer slaapt snachts. Eerder korter... Heel vaag!

7. mgeul84

mgeul84 Bekend lid

17 aug 2012
    790
    116
    43
    Ik laat er ook niet meer als 4 uur tussen maak dr dan wel wakker.
    Fles later geven lijkt er hier juist ook voor te zorgen dat ze vroeger komt, inderdaad erg apart ;)

8. Hopje

Hopje Actief lid

7 jan 2009
    172
    0
    0
    Nou, ik lees nu het verhaal van Mgeul, en zo gaat het PRECIES zo bij ons! Ook heel veel slapen overdag. En dan om 5 uur 's ochtends begint zijn dag...!

Mgeul, we zitten dus in hetzelfde schuitje. Wat moeten we ermee??!!

Net weer geprobeerd om 5 uur een fles te geven. Deze keer dronk hij het wel op (voor het eerst!), maar tot 7 uur bleef hij onrustig (eigenlijk onrustiger dan wanneer we hem de fopspeen geven en dan pas om 7 uur voeden). Om 7 uur huilen om een fles (ja, ik ken het huiltje inmiddels) Nu toch maar weer fles gegeven maar die ging bijna niet op. Dit gaan we dus niet weer doen, om 5 uur voeden want dat heeft geen zin. Het zit er bij hem wel ingebakken dat hij om 7 uur fles krijgt en dan zijn dag begint.

Ik ben altijd wel voorstander van wat sommige moeders hier op het forum zeggen (bijv. dirksmama of adi) dat je je kind moet volgen en dat het geen robot is. Maar dat vind ik eerlijk gezegd toch nog wel knap lastig hoor...! Onze zoon maakt zijn nacht van 16 tot 5 uur. En het gevolg is dat mijn man en ik nu elke dag om 19/20 uur naar bed gaan. Dat is voor de lange termijn natuurlijk ook niet de bedoeling.

9. mgeul84

mgeul84 Bekend lid

17 aug 2012
    790
    116
    43
    Nre schema is meestal 5-8.30-12.30-17-21.30.
    Gister 5 u fles, 6 u op bed geslapen tot 8u.
    8u fles gespeeld en om 9.30 naar bed.
    9.30 tot 12.30 geslapen, daarna fles, spelen en groentehapje.
    Daarna naar de stad gegaan dus tussen 12.30-16.30 maar klein uurtje geslapen in de wagen.
    17u fles en toen was ze zo moe dus naar bed gebracht.
    21.30 fles en vanmorgen om 5u weer wakker. Dus langer wakker blijven overdag lijkt niet zoveel te doen..

10. mgeul84

mgeul84 Bekend lid

17 aug 2012
    790
    116
    43
    Denk dat we t moeten accepteren ;) langer wakker houden heeft geen effect of zorgt ervoor dat ze overstuur raakt en dus ook niet meer slaapt :( ga wel de rijstebloem proberen! 5 u drinkt ze hier trouwens wel
    dr fles leeg..echt enorme honger heeft ze dan. Speentje wil ze niet. Vind ook wel dat t geen robot is hoor maar ja sochtend 1 a 2 uurtjes langer slapen zou toch lekker zijn!

11. Hopje

Hopje Actief lid

7 jan 2009
    172
    0
    0
    Jaa! En dan 's avonds gewoon wat later in slaap komen, dus het hele ritme een uur of anderhalf uur opschuiven. Misschien eens opzoeken hoe mensen dat doen met de tijd verzetten? Dat is toch hetzelfde principe... ;)

12. mgeul84

mgeul84 Bekend lid

17 aug 2012
    790
    116
    43
    hhmmm.. slechte nacht/start van de dag :( 3.30 fles gegeven omdat mw. erge honger had (laatste fles om 21.30 gehad) had ook gepoept dus mogelijk speelde dat ook mee in het wakker worden ;) na de fles nogmaals poepbroek en rond 4.15 lag ze weer op bed. helaas om 5.30 alweer wakker en niet meer willen slapen. weer honger? om 7.00 uiteindelijk de fles gegeven en nu komt ze ook weer moeilijk in slaap :(
    sowieso kom ik denk op 1 fles meer uit vandaag van 180/6 (is dat erg?) of als ze er vanaf nu steeds 4 uur tussen laat dan de laatste rond 19.00 geven? ben alleen bang dat dat veel te vroeg voor dr is!
    zie t ff niet meer zitten hoor :( maak me echt zorgen hoe ze ooit een ritme gaat krijgen en een beetje beter gaat slapen 's nachts! zal ff schema van zondag en maandag opschrijven, misschien hebben jullie nog tips over dingen die k kan veranderen?
    ZONDAG:
    5.00 fles 180/6 op
    6.00-8.00 geslapen
    8.15 fles 180/6 op, daarna gespeeld en geknuffeld
    9.30-12.30 geslapen
    12.45 fles 180/6 op, paar hapjes groente gegeven, gespeeld en geknuffeld en op pad gegaan.
    Tussen 12.30-16.30 klein uurtje geslapen.
    17.00 fles 180/6 op.
    18.00-21.30 geslapen
    21.45 fles 180/6 op (wakker gemaakt voor de fles)

MAANDAG:
    5.00 fles 180/6 op.
    7.00-8.45 geslapen.
    9.00 fles 180/6 op.
    9.30 op pad gegaan (bezoek osteopaat)
    10.30-12.30 ongeveer uurtje geslapen.
    13.00 fles 180/6 op.
    14.00-17.00 geslapen.
    17.15 fles 180/6 op (wakker moeten maken voor de fles)
    18.15-21.30 geslapen
    21.45 fles 180/6 op (wakker moeten maken voor de fles).

en vanmorgen dus 3.30, gaaaaaaaaappppppp!
    de flessen gaan nagenoeg allemaal op, soms laat ze iets staan. als ik ze ophoog naar 210/7, ben ik bang dat ze alsnog op 5 flessen blijft zitten en dus teveel binnenkrijgt. de afgelopen dagen is ze dus overdag vrij veel wakker geweest voor haar doen, maar geen effect op slapen 's nachts :(

13. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    jeetje Mgeul....lastig he!!! ik heb niet echte tips voor je.

misschien wel een stukje "troost"...want ook wij hebben weer al een week lang zitten tobben 's nachts.
    misschien omdat ze WEER flink verkouden is.....of tandjes die er aan komen? ik weet t niet...het resultaat is wel dat ze 1 week lang weer elke nacht is wakker geworden, en niet 1x per nacht...nee hoor: 2 a 3x is ook voorgekomen...GAAAAP! Vrolijk kletsend, jengelend, poepbroek, honger, fles weigeren...alles is langsgekomen:$

t grappige is, is dat ALS ze 'snachts wakker wordt, dit vaak precies 1 week duurt...en ja hoor, vanacht sliep ze weer door. Maar goed, of dat garanties geeft voor komende nacht dat weet ik niet.

ik zal als ik jou was 1x proberen hoe t gaat als je de laatste fles om 19:00 u geeft....probeer het eens. Ik zal dan alleen wel alle flessen overdag ophogen naar 210+7 en in de laatste fles rijstebloem. Dat ze dan 1 a 2 dagen iets teveel krijgt door de nachtfles geeft niet. je kan dan de nachtfles 120 cc doen + 3 schepjes...

14. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    jeetje lastig zeg. Ze krijgt voldoende voeding binnen zo. je kan proberen die laatste fles weg eerder te geven. Dus wel nog 5 flessen maar dan met de laatsate eerder uit komen en dan gewlik naar bed en dus niet meer wakker hoeven te maken. Misschien dat ze dan ineens wel langer door slaapt. Maar we kletsen hier al zo lang dat het best zo kan zijn dat je dat al geprobeert hebt...

Hier ook af en toe vroeg wakker of ineens snachts wakker maar hij gaat dan gewoon spelen in zn bedje. Ik heb het idee dat het komt door de slaapjes overdag. Als hij twee dagen achter elkaar op de dag goed heeft geslapen (sochtends half uurtje, smiddags 2 uur en dan eind van de middag weer een half uurtje) dan lijkt hij snachts ineens wakker te worden. Hij heeft overigens geen honger dan, hij gaat gewoon spelen en later "roepen" dat hij er wel uit wil. Echt huilen doet hij nooit.

Iemand tips? Hem ophoden op de dag lijkt me nou ook weer niet handig....

15. mgeul84

mgeul84 Bekend lid

17 aug 2012
    790
    116
    43
    We geven de laatste fles nu rond 20u en ze is echt langer wakker overdag en we geven nu beneden de laatste fles (deden we eerst boven). Paar dagen 5.30 gered nu weer 5u. We doen rijstebloem in de laatste fles.
    Je zou idd zeggen dat ze wel voldoende binnen krijgt..
    Sliep ze eerder na de fles van 5u nog verder, nu is ze dan helaas klaarwakker :(
    Ze slaapt op zich wel een lange ruk, maar sochtends iets langer zou fijner zijn!

16. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Ze hebben natuurlijk steeds minder slaap nodig. Wellicht merk je dat bij julle kleine dus zo vroeg in.de ochtend ipv aan de overdag slaaptje...

Vrees dat er niet veel aan te doe is. Ik heb de kleine vanmorgen.om half 6 gehoord (brabbelde wat), hij was wakker maar ik heb hem.laten liggen en hij is vanzelf weer in slaap gevallen en.slaapt nu nog

17. mgeul84

mgeul84 Bekend lid

17 aug 2012
    790
    116
    43
    Vanmorgen was ze om 5 aan t brabbelen dus ook ff gelaten maar 5.30 werd t toch echt n btje huilen dus toen flesje gegeven en vervolgens van 6.30-7.30 geslapen en weer wakker ;)

18. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    tja....vanalles kunnen we proberen, maar uiteindelijk hebben onze baby's toch de "regie" in handen...t wordt vanzelf beter...Mijn man en ik zeggen al vanaf het begin tegen elkaar: t is effe 1 jaartje bikkelen en daarna wordt het weer wat rustiger...maar ook die garantie is er niet (hebben wij ervaren met onze zoon van 3jr nu).

onze meid werd vanacht wakker om 02:30...echt wel flink jengelend en hoestend!! ik erheen, beetje gesust, neusspray, weer lekker ingestopt maar nee....dus klein flesje gemaakt: 90cc water+ 2 schepjes...deze dronk ze niet eens helemaal leeg maar sliep daarna wel lekker verder. Maar om 06:30 u alweer wakker en flinke honger!
    de hele dag drinkt ze de flessen al dat de laatste druppel leeg. Straks nog een fles...gisteren werd ze er zelf wakker voor om 21:00 en vandaag zullen we het weer zien. Morgen wil ik misschien wel 210+7 gaan geven en dan de laatste fles niet meer, maar ja, als ze zelf nog wakker wordt en ook midden in de nacht nog weet ik niet of ik daar goed aan doe.

oja, ze sliep altijd ingebakerd maar vandaag hebben we haar in een slaapzak met mouwen gelegd; dat gaat redelijk goed. Ze wordt wel na 45min wakker maar slaapt ook weer verder...vanacht baker ik haar gewoon weer in en morgen weer uitbakeren. Als dat goed gaat dan ook morgennacht uitbakeren...

Deel Deze Pagina