Dat drinkt ze gewoon op, en om half 8 8 uur in de avond weer, de laatste fles krijgt ze hier slapend zeg maar en dan drinkt ze maar 60 van ofzo!
hier 10u de laatste fles en ze werd 6u wakker. fles net helemaal op. ik ga eens afwachten of we t schema om de 4 u kunnen aanhouden.
Al 2 nachten van 21-6 geslapen Moet wel zeggen dat ze overdag niet super slaapt, veel huilen (mogelijk reflux dus net naar ha geweest) dus misschien dat ze gewoon uitgeput was..
Dat kan ook. Die van mij is gisteren ook van 1 tot 8 wzkker geweest dus we moeten maar zien wat het vannacht brengt. Komt hij wel vind ik het ook niet erg maar ik weet wel dat ik die laatste fles lekker weg laat (de late) dat is voor hem dus blijkbaar prettiger!
Daarom! Als hij dat aangeeft..prima toch.. Wij slaan nu ook de fles van 23/24 over omdat ze na die van 19/20 zo heerlijk in slaap valt
@justy twee weken geleden ongeveer zijn we bij het cb geweest dus toen was ie 8 weken (en drie dagen ). Hij woog toen zo'n beetje 5700 gram. Maar zo te lezen gaat het bij jou ook de goeie kant op, super! We hebben nu wel een ritme te pakken (tot zolang het duurt). Ongeveer zo; 7:00/7:30 flesje en dan tussen 9:00 en 9:30 naar bed tot 10:30/11:00 (flesje) en dan weer naar bed tussen 12:00 en 12:30 tot 13:30/14:00 (flesje) dan weer na anderhalf uur ong. naar bed tot Uiterlijk 17:00 uur (flesje) en dan blijft ie beneden bij ons tot zijn laatste fles van ongeveer 20:00 uur. Dan nog even kroelen en rond half negen naar bed. Hij slaapt best veel overdag vind ik maar hij slaapt er 'nachts niet minder van. Hij krijgt 165 cc btw. We hebben wel een hele makkelijke en rustige baby hoor, daar hebben we natuurlijk mazzel mee oja, wij begonnen ook eerst met de laatste fles om 21:00 uur en dan kwam hij weer om 6:00 en dat werd steeds een beetje later, hij liet er stukje bij beetje steeds langer tussen zitten.
Ik heb ook altijd het idee dat hij zo veel slaapt.... Nu wordt hij wel iets meer wakker maar er waren voorheen echt dagen dat hij zowat de hele dag sliep, ook hier sliep hij er snachts niet minder om (toen nog wel nachtflesje maar daarna meteen weer slapen). Wij hebben ook een vrolijke en rustige baby, dus ook mazzel! wij zitten nog wel op 6 voedingen op de dag. Hij komt om de 3 uur ongeveer, soms iets langer, maar ik vind het best, hij zal het wel nodig hebben..... Laatste keer cb was 2 weken geleden om even te wegen en hij woog toen 4700 gram. Ik heb het idee dat hij veel gegroeit is in twee weken. Morgen weer dus ben benieuwd.... Hij is dan precies twee maanden oud!
@Justy; bezoekjes aan cb vind ik altijd wel leuk; even zien weer hoeveel ze gegroeid is! Echte adviezen kunnen ze me vaak niet geven, maar soms krijg ik toch een tip die ik meeneem. Vorige week zat mijn uk ook plots weer om de 3 uur of zelfs 2,5 uur maar dat is denk ik een groeispurt of een sprongetje geweest. Vandaag weer voorbeeldig gedronken en geslapen. 06:00 / 10:00 / 14:30 / 18:30 / wrsch 22:30. geslapen van 08:00 tot 10:00 / 11:45 tot 14:30 / 16:00 tot 18:15 / vanaf 19:30 uur weer op bed. Vindt je t niet extreem veel? Soms is ze wakker geworden na 45min, maar wel laten haar dan nog 5 a 10 min pruttelen/huilen want we weten inmiddels dat ze daarna verder slaapt...ze is dan niet uitgeslapen als we haar uit haar bedje halen; niet tevreden in de box. Is jou uk wel tevreden als er zo kort geslapen wordt? Ik ga zelf nu naar bed, even bijtanken want ik ben de hele dag in de weer geweest (oudste naar school, met middelste koffie drinken bij mijn moeder, daarna door naar CB voor 3jr bezoek, daarna naar huis, boodschappen doen, boodschappen uitpakken en met de fiets oudste van school ophalen, snel eten want ik was vanmiddag hulpmoeder voor een bezoek aan het bos, rond 14:45 U weer thuis, even bij mijn buurvrouw langs, 15:10 u weer op de fiets mijn oudste ophalen en om 17:00 u de auto in met de oudste voor zwemles en om 18:20 weer thuis; snel eten en kindjes naar bed doen) Mijn man is op dinsdag altijd thuis, dus dochterlief heeft er niets van meegekregen Weltrusten alvast en ik zal morgenochtend weer verslag doen van de nacht Succes ook jij en we duimen weer voor een beetje regelmaat
Ik vind dat ook veel slaap.... Hier tot voor kort ook alleen nu al een paar dagrn wakkerder. In de ochtend en begin van de middag slaapt en soest hij veel maar vanaf 1/2 uur veel wakker ( af en toe ern hezeslaapje). Laatste fles net om 9 uur en om 10 uur is hij in slaap gevallen. Ik denk dat de ene baby meer slaap nodig heeft dan de andere en zolang ze snachts goed slaapt is het ook niet erg toch? Ik heb wel het idee dat hij een makkelijke slaper is. Als hij hazeslaapjes doet is hij erna ook gewoon tevreden. Heb hem vandaag overdag niet eens in bed gehad. Na de ochtendfles van half 6 heeft hij in ons bed gelegen tot kwart voor 10 en erna in de kinderwagen weer in slaao gevallen. Toen was het middag en was hij steeds wakker. De hazeslaapjes waren gewoon in d box. Weltruste!
Ja, dat is wel erg makkelijk ja... lekker joh! Maar denk je niet dat als je hem 's middags in zijn bedje legt, hij mogelijk wel langer slaapt dan een hazeslaapje? Een box is vaak te onrustig om echt goed te kunnen slapen. Onze meid geeft duidelijk aan wanneer ze moe is en bij elk slaapje heeft ze wel een inslaaphuiltje nodig (behalve na de laatste fles en de nachtfles). Gisteravond kreeg ze om 22:30 u de fles waarvan ze 105 cc dronk. Balen natuurlijk maar ja, wat je er niet in krijgt, krijg je er niet in. Onze meid werd vanacht om 04:00 u wakker...met een borrelend maagje; echt honger dus hahaha...ze dronk deze fles ook helemaal op (165cc). Ik laat haar nu liggen en haar zelf wakker worden. Misschien is dat wel rond 9 uur, en dan komen we vanavond ook lekker vroeg uit en dan ben ik wel benieuwd wat ze dan gaat doen. Onze meid heeft 2wkn geleden ook een tijdje op 5 flessen gezeten waarvan de eerste fles rond 04:30 u was, ze sliep daarna nog eens flink waardoor ze pas rond 09:00/10:00 u weer kwam en later overdag liet ze er dan ook nog een x 5 uur tussen zitten (mogelijk langer maar ik maakte haar wakker als er max. 5 u tussen zit). Ik ga maar eens even kijken hoe het loopt hier vandaag. Ze mag natuurlijk ook 6 flessen maar we komen dan zo laat uit. t voordeel van 04:00 u komen, is dat ik daarna nog lekker 2 uurtjes heb kunnen slapen. Hoe is het bij jullie vanacht gegaan?
Hoi petra, Als ze die late avond fles zo slecht leeg drink lijkt het mij zeker het proberen waard vanavond de laatste fles eerder te doen en dannlekker laten slapen. Wie weet slaapt ze dan ook langer. Hier vannacht weer perfect gegaan. Om 9 uur de laatste fles en vanmorgen om 07.15 wakker geworden. Hij heeft vandaag zn eerste prikjes gehad dus ik weet niet wat het vannacht gaat worden.... Hij slaapt ook weleens op zn bedje hoor alleen vind ik het nog lastig te bepalen wat dan bedtijd is en wat niet omdat dat ritme nog ontbreekt. Ik wil eerst eens aankijken wat voor dagrutme hij nu aan neemt en hem dan ook echt op bed gaan leggen. Hij huilt nooit als ik hem op bed leg, zelfs geen jengelen. Hij is soms nog wel een uurtje wakker maar dan beweegt hij alleen met armpjes en beentjes en kijkt hij rond maar er komt geen kick uit.... Ik denk dat ik vandaag ook op 5 flessen uit kom. Hij kreeg half 8 natuurlik zn eerste fles pas dus vandaar. Ben jij al voor de eerste prikjes geweest? Hoe ging dat? Hij lijkt wat pijn aan zn beentjes te hebben want als hij trappelt gaat hij huilen. Verder slaapt hij veel.
Hoi, wat lekker zeg bij jullie, ben oprecht jalours!!! onze uk werd om 09:30 u wakker, vijf en half uur later....ze laat er dus 2x 5,5 uur tussen zitten, dat heeft ze vaker zo gedaan. Liever heb ik natuurlijk 1x 8 uur maar ja, ik kan het haar niet kwalijk nemen natuurlijk en ze heeft het een paar x al wel gedaan maar die zijn nog maar op 1 hand te tellen helaas. fles om 04:00 / 09:30 / 13:30 / straks om 17:30 en rond 21:30 uur weer. ben benieuwd! Als ze de fles niet helemaal op wil drinken om 17:30 u dring ik ook maar niet teveel aan....wieweet dat ze dan beter drinkt om 21:30 uur. En net als 2 a 3 weken geleden denk ik weeer of het toch zinnig is als ik haar rond 07:30 u blijf wakker maken om de dag te beginnen...in de hoop dat ze dan die nachtfles een x gaat overslaan...Nu laat ik het haar helemaal bepalen, wat natuurlijk ook goed gaat, maar t zou zo fijn zijn als ze slaapt tot 06:30/07:00 u en meegaat in het ritme van de rest van t gezin. Maar als ik haar 2x om 7:30 u wakker maak, en ze drinkt die fles maar half, dan is de rest van de dag vaak ook een rommeltje door die halve flessen...ze heeft ook niet meer nodig dan 5 flessen van 165ml...ik heb t een tijdje bijgehouden wat ze totaal dronk; 5 of 6 flessen maakt niets uit, het totaal blijft t zelfde, zo rond de 750 ml aangemaakte melk. En zo als vandaag, toch om 04:00 u een fles maar de rest heeft ze vanochtend vroeg al ingehaald en vanavond gewoon een uurtje eerder de laatste fles, ook lekker. Hoewel ik wel benieuwd ben wat ze dan doet vanacht. Het is voor ons een tijd geleden dat ze om 21:30 u de laatste fles kreeg. Wat zou jij doen? ondanks de nachtfles tussen 04:00 en 05:00 u toch om 7:30 u wakker maken? of laten liggen zoals vandaag tot wanneer ze dat zelf aangeeft?
Eerlijk gezegd denk ik niet dat dat wat uit maakt. Je hebt kans dat ze die fles niet leeg drinkt dus dan heb je nog niet het gewenste effect. Maar je kan het altijd proberen. Je weet van te voren toch niet wat wel en niet werkt. Gewoon van alles proberen. En als ze die nachtfles goed drinkt dan denk ik dat ze die nachtfles miss nog nodig heeft ofzo..... Ik moet ook nog maar afwachten hoe het vannacht gaat. Vanmorgen natuurlijk erperder begonnen dus dardoor krijgt hij dan een fles minder. Misschien dat hij dan wel honger heeft. Ik zie het wel. Als je goed oplet dan weet je vanzelf wat haar wel of niet door laat slapen. T is alleen wel even een gepuzzel natuurlijk... Heel veel suc6 vannacht en morgen zal ik weer neerzetten hoe het is gegaan!
Hey Justy en andere, Super dat het zo goed gaat! Weet je hoe dat komt? Je geeft de laatste fles op een tijd dat hij nog niet in een diepe slaap zit, zou je deze fles later geven en hem na de fles van bijv 19 uur laten slapen komt hij in een diepe slaap. Als je hem dan bijv om23 uur zou wakker maken voor de late fles haal je hem uit zijn diepe slaap en komt ie vrolijk weer in het ritme van overdag wat betekend midden in de nacht hihi Hier ging het precies zo, dus mijn tip, blijf die laatste fles rond 21.00 geven of 21.30 uur en laat je kindje die diepe slaap niet pakken na bijv 19 uur, dit kun je doen door hem op tijd weer wakker te maken dus zo rond 21.00 uur of je kleintje lekker beneden te houden in de box een Haze slaapje te laten doen Ook voor de andere, dit is echt de gouden tip! Weet nu al bij 4 andere dat dit ook bij hun werkte hihi, ik had de tip ook van een vriendin Weet zeker dat het vanavond weer goed gaat Succes allemaal
@juni; dat klinkt wel logisch ja.. Alleen kom k met de flessen meestal niet rond 21 uit maar eerder rond 19.. En hoe gaat dat dan als ze ouder worden? Dan wil je ze toch wel graag eerder als 21 naar bed denk? Steeds de fles iets vervroegen ofzo? blijf t maar ingewikkeld vinden hoor, ritme/geen ritme, slapen, nachtflessen enz.. Kan haast niet geloven dat t vanzelf goed komt, maar dat zal toch vast wel
Het komt echt goed!! Echt waar hihi Hier gaf ik ook de 4e fles om 19 uur en dan de laatste om 21.30 uur, is maar 2,5 uur later maar het werkte zo wel, dan was ze nog niet diep in slaap, of we hielden ze van 19 uur tot 21.30 uur beneden zodat ze ook niet diep kon slapen. Dit was vanaf dat ze 8 weken was, toen sliep ze ook door. De 5e fles is er ongeveer met 12 weken afgegaan (ze was wel al boven de 6 kilo toen) Die laatste fles kwam vanzelf wat eerder zodat er weer eentje afviel, en toen de 4 flessen opgehoogd naar 210/7 Ze is nu bijna 5 maanden en krijgt al vanaf haar 12 weken de laatste fles tussen 19 uur en 20 uur savonds (heb trouwens alles op verzoek gegeven al die tijd behalve die laatste fles toen vervroeg naar 21.30 ) Ook nu is alles nog steeds op verzoek maar heeft ze zelf een eigen shema dat al weken hetzelfde is 7-8 uur 1 e fles 11-12 uur 2e fles 15-16 uur 3e fles 19-20 uur 4e fles (papfles) Het is echt het proberen waard! Echt waar Voor mij was het de gouden tip, want wilde toen ook dolgraag weereens doorslapen Succes!! En ik lees mee
hi ladies, leuk dat er zoveel meelezen onze uk viel net met moeite in slaap, heeft om 17:30 u een fles gehad, 60 cc laten staan en ze wilde ook echt niet meer. rond 18:30 u naar bed, ze jengelde en gaapte zo veel...maar t werd krijssen. 19:00 u opnieuw geprobeerd en toen lukte het haar wel, met een flinke huil van 5min en na 10 min hoorde we haar weer heel eventjes. Nu is het stil. ik denk wel echt dat ze nog niet haar diepe slaap in wil, omdat ze nog niet verzadigd genoeg is voor de dag. 2 weken geleden gaf ze dat eigenlijk ook heel goed aan maar toen gaf ik nog kleine flesjes extra rond 19:00/20:00 maar maakte haar vervolgens nog wel wakker rond 23:00 u. Maar ik kan me ook nog een x herinneren, toen was ze een week of 5, toen lukte het haar oook niet te slapen s'avonds, ze bleef maar hamsteren, ze nam rond 21:00 u nog een slok en viel toen als een blok in slaap. Ik heb haar ook niet meer wakker gemaakt daarna maar toen werd ze wel weer om 03:30 U wakker. Het is bij ons eigenlijk al zeker 4 weken dat ze er zo ongeveer 1x 6 uur en 1x 5 uur tussen de voedingen in houdt 's nachts. Dus rond 04:30 u en dan weer rond 09:30 uur. Daarnaast slaapt ze pas een paar dagen 's avonds voor de laatste voeding. De afgelopen tijd heeft ze meestal in de kinderwagenbak gelegen en dus nog niet in haar diepe slaap. Nu slaapt ze wel sinds een dag of 4 's avonds in haar bedje. Ik ben heel benieuwd hoelaat ze vanacht komt. Haar laatste voeding vandaag is vandaag rond 21:30 u.... @Justy; heeft jou kleine gisteravond nog geslapen voor de voeding van 21:00 u?
@petra ja hij heeft wel geslapen maar hier beneden. Ik laat hem zn diepe slaap nu pas in gaan na de laatste fles. Laatste fles was gisteren om 9 uur. Nu heb ik hem net ff 90 gegeven en wil ik hem om 10 uur weer 90 geven. Dit omdat hij wat verhoging had van de prikjes en hij om 10 uurnog een zetpil mag. Ik wil dan dus nog temperaturen en eventueel een zetpil geven. Tot die tijd hou ik hem benende. Ik weet het inmiddels juni, bedankt! Het werkt idd echt. Wistniet dat het zo sompel was.... Mijn logische redenatie was dathij het langer vol zou houden met een latere fles maar niet is minder waar Dus ja voor mij was het echt de gouden tip. Kleintje is ook veel tevredener en vind het dus ook prettiger....
@Justy, Ja echt heel fijn hè? Enne idd je moet het maar net weten en die tip krijgen, vond het ook echt super! @de rest, ik hoop dat jullie kindjes ook snel doorslapen! Groetjessss