Gelijk aan t uitproberen 18.30 fles gehad, wel daarna op bed gaan slapen en nu wakker maken voor de fles.. Hoop dat ze nog niet in dr diepste slaap zat ach ja we kunnen t altijd zo uitproberen he!
En hoe is het gegaan? Of sliep ze al diep? Meestal is het hoe eerder de fles hoe langer ze slapen, heel gek hoe dat bij die kleintjes werkt hihi Hoop dat ze lekker geslapen heeft
En? Als ze op bed weinig geluiden hoort heb je kans dat ze dr diepe slap al ingegaan is. Misschien kan je haar anders om 7 uur beter de fle geven, of vandaag sturen naar 8 uur....
Vannacht werd de kleine om 2 uur wakker. Ik was er ook al op ingesteld. Hij heeft zn eerste prikken gehad en had wat verhoging. Daarna vanmorgen om 6 uur weer. Denk dat het vannacht of in ieder geval morgen nacht wel weer beter zal gaan. Ook gingen de flessen heel rommelig. Hij had een fles minder op en de laatste fkes was in twee delen verdeeld. Denk ook dat het door dat gerommel komt. Vandaag maar eens kijken hoe het met hem gaat en met de voeding. De verhoging was wel al wat gezakt om half 6 maar net weer iets hoger. Maar alsnog maar 37.6 en zijn normale temp ligt ook al op 37.2 ongeveer. En hoe ging het bij jullie?
Tot 6.00 geslapen dus dat vind k heel goed van mn kleine meisje! En na die fles weer lekker bij mama op bed in slaap gevallen.. Nu wordt ze weer een beetje wakker en krijgt zo de volgende fles
Superrrr Nou, heeft dit topic toch nog super veel nut gehad. Het heeft mij uiteundelijk ook geholpen. En dat terwijl ik na de eerste reacties dacht: ik kan hier maar beter nooit meer komen....
Hier net de laatste fles gegeven maar die kwam er zo een beetje in zn geheel weer uit :s dat wordt dus wat vannacht, haha.
O jammer Justy.. Maar ja t kan ook niet gelijk elke nacht goed gaan he Wij gaan hier zo ook de laatste fles geven en dan maar afwachten!
Nee dat is ook zo! Ik vind het gelukkig ook niet erg om er zo nu en dan uit te moeten. Je hoort wel eens verhalen van kinderen die de halve nacht wakker zijn, nou dan heben wij heeeeel veel mazzel want als hij al wakker wordt is het voor een flesje en dan gaat hij erna weer netjes slapen.
Zo daar ben ik dan....ik heb lekker geshopt vandaag en mijn man bleef bij onze dochter en de jongens zaten op school/psz. Onze dochter kreeg gister om 21:45 u de laatste fles die ze volledigopdronk. Vanochtend was het 06:00 uur! Perfect dus. Vandaag komen we helaas iets anders uit, en daar baal ik wel van...maar ja, dan moet ik maar niet shoppen Dochter kwam om 10:00 u voor fles en zou dus om 14:00 u weer moeten, maar ze sliep zo diep dat ze pas om 15:30 u wakke werd Ik kwam om 15:15 thuis dus kon ook niet eerder ingrijpen...nu komen we vanavond dus heel laat uit. Ze kreeg daarna om 19:00 u weer een fles en is daarna in haar bedje gaan slapen. Ik houd haar liever niet beneden vanwege de regelmaat die we er in willen houden. Bed = slapen. Nu zou ze in principe om 23:00 u weer mogen, maar ik ben bang dat als ik om 22:00 u haar wakker maak, ze niet de hele fles wil. Maar ja, als ze in haar diepe slaap zit, wil ze om 23:00 u ook niet de hele fles. Ik denk dus maar om 22:00 u wakker maken en er een uur voor uit trekken om de fles er in te stoppen (klinkt wel dwingend he hahaha) @Justy: die prikken gooien altijd roet in het eten. Gaan de tandjes straks ook doen, en de klok die weer een uur verschuift. Ben benieuwd hoe het vanacht gaat joh! BAlen dat je uk gespuugd heeft dus ga er idd maar vanuit dat je eruit moet. Duik maar alvast je bed in. Ik vind 20:00 u trouwens wel vroeg voor een laatste fles, maar goed, we weten inmiddels dat het niets zegt @de rest: goede nacht en ik vind het wel leuk te lezen morgen hoe het gegaan is!
@petra; lekker geshopt? En had je je man geen 'instructies' gegeven qua flestijden? Wij willen hier ook vanwege regelmaat bed aanhouden als slapen, maar ja dan is de kans op diepe slaap na fles van18/19 ook weer groter.. Ach ja zo blijft t puzzelen
tuurlijk, genoeg instructies gegeven maar ik denk dat hij maar half geluisterd heeft onder t mom van: ik kan het t heus wel! ik had gezegd; t geeft niet als flestijd een 15-30min afwijkt....iets eerder of iets later. Maar ja, een uur lang laten liggen is weer te gortig! Maar wat meespeelt; een paar dagen geleden had hij haar precies op flestijd wakker gemaakt, terwijl ik altijd kijk naar hoeveel slaapcyclussen ze heeft geslapen (per 45min). Dus dan kan het wel 14:00 u flestijd zijn, maar als ze bijv. pas om 13:00 u sliep, dan laat ik haar liggen tot 14:30 (2x een slaapcyclus van 45min). Dus toen baalde ik als een stekker dat hij haar wakker maakte, ook omdat ze de fles ervoor een half uur eerder had gekregen en dan mag ze van mij dat half uurtje ergens op de dag weer uitlopen als ze slaapt...en ja, laten we eerlijk zijn, zo kan hij het dus nooit goed doen
Ik vond acht uur ook altijd vroeg voor de laatste fles maar sinds ik er achter bent dat het werkt niet meer. Haha. Hel stom maar ik had zo in mn hoofd dat hoe later de fles hoe langer de baby het er op vol houdt. Dat is bij ons dus echt niet zo. Wat juni ook al zegt.... Ik hoop voor je dat ze nog niet in d vaste slaap zit ennhet weer zo goed doet. Neuh ik heb niet zo veel slaap nodig en als ik er al uit moet is het eve een flesje geven en weer terug nar bed dus ik hoef er niet vroeg voor naar bed ofzo. T is best fijn als je niet zo veel slaap nodig hebt haha
Haha ja wij vrouwen bedenken het altijd anders dan de mannen. Mannen zijn zo lekker simpel en denken: als ie gaat huilen dan hedft ie honger ennkrijgt ie de fles. Vrouwen makennhele berekeningen om op bepaakde tijden uit te komen....
Waarom doe je dat? Vraag ik gewoon puur uit interesse hoor. Ik doe dat namelijk niet, ook nooit over na gedacht. Weet jij ook precies wanneer je kindje inslaapt? Ik leg hem op bed en soms slaapt hij meteen, maar soms ligt hij nog een kwartier wakker.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, wat koon vraagt! Hier alsnog wel heel goed gegaan vannacht. Een ruk van 7 uur achter elkaar gemaakt ondanks de uitgespuugde fles.... Vanavond komen we als het goed is rond 10 uur uit dus dan zullen we wel weer zien! Tot nu toe gaat het super! Hoe is het jullie vergaan?
dat is waar, ik weet nooit precies wanneer ze slaapt. Maar gezien ze eigenlijk altijd een inslaaphuiltje heeft, kan ik het wel aardig inschatten. als ze straks om 11:30 u gaat slapen, weet ik dat ze zowiezo tot 12:15 uur slaapt (1cyclus). Vaak hoor ik haar ook zo ongeveer na 45min wat brabbelen of jengelen, en dan slaapt ze verder, een nieuwe cyclus van 45min. Het is goed voor een kindje om de cyclus geheel te kunnen slapen, vandaar dat ik doe... ik laat haar dus na 45min slapen ook vaak nog 10 min liggen als ze wel wat huilt, want vaak lukt het haar de slaap toch weer te hervatten (t is normaal dat ze na 45min lichtjes wakker worden..)